Alla inlägg under november 2008

Av Camilla - 28 november 2008 16:48

Nu har lönen trillat in på kontot, det känns bra att inte behöva oroa sig för räkningar och lån.. puh!


Det ska bli så roligt att åka och handla lite, blir nog en del bebissaker om jag känner mig själv rätt.


Ska träffa pappsen också, det också bli roligt =) var ett tag sedan vi sågs.


Nu slutar jag snart, då ska vi käka tacos, var så länge sen jag  åt det, Krister skrev för ett tag sedan att han fixat efterätt också, jag tror jag vet vad, men vi får se om det stämmer ;-) puss älskling!


Trevlig helg på er!



Av Camilla - 27 november 2008 09:03

Ska vi äntligen få en riktig vinter, det verkar lovande i alla fall :D


Det har kommit en hel del snö nu, tänkte lägga ut nån bild hemifrån, men det har inte hunnits med, det är ju så mörkt när man kommer hem också.


Igår måla jag förresten, nu är det helt klart runt ena fönstret, nästan klart med dörrposterna, man brukar alltid få kika dagen efter, det brukar finnas små fläckar som lyser igenom.


Det som är kvar att måla är dörrarna, fönstret i lilla rummet, taket i lilla rummet, golvlister samt elementet.


Krister är inne på andra strykningen av taket i allrummet, det blir så snyggt.


Ska ta lite bilder och lägga ut så fort jag hinner ;-)


Mamma hade förresten helt rätt när hon sa att jag ska passa på medan jag orkar, magen växer jättefort nu, jag börjar känna mig lite otymplig emellanåt, och mindre blir den ju inte, så därför ska jag måla på idag också hade jag tänkt, det går ganska fort när man väl satt igång, igår när jag målade så bara sprang tiden iväg.





Av Camilla - 26 november 2008 14:36

Jag tycker personligen att det som bekrivs i artikeln är fruktansvärt, plåga små grisar, ja all form av djurplågeri överhuvudtaget, usch! straffen för de som plågar djur borde höjas, titta på USA, där har de höga straff.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3857399.ab

Av Camilla - 26 november 2008 08:14

Jippie =) jag hoppas verklgen att all snö får ligga kvar, det är så himla mysigt när det är massa snö ute, det blir ju så mkt ljusare också.


Jag hoppas att jag får vara ledig i jul, har sökt from den 22/12 tom den 4/1, Krister har fått veta att han är ledig så jag hoppas att jag också får vara det, skulle vara så skönt.


Det känns som att vi i vilket fall kommer att ha mer tid att koppla av denna jul, förra julen så var det så mycket med renovering och allt, just nu håller vi på att renovera uppe, men där kan man bara lämna och gå därifrån, det är ju inget man behöver vara i.


Får se om jag ska fortsätta måla idag, det beror på ork och lust.



Av Camilla - 25 november 2008 18:31

japp det har jag, det saknar bara en enda =) det känns så himla skönt, hittat bra grejer tycker jag för inte så dyra pengar =)


Tog en sparktur med Eddie innan jag åkte in till stan, var på stan vid 12 tror jag, kom hem strax efter 5, känner mig jättetrött nu, har nyss ätit lite, så resten av kvällen blir bara lugn.


Krister är uppe och målar, han svängde in på byggmax när han var ner till Tunadal med jobbet idag, då slipper vi det på lördag när vi ska till Birsta, jag slipper även springa och jaga julklappar, Krister har några han ska köpa.


Tänkte passa på att kika på det som jag känner för att titta på, dvs ett par mammabyxor, får se om jag hittar några nya tröjor på Cubus, hittade jättebra tröjor med lång ärm sist.


Vi tänkte kika på lite bebissaker också, får se vad man köper, behöver iaf en skötbädd och en babysitter, sängkläder till spjälsäng osv, sedan en massa bebiskläder, men man får väl köpa lite eftersom.


Köpte en jättesöt mjukiselefant idag, hela elefanten är en reflex, tänkte att den ska hänga i vagnen, köpte även en mjukis dalahäst, ganska stor, har spanat på den så länge, såg den redan i somras när vi var på dalhalla, det har aldrig stått något pris på den, men idag frågade jag, eftersom de inte visste vad den kosta så fick jag den för 69:-


Nu ska jag gå upp och servera målaren där uppe en kopp kaffe ;-)


Kram kram!



Av Camilla - 24 november 2008 07:57

Det känns inte så stor skillnad eftersom jag jobbat hela helgen, förutom att imorse var jag tvungen att gå upp tidigare, jobbar dagtid denna vecka, skönt! Jag vaknade tidigt imorse, sedan låg jag och lyssnade på Eddies tvättande... kunde inte sova, hade ställt väckaren på 06:15, 06:05 klev jag upp, var jättepigg.


Imorse var jag ut med Eddie eftersom jag började senare än Krister, det var inge skönt väder idag, snö och kallblåst, men här i Norrland så klarar vi ju vardagen trots att det kommit massa snö. Sörlänningarna däremot verkar ha det jobbigt, jag förstår inte hur de bär sig åt? Är det så svårt för dem att hantera lite snö?


Har ni någonsin sett rubriken: Snökaos i Norrland på aftonbladet tex? Näe jag trodde väl inte det =)


Idag har jag gått 22 fulla veckor av graviditeten, lägger ut en bild här nedanför hur magen ser ut, bilden är från början av vecka 22, kan säga att dem växer fort nu =)

Kram på er!





Av Camilla - 22 november 2008 15:53

Andreas och Emelie var förbi med lilla Vilma idag, hon är en månad gammal, gick runt och och mös med henne, såååå söt =)


Gud vad man längtar efter sin egen bebis när man höll i henne.


Eddie var jättenyfiken och jättesnäll med henne, han lukta som tusan och pussa massa på henne, så sött!


Just när de kom så skällde han lite, men han gör så när han vill leka, lägger sig ner på golvet och skäller, bilbarnstolen var lite läskig först, men när han såg vad som fanns in då var den inte läskig längre... haha =)


Förresten så berätta syrran nåt roligt idag, hon hade varit inne och plötsligt hört att deras gås Carl-Oskar börjat skrika, när hon tittade ut så ser hon att han hänger i en tants handväska, denna gås är alltså ganska vaktig av sig, det var ingen som Helena kände, hon såg att tanterna var på väg tillbaks till bilen så hon gick aldrig ut, det visade sig sedan att det var Jehovas som var där och skulle lämna en broschyr, jag frågade syrran om hon berömde honom för att ha motat bort dem.... haha, gud vad jag skrattade när hon berättade detta. Varken hon eller jag är intresserad av Jehovas, jag förstår inte att de är så påstridiga? Särskilt när man säger till dem att de inte är intresserade.












Av Camilla - 21 november 2008 19:07

Näe precis, har inget speciellt att skriva eftersom det inte hänt så mycket idag =)


Började jobba 13.30, innan dess var jag som vanligt ute med Eddie, blev en sparktur idag också, de hade skrapat stora vägen idag så det var inte bästa föret direkt, men det gick iaf =)


Annars jobbar jag till 22 idag, var bort på affären förut på rasten, då slank det med ett paket fikon och juleskum, såna hjärtan med choklad på, blev så sugen.


Imorgon kommer mest troligt Andreas och Emelie och deras lilla dotter Vilma och hälsar på, hoppas det så att man får lukta på lite bebis =)


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards