Alla inlägg under december 2008

Av Camilla - 28 december 2008 18:57

Jajamänsan det blev det idag, vi har inhandlat saker till toan uppe, tvättställ med kommod och ny toastol, så nu är det bara att börja göra i ordning där, ja först ska vi bli klara med stora rummet, är lite golv kvar som skall läggas, sedan så skall golvlisterna skruvas tillbaks och fönsterbrädor sättas upp, vi köpte nya fönsterbrädor idag.


Var även in på Ikea och kika, skulle köpa gardinstänger, men de vi skulle ha hade utgått så det får vänta, köpte två stora blommor som skall stå i fönstret iaf, ett bonsaiträd och en garderobsblomma, våga inte köpa 2 bonsai, ska se först hur denna klarar sig, garderobsblommorna är i princip omöjliga att ta död på. Köpte även en mörkt mörkt toasits, den ser svart ut som golvet.


Va in på Ica maxi och handla mat innan vi åkte vidare, herregud vilken stor matbutik. De hade tom zebrafilé och pytonorm :D


Hemvägen tog vi via Härnösand så att vi kunde kika in hos pappa, kul att se hur han har det nu när han bor i lägenhet, den var jättemysig. Vi fika och surra massa, fick min julklapp också, en jättefin lampa med dimmer som man skall ha på skrivbordet, har redan ställt den där, den passade perfekt. Fick även pengar som vi kan köpa något för.


Nu blir det bara slappa resten av kvällen, ska se på andra delen av Sagan om ringen, de är så bra de filmerna, Krister har inte sett dem, men han tyckte första var jättebra.


Lägger in en fin bild på älskling här nedanför =)



Av Camilla - 27 december 2008 11:32

Jag har inte haft tid att blogga helt enkelt, på julafton var vi iaf först hos mamma, käka där, sedan åkte vi till Kristers mormor och morfar och träffa alla som var där, kom hem vid halv 11 på kvällen, det hände en otäck älgolycka på hemvägen, inte vi men vi var först på plats, de i bilen klarade sig med skärsår men den stackars älgen fick sina bakben avkapade, den låg på vägen och försökte ta sig därifrån, usch va hemskt det var att se, jag fick lite panik, tårarna bara sprutade... snyft. Som tur var så kom det 2 st ganska snabbt och sköt den så att den slapp plågas.


Juldagen var vi hemma och donade, har hållit på uppe, tror att jag är klar med målningen nu.... så gott som iaf, det är taket i lilla rummet som skall fixas och ev golvlisterna, beror på om de går att måla, får prova på en liten bit, men allt i stora rummet är färdigmålat iaf.... skönt!


Igår var Högge, Matte, Marie och Sjöström här och käkade middag, sedan spelades det kort, först plump, sedan spelade vi poker, det var skitkul, tar väldigt lång tid att spela dock.


Idag kommer mamma, Jörgen samt svärmor och svärfar och hälsar på, de är nog strax här skulle jag tro.


Imorgon kanske det blir birsta, ska köpa handfat + toastol till toan uppe hade vi tänkt. Blir nog att hälsa på pappsen på hemvägen i så fall.


Hare fint!

Av Camilla - 23 december 2008 14:55

Japp det är det idag, jag har roat mig med att först ta en långpromenad med vovven, sedan har jag kokat sötost samt gjort kokosmums, tänkte ta med sötost till Kristers mormor och morfar, jag tror inte att de har ätit det förut, är inte alla som gjort det, men hemma hos oss, dvs när man bodde hemma så har det alltid funnits på julbordet.


Skinkan står i ugnen, den är nog klar om någon timme, ska griljera den ikväll sedan blir det tunnbrömacka med skinka och senap på och en öl till Krister(sa han själv, hihi) jag hoppar över den, blir julmust för mig.


Jag tänkte även baka havrekex, men kom på att skinkan står ju i ugnen så det gick ju inte så bra ;-) för se om jag bakar dem sen. Hade även tänkt att fixa knäck, men får se hur mycket man orkar med, så länge det är roligt går det ju bra.


Imorgon ska vi till Hammarstrand, vi stannar där och käkar julmiddag, sedan åker vi hemöver, eller rättare sagt till Kristers mormor & morfar och träffar hans familj.


Stackars Eddie har fått ögoninflammation, har suttit och läst att man skall tvätta ögonen då och då, går det inte över på en vecka så skall man ta kontakt med veterinär för att få salva eller droppar, stackars liten, inge roligt när de blir sjuka.


För övrigt så går jag idag in i vecka 27, jag mår fortfarande jättebra, har gått upp ca 7 kg hittills. Jag är stolt över min fina mage, allt sitter på magen, har inte lagt på mig nån annanstans än så länge som tur är, det känns bra.


God jul på er!




Av Camilla - 21 december 2008 19:37

Så nu har det hänt en hel del där uppe, jag har målat, först runt fönstren i lilla rummet, trodde att jag skulle bli klar eftersom det var tredje strykningen, men längst in vid fönstret är det helskumt, det skiner igenom trots att jag där målat säkert fem gånger, jag vet inte vad det beror på, det är bara just där, någon annan som vet kanske? funderar på att ta lite sandpapper imorgon och rugga upp ytan lite, sen kanske prova lite kvistlack där längst inne och på med ny färg, irriterande när det inte täcker, samma sak med taket där inne, det blir som små gula fläckar, men inte alls lika starkt som på fönstret, om ingen annan vet vad det beror på så skall jag fråga på Åhmans imorgon tänkte jag.


Har även målat elementet samt bakom elementet, en strykning till på elementet och en till två strykningar bakom så är det klart, sedan har jag målat listerna, det kommer väl att behövas två strykningar till skulle jag tro, innan de är klara... men men nu börjar det fina resultatet av allt slit att synas.


Krister har först målat dörrarna, behövs även där en till strykning, sedan har han tapetserat, tapeten blir skit bra, jag lägger upp några bilder här nedan så ser ni lite, det ser dock aldrig lika bra ut på bild som i verkligenheten ;-)


Förresten så har Krister börjat måla trappen vit också, blir jättebra.


Nu ska jag strax hoppa in i duschen, känns välbehövligt efter idag, sedan blir det bara slappa resten av kvällen.


Vi hörs!

Av Camilla - 20 december 2008 15:11

Vi kom precis hem från en promenad, det snöar som tusan ute, jättemysigt att det kommer lite nysnö efter att det töat ett tag, känns som att det blir så rent och fint =)


Annars idag så har vi varit in till stan och storhandlat, det känns skönt att ha gjort så slipper jag till veckan då Krister jobbar, mycket lättare när man är två och storhandlar.


Var även ner på näbbar och klor och köpte lite ben och annat gott  till Eddie, han måste ju också få nåt smarrigt, när vi var därinne så fick han för sig lyfta på benet och kissa mot ett bord som det låg en fin röd duk på.... haha jaja han var säkert inte den första som gjorde det.


Just nu håller Krister på att göra en stek, blir det till middag, med potatisgratäng.... mums.


Jag tänkte baka idag, men har inte hunnit det, jag tror att det kanske blir imorgon eller nåt istället, vi tänkte måla också, men jag tror även det blir imorgon, man hinner inte allt man tänkt sig på en dag :p


Däremot så har Krister precis hämtat ner granen, så vi skall klä den idag tänkte vi, det blir så mysigt när man gjort det.



Av Camilla - 18 december 2008 20:53

När jag hämtade posten idag så var det ett tjockt kuvert i brevlådan, skynda mig in för att öppna, är så nyfiken av mig ;-) I kuvertet ligger ett par jätefina vantar som farmor stickat till mig, precis såna tumvantar som jag ville ha, det fanns även ett mindre kuvert med pengar som hon skickat.


Tack så jättemycket! jag blev så glad, särskilt över vantarna som du stickat, jag önskade mig ett par nya sist vi hälsade på hos farmor då jag nött ut de gamla.


Sedan ikväll så har jag surrat en bra stund med Linda, passade på när jag hade rast, det var så länge sen vi pratade, det var mkt trevligt, vi måste ta och ses snart.


Annars idag så har jag tagit bakat saffranslängder och lite mer lussebullar, hade 2 paket saffran till övers, det blev jättegott, älskar att baka, tror jag ska baka lite mer till helgen, gott att ha fika hemma, sedan är det ju snart jul.


Måste köpa så att jag kan göra i ordning en julskinka dagen före julafton också, tänkte även prova på att baka havrekex, mamma brukar alltid baka det till jul, de är ju så goda. Är sugen på att göra sötost också, men man får se hur mycket som hinns med vi håller ju på att göra i ordning uppe också, många projekt nu :p men jag jobbar bara nu ikväll och imorgon kväll, sedan har jag semester i 14 dagar.... jippie.... så skönt det ska bli.


Sköt om er!











Av Camilla - 17 december 2008 10:46

Jag har varit lite lat med att blogga, här kommer iaf några bilder på presenter jag fått när jag fyllde år.


Av min älskling fick jag de mest underbara rosor man kan tänka sig, sedan blir det gå ut och käka nåt snart och sedan bio ev, puss på dej!


Av pappa fick jag pengar att handla för när vi var i Birsta, köpte lite kläder, skulle köpa jeans, men hittade inga så jag får handla nåt mer sen.


Av mamma och Jörgen fick jag ett jättefint fågelhus + 2 st uppläggningsfat, ser ut som kristall, jättefina.


Av svärmor och svärfar fick jag den tomte som jag suktat efter på Bauhaus, Krister hade tipsat dem, såååå fin.


Nu ska jag ut på en tur med Eddie innan det är dags att åka på jobbet.



Tack alla!



Av Camilla - 16 december 2008 14:14

Har vart ute på långprommis och sen städat och donat, svärmor och svärfar kommer senare idag och skall gratta mig, fyllde år igår, men då jobbade jag kväll.


Idag är jag på första dagen av vecka 26, 14 veckor kvar till beräknad förlossning =) Lägger in lite bilder på magen, de är tagna igår, dvs 25 fulla veckor.


kram på er!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards