Alla inlägg under april 2009

Av Camilla - 30 april 2009 23:45

Idag har detvarit jättehärligt väder ute, har varit ute mest hela dagen, Vincent har legat i vagnen och sovit, ätit då och då, men annars så är han så lugn och snäll, så mysigt.


På natten så vill han äta 2ggr, han somnar nästan alltid om direkt när man lägger tillbaka honom i sängen, så skönt.


Annars idag så har vi haft/har(det brinner fortfarande) majbrasa, jag var iof bara ute en sväng, gick in för att amma och sedan gick jag inte ut nåt mer, fastnade framför grannfejden och sedan så sover Vincent i vaggan, måste skaffa en barnvakt så man kan vara ute, idag var jag inte så sugen iof eftersom jag är såååå snorig... inte kul, hoppas det inte blir långvarigt.


Hoppas ni har haft en trevlig sista april.

Av Camilla - 22 april 2009 11:41

Så hinner jag inte uppdatera bloggen så ofta, det är fullt upp iaf =)


Vi mår bara bra iaf, igår var vi och hälsade på mamma, det var mysigt, vi tog en prommis och skulle käka pizza, men det gick inte så bra, Vincent skrek så mycket inne på pizzerian att vi beslutade att ta med pizzorna hem... haha är det inte typiskt :p han som nästan aldrig skriker annars.


Igår fick vi vår parabol installerad också, så skönt att slippa alla störningar som var med boxer, vi tog canaldigital med inspelningsbar HD box, riktigt nice. Ska bara läsa hur den fungerar.



Av Camilla - 17 april 2009 20:32

Fick en tid idag kl 13.00 för att väga Vincent, var lite orolig att han inte får nog med mat då han gick ner mer än 10% när vi var på BB, men det såg jättebra ut, när vi lämnade BB vägde han 3342 gram och var 50 cm lång.


Idag vägde han 3600 gram och är 52 cm lång, känns jätteskönt att han får tillräckligt med mat från mig.


Efter BVC så åkte vi och hälsade på Kristers mormor och morfar, sedan har vi bara varit hemma, käkat go middag och tagit det lugnt, så skönt att bara vara.



Av Camilla - 16 april 2009 15:05

Min förlossning

Det startade väl egentligen på lördag kväll den 4/4, då började jag få känningar, en svag värk som gjorde att det var omöjligt att sitta bekvämt, ja något var helt enkelt helt annorlunda motför de förvärkar jag känt tidigare, på söndag morgon vaknade jag vid 03.30 på morgonen av att värken i magen var mycket mer påtaglig, till slut kunde jag inte sova, jag gick ner och satte mig i soffan och surfade runt samt tog tid på värkarna som jag kände, det var mellan 5-12 minuter mellen dem, vid 7 tiden ca gick jag upp igen för att försöka sova lite, men det gick inte, var tvungen att gå upp på toa nästan direkt när jag lagt mig, då lossnade slemproppen, det gick inte att ta miste på.

Jag kände att det inte var någon mening att försöka sova så jag gick ner igen, Krister låg och sov, eller ja kanske inte riktigt men nästan, han sa att jag skulle säga till om jag behövde någon hjälp.

Fortsatte ta tid på hur ofta värkarna kom, nu var det ca var 6:e minut, var tvungen att kliva upp så fort jag kände, det gick inte att sitta ner.

Vid ca 8 på söndagen den 5/4 ringde jag till förlossningen, de sade att jag kunde vänta till det var 5 minuter mellan värkarna och sedan komma in, men jag klarade inte av att vara hemma så länge till, åt en halv risifrutti medan Krister packade det sista som skulle med till BB.

Vi kom in vid halv 9 ca då var jag öppen 2 cm, vid 09.15 går vattnet, vid 11.15 får jag flytta in till en förlossningssal, sitter först i duschen för att lindra smärtan, efter det börjar jag använda lustgasen, det var riktigt bra tycker jag.

Vid 14.55 är jag öppen 5 cm, då ber jag om att få mer bedövning, det blir en epidural blockad, helt underbart, jag ville inte ha det först, men när man har så ont så tänker man visst lite annorlunda ;-)

Vid 16.50 sätts värkstimulerande dropp in eftersom förlossningen inte går framåt som det är tänkt, kl 19.30 är jag öppen 8 cm, då tänker man att nu är det ganska nära bebis i alla fall, det peppar en verkligen.

Kl 20.45 är jag öppen 9 cm, skönt tänker jag, nu är det snart över, men sedan stannar värkarbetet i princip av, kl 00.10 beslutar doktor Tomas Björk att det blir ett akut snitt, kl 00.42 får vi se vår pojke för första gången, vilken känsla, helt perfekt är han, han skriker redan innan de har plockat ut honom ur magen, 3730 gram och 50 cm lång.


Av Camilla - 10 april 2009 14:38

Den 6/4 kl 00.42 kom lille Vincent till världen, 3730gram och 50 cm lång, lyckan är total, det går inte att beskriva.

Av Camilla - 3 april 2009 14:16

Har jag varit på idag, allt såg bra ut, bebis hade sjunkit ner i princip så mkt det går, hon trodde att h*n skulle komma inom en vecka, idag, imorgon.... om några dagar, ja man vet aldrig,hoppas snart, vill ha bebis nuuuuu, hon bokade in en tid på förlossningen på tisdag om bebis inte har kommit då.


Mitt blodvärde var jättebra, det låg på 135, därför kunde jag sluta med järntabletterna sa hon. Värdet har inte varit så bra sedab jag skrev in mig, då låg det på 134.


Annars har jag varit och handlat lite gott tills ikväll så vi kan mysa, orkar inte göra så mycket nu, sedan är jag inte så sugen att åka iväg nånstans nu heller, det kan ju dra igång när som helst.


Gick förresten en sväng med Eddie efter BM besöket, det spöregnade så både jag och han var jättefina efter den prommisen.


Annars idag har jag städat och donat på lite, blir så smutsigt och lerigt nu när det är som det är ute.


Trevlig helg på er!





Av Camilla - 1 april 2009 10:15

Jappp idag är det många som blir lurade, inte jag än iaf :p sa till Krister att det blir ingen bebis idag när det är 1:a april, då kan ju folk tro att man skämtar, men sent ikväll/inatt får det gärna sätta igång, då hinner det ju bli den 2 april, längtar så efter bebisen nu.


Hade mer känningar igår em/kväll än jag tidigare haft, hoppas att det är ett tecken att det är på G snart.


Annars så är jag snorig och täppt, har varit det ca en vecka, men det har inte blivit värre, ja förutom huvudvärken idag, har tagit en alvedon och ska snart ta en varm dusch. Är så less på att vara täppt i näsan, någon som vet någon bra huskur kanske?



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards