Alla inlägg under oktober 2008

Av Camilla - 31 oktober 2008 06:53

Japp det är det idag, jag jobbar i helgen så jag var ledig igår, orkade inte uppdatera något, hade fullt upp iaf.


Först var jag ute på långprommis med vovven, sedan träffade jag grannen så då fick vovvarna busa av sig, dessa 2 hundar tillsammans är så söta, Eddie och Heros =) Hade även tur att få ett paket jäst av Ingela, skulle baka bullar när jag insåg att jästen var för gammal, men hon hade, man ska ha tur ibland.


Bullarna blev jättebra, de bästa och finaste jag lyckats med tror jag =)


Sedan blev det laga mat, ugnsstekt lax, morötter och kokt potatis, jag har just nu lite svårt för potatis, är ingen potatisälskare i vanliga fall, men det är värre nu när jag är gravid.


Tommy och Therese fick en liten flicka igår kväll vid 9-tiden, 4035gram och 53 lång, grattis till er!


Åh vad man längtar efter bebisen när det är folk man känner runt omkring som får, men det är snart vår tur.


Ikväll blir det middag i Långsele och imorgon blir det middag/fest hos Olof och Linda, det ska bli roligt.


Ha en riktigt trevlig allhelgona helg nu!

Av Camilla - 29 oktober 2008 07:44

Var över 8 minus när jag klev upp imorse, brrrr man skulle bra gärna vilja ligga kvar i sängenoch sova, men det får jag göra imorgon då jag är ledig =)


Vi har slagit på pannan hemma, har hittills bara haft luftvärmepumpen igång, och sedan eldat i kaminen när vi är hemma, elda kommer vi att fortsätta med såklart! men det är lite skönare när det inte är så kallt på morgonen, tycker inte om att frysa.


Jag är för övrigt i vecka 19 nu... wie, snart har halva tiden gått... gud va fort det går... vart tar tiden vägen? Jag känner litegrann ibland i magen, men det är inga tydliga sparkar, men som BM sa så kommer det senare... bara att vänta =)






Av Camilla - 28 oktober 2008 06:59

Älskar när det kommer snö, det blir så fint ute =) Vi får se hur länge denna lilla snö ligger kvar.


Det första man ser när man kommer in till stan vad är det? Jo en saltbil....  det snöade ju knappt inne i stan ens...grrr hatar vägsalt, bilen blir ju jätteful av det, sedan så tycker jag att väglaget blir bättre när de inte saltar, det märks så väl om man åker till Hammarstrand tex.





Av Camilla - 27 oktober 2008 07:06

Men i heögen har vi iaf varit i birsta... eller ja inte hela helgen, men på lördagen, jag köpte lite nya kläder, hittade 2 st tunikor, 2st vanlig långärmade tröjor, ett par leggings och en jättefin kofta på HM, den har dessutom plats för magen att växa i, tur att det finns mammakläder som ser ut som alla andra kläder =)


Vi var även in på IKEA och handla lite, köpte 3st stora vallmoblommor som man sätter på väggen, det blev jättefint, dock så verkar de inte sitta jättebra trots att jag rengjort väggen ordentligt, men efter mycket gnuggande så satt de iaf kvar imorse.


Var även in på babyavdelningen på barnens hus och kika, de hade så mycket som jag ville köpa på en gång, barbapappa sängkläder, massa fina filtar, skötbäddar osv... men vi köpte inget, det får bli på nästa shoppingtur =)



Åkte förbi Långsele på hemvägen, surra lite och hämtade Eddie som fått vara där hela dagen, tack så mycket Birgit och Lennart, det var snällt.


Sedan blev det kika film och käka massa onnyttigt, det måste man få göra ibland ;)


Igår så fick jag ett ryck och bytte gardiner i sovrummet, hängde upp ett svart tyg med paljetter och lite röd färg på ena väggen, framför hängde jag en ljuslykta, på andra sidan sängen hängde jag upp 2st ljuslyktor, hängde även upp ett draperi i dörröppningen, vi har tyckt så länge att det känns så tråkigt och kallt i sovrummet, det blev iaf mycket bättre nu.


Näe dags att jobba vidare, vi hörs!








Av Camilla - 26 oktober 2008 10:01

Men det kommer senare idag, nu skall jag dra på en hätta på huvudet och göra lite slingor =)

Av Camilla - 24 oktober 2008 19:57

Ja nu är jag helt säker på att det var bebisen jag kände, det var långt ner.


BM sa också att jag kommer troligtvis att känna mest långt ner eller på sidorna, hon sa även att det kunde dröja innan jag börjar känna, därför blev jag så glad och förvånad nu när jag kände, så coolt =)


Nu ska jag hem, kika på idol och käka lite chips och dip.


Trevlig helg på er!

Av Camilla - 23 oktober 2008 16:29

Kommer att få göra ett nytt UL när jag är i vecka 32, är idag i vecka 18, detta pga att moderkakan ligger i framvägg och även väldigt långt ner, det gör det omöjligt för bebis att komma ut,  den flyttar mest troligt upp sig längre fram i graviditeten enligt BM.


Men om den inte gör det så blir det ett planerat kejsarsnitt, för mig spelar det ingen roll, det går bra vilket som, jag känner mig inte alls rädd inför förlossningen, det måste vara jättejobbigt för de som är jätterädda för förlossningen.


Att moderkakan sitter fram till gör också att jag troligen känner av sparkarna senare, det är ju lite trist, men inte mycket att göra åt det, huvudsaken att bebis har det bra där inne så, det såg jag ju idag att den har :-)


kram på er!





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards