Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla - 31 januari 2009 14:14

Japp det är det, men vet ni vad? inatt sov jag så himla skönt så och vaknade av mig själv en kvart innan väckaren ringde, dvs kl 05.15´, jag var verkligen pigg och alert för att åka på jobbet, skönt när det är så :D


Jag kände mig riktigt utvilad, det har jag inte känt mig på länge, har inte ens vaknat någon gång under natten, har annars sovit dåligt ett tag, jag håller tummarna för att det har vänt, kan ju vara skönt att få sova bra innan bebis anländer =)


Idag har det varit hyfsat lugnt på jobbet, särskilt imorse så då passade jag på att greja med papperen från försäkringskassan, satt länge och kollade igenom lönespecar räknade och hade mig, men nu så skall jag bara ta hem alla papper, sätta mig ner med Krister och kolla hur mycket utgifter vi har varje månad så att jag vet hur många dagar per vecka jag skall ta ut.


Lika bra att man kollar igenom det ordentligt på en gång så att det inte blir fel ;-)


Jag gillar absolut inte pappersarbete, därför försöker jag ordna allt så fort som möjligt, fick papperen igår och ska skicka dem så fort som möjligt! Man vill ju att allt skall vara klart så att man inte har en massa som måste fixas när man går hem.


Idag är vi bjudna till Olof och linda på middag, det brukar alltid vara trevlig, hinner hem en sväng, vi skall vara där vid 5-tiden.


Trevlig helg på er!











Av Camilla - 30 januari 2009 12:34

Det känns väldigt skönt faktiskt, det är roligt att måla, men nu har man målat så mycket och så länge att man är nöjd på ett bra tag.


Det som är kvar nu är att måla klart trappen, det är verkligen det sista som ska målas, jag sa till mig själv och til andra att på torsdag när jag är ledig så ska jag inte måla utan bara ta det lugnt och göra det jag känner för... men det gick inte så bra.... jag blev så motiverad att måla när jag insåg hur lite som är kvar att måla :D


Jag målade klart byrån, sedan målade jag en gång på trappen, Krister har målat den en gång, så det är en strykning kvar nu... sen ska jag njuta av tillvaron att inte behöva hålla på med en massa målning, blir ju inte direkt smidigare för varje dag som går heller ;-)


60 dagar kvar tills bebis är beräknad idag!







Av Camilla - 29 januari 2009 09:17

Av mamma att mormors dödsannons fanns i ÖP och LT, gick ut på nätet och kollade, det är en jättefin annons, så fin dikt, tårarna kom på en gång när jag läste den.


Saknar min mormor och morfar såklart, lägger in en bild här nedanför.



Av Camilla - 28 januari 2009 15:01

Nu för tiden är det ju så enkelt att söka fram information, jag använder alltid google, det finns ju andra sökmotorer, men jag är så van vid google att jag inte ens skulle komma på tanken att använda en annan sökmotor.


Varför skriver jag nu om detta då? Jo jag letade på "bubblor i tapeten" och på flera sidor så skrivs det att man kan skära ett litet litet snitt i bubblan, spruta in lite tapetklister(med nån form av spruta) så drar den mest troligt ihop sig, ska nog prova detta på en av bubblorna nån dag :D


Någon som provat och tycker att det fungerade bra?

Av Camilla - 28 januari 2009 10:58

Igår är jag skulle måla byrån så blev jag på så frukstansvärt dåligt humör, på ena sidan så blev det klumpigt av nån konstig anledning och sedan upptill på kanten så lossnade det en massa färg när jag skulle måla ett nytt lager...... grrrr jag sa till Krister att det måste vara en förbannelse i detta rummet eftersom det bara varit problem nästan,  taket trodde jag aldrig skulle bli vitt, det lyste hela tiden igenom gult, men nu så är det vitt faktiskt, likaså runt fönstren.


Sedan igår när Krister tapetserade så lossnade en massa färg runt fönstret på två ställen, så det är bara att fortsätta att fylla i det idag, för jag hade tänkt fortsätta måla byrån idag och hoppas på att det går bättre, får slipa lite där det inte blev bra så löser det sig nog =)


På ena väggen blev det mycket bubblor när Krister tapetserade, vet inte varför... skumt! men som tur är det en liten vägg så det går att sätta upp väggdekorationer eller tex en hylla så syns det inte.


Ville bara skriva av min irrititation över detta rum där så mycket blivit fel, men snart så är allt fixat :D allt tar bara så mycket längre tid när det jävlas.


Nu till något roligare, jag är nu i vecka 32, det känns jättebra och mer och mer spännande ju närmare förlossningen man kommer.


Jag mår fortfarande jättebra, den enda krämpa jag har är att jag får väldigt ont i ryggen ibland när jag sitter ner och jobbar hela dagarna, men jag kan ju faktiskt stå upp, men ni vet ju hur det är, det blir oftast att man sitter.


Det är väl för att det börjar bli lite tungt antar jag, all tyngd sitter ju på ett och samma ställe, som det ska vara med andra ord, är glad att jag inte lagt på mig en massa kilon där man inte ska lägga på sig ;-) Har hittills gått upp

11kg.


Du är på dag 218 av 280. (77,9%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 31 mar 2009
Du har 62 dagar kvar till förlossning.


Av Camilla - 27 januari 2009 14:25

http://www.aftonbladet.se/bil/article4269986.ab


*skratt* man må ju förstå att man är fel ute när man kör bil på en skoterled :p

Av Camilla - 27 januari 2009 11:00

Bebis hjärta slog med 144 slag per minut. SF måttet låg fortfarande mitt emellan om än lite närmare den högre kurvan. Tog ett nytt blodvärde för att kolla, det hade höjts från 106 till 116, så det går åt rätt håll, blodtrycket såg också bra ut, låg på 125/68.


BM tyckte sig känna att bebis låg med huvudet uppåt, men det var ingen fara sa hon, i vecka 36 kollar hon hur bebis ligger, har den fortfarande huvudet uppåt så bokas en tid för vändningsförsök, ja om man vill det, det är inget man måste, men de flesta bebisar vänder sig tydligen, ska ju på UL nästa vecka för att kolla om moderkakan har flyttat på sig, jag hoppas att den har gjort det, vill inte ha snitt.


Skönt att allt såg bra ut och att bebis växer som den ska.


Igår hade jag så fruktansvärt ont i ryggen, då tänkte jag att nu är det kört, jag som fått må så bra hela tiden, men idag känns det bra igen, skönt! Jag vilade hela kvällen igår också, tänkte det var lika bra så man inte förvärrar det hela.


För övrigt så började Krister att tapetsera det som skall bli barnrummet, det ser ut att bli jättebra med den tapet som vi valt, han skulle fortsätta idag tydligen, det sitter verkligen inte fast när han ska göra något, puss påre älskling ;-)


Jag håller ju på att måla byrån, får se när jag gör den klar, denna vecka vill jag att den ska bli klar iaf.



Av Camilla - 26 januari 2009 08:33

Imorse kl 7 var jag och besiktade bilen, det gick galant, fick bara påpekat att ett bromsljus var trasigt, dvs lampan behöver bytas...skönt att det inte va några fel på mitt blåbär :D


Nyss har jag varit ute på prommis med Eddie, det snöar som tusan, stora flingor, till Eddies  stora fasa så var det en stor traktor ute borta via Ramsele maskin, han gillar inte traktorer.


I helgen så har det blivit en hel del grejande uppe, i lördags var jag på stan och strosade, Krister han var hemma och tapetserade toan , det blev skitsnyggt, bilder kommer efter detta inlägg. Det saknas ju lite krokar, handdukar, en spegel osv på toan, det blir så småningom, nu slipper jag springa ner på natten när jag ska kissa iaf :D skönt!


Linda och Patrik var förbi i lördags, det var trevligt, länge sen vi träffades, på kvällen var det bara lugnt, kika film och bara myste.


Igår va svärmor och svärfar här, Lennart hjälpte Krister att sätta in nya toan och handfatet, jag bakade semlor som vi fikade, de blev riktigt goda... nöjd :D


När de hade fixat klart så städade vi undan där uppe, gud så skönt det är när man får göra det, plockade undan alla saker, dammtorkade, dammsög och torkade golven både uppe och nere, så nu är det rent och fint.


Nu ska jag snart åka på jobbet, börjar 9.30 idag, det känns jättebra att jag inte behöver jobba så sent.


Idag har det förresten gått 31 fulla veckor, går in i vecka 32 imorgon, så hur mår jag då? Jo jag mår jättebra, lite tungt är det ju såklart, det känns mest när man håller på att måla och dona, men det är ju snart färdigt, håller på med byrån, allt annat är klart.


Annars så har jag ofta svårt att sova, inte att somna, men jag vaknar mitt i natten och är klarvaken och såklart kissnödig, en del säger att det är kroppens sätt att förbereda sig för bebis ankomst, jag vet inte, kanske det kanske.


Men i det stora hela så mår jag jättebra, har inga problem med foglossning osv så jag ska inte klaga :D


Här nedan kommer lite bilder.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards