Alla inlägg under maj 2009

Av Camilla - 31 maj 2009 19:50

Eddie är fortfarande så svullen, när det började blöda idag på em så ringde jag och fick komma in med honom, han kikade lite snabbt och konstaterade att det inte ser bra ut, han fick en spruta med antibiotika och recept utskrivet, han ska käka en antibiotikakur i 7 dagar.


Tycker så synd om han, han ligger mest och ser ledsen ut, nu funderar man på varför vi kastrerade honom, man ångrar sig när man ser hur han mår just nu.... usch! men förhoppningsvis så är han snart mkt piggare.


Älskade vovve, lider med dej!


Av Camilla - 30 maj 2009 16:17

Är det inte underbart så säg =) man bli ju på så bra humör när det är finväder.


Sedan så hittade jag de perfekta gardinerna till sovrummet idag, har letat så länge, ska lägga in bilder sedan när jag satt upp dem så ni får se.


Ikväll är det cruising, men för vår del så blir det ingen cruising utan grillning hos Åsa(Olofs mamma) vi ska dit vid 5-6 tiden ca, grillade igår också, fast hemma, då var svärmor och svärfar här och käka + Frida.


Ska lägga in lite bilder på hur det ser ut på framsidan här snart också, vi har ju byggt en ny farstukvist, samt bytt ytterdörr, det blir riktigt bra.


Nu ska jag ta och packa Vincents väska så att allt han behöver kommer med =)


Ha en trevlig kväll!

Av Camilla - 28 maj 2009 11:52

Jag blev för länge sedan medlem på facebook, men har bara varit därinne kanske 3ggr eller nåt då jag inte fattade så mkt av det, idag när jag ändå måste passa hunden så loggade jag in för att kika, jag vet fortfarande inte om jag tycker att det är så spännande, kanske roligare när man får lite vänner att surra med, alla predikar ju för mig att jag ska gå med så jag ska väl testa iaf.


Annars håller jag på att tvätta lite, ska försöka få undan lite här hemma när jag ändå måste passa Eddie så att han inte far och slickar, men han är duktig, har bara försökt slicka en gång idag.


Vincent sover just nu, han lär nog vakna snart och vill käka, han är ganska punktlig med att han är hungrig var 3:e timme, men nu några dagar så har det ofta gått bra med att han inte behöver äta direkt när han vaknar.


Ska ta och lägga in en bild... ska se var jag lagt kameran.. återkommer om ett tag =)



Av Camilla - 26 maj 2009 18:59

Igår kastrerade vi Eddie, tydligen hade han reagerat konstigt på narkosen, han verkade höra när de gick in och ut ur rummet och verkade väldigt stressad.


Han kom iaf hem på eftermiddagen igår, nyopererad och hade såklart ont, på kvällen så började pungen svälla upp, visst brukar det svälla, men det blev så stort... och efter en stund började det att blöda, gud så oroliga vi blev, jag som skulle möta veterinären i Långsele har aldrig kört så fort dit nån gång tror jag, när jag väl stod utanför konsum så slog det mig att jag glömde mobilen hemma, när jag väntat en bra stund så sprang jag in på konsum och lånade telefonen där, ringde Krister eftersom jag kan hans nummer i huvudet, bad han ringa veterinären och fråga var han var nånstans, men precis då ser jag bilen utanför.


När vi väl kom hit så kikade han och sade att det var ett litet blodkärl som läker men att det inte var farligt, det var så skönt att höra, det var så jobbigt att se hur ont han hade.


Krister har sovit nere med Eddie inatt och jagg har sovit uppe med Vincent, vi får se hur det blir inatt, Eddie är iof mkt piggare idag, har druckit massa, ätit 2 skålar med mat och vart ute och kissat, men han får inte gå i trappor så ska han sova uppe så måste han bäras.


Näe nu ska jag ta och vattna  blommorna och sedan kanske ta och kika lite på tvn =)


Vi hörs!

Av Camilla - 23 maj 2009 16:43

Lena och Matilda har varit och hälsat på idag, det var jättekul, länge sedan vi sågs.


Matilda är alltså min kusin som är 13 år och Lena är hennes mamma =)


Annars så har det inte hänt så mycket idag, svärmor och svärfar har varit hit en sväng, jag har beställt bilder idag, på alla kort som ligger i datorn, 559st blev det, sedan har jag dammsugit, var så skräpigt efter allt spring in och ut igår, Krister, Lennart(svärfar) samt Kristers morfar höll på att snickra, så nu finns det en halvfärdig farstukvist här ute iaf =) det blir jättebra.


Nu ska vi strax ta och käka, vi hörs.

Av Camilla - 21 maj 2009 18:26

Linda och Patrik har varit och hälsat på idag, det va jätteroligt att ses, var så länge sen sist, hon hade blivit så smal, jätteduktigt kämpat ju =)


Jag funderar på att börja använda stegräknaren igen samt hålla lite mer koll på vad man äter, gick ju ner 6kg med hjälp av den innan jag blev gravid, jag vill väga ca 60kg, det betyder att jag ska gå ner 10 kg, funderar på om jag inte ska knappa in medlemsskapet på tappa.se på en gång, där kan man fylla i vad man äter samt lägga in det antal steg man går per dag, är lättare att hålla motivationen uppe då =)


Gud va mysig Vincent är förresten, han sitter i babysittern här bredvid och när man pratar med han så ler han, han är så gullig, man smälter verkligen.


Krister har åkt iväg til Olof en sväng, jag tänkte titta förbi Erika på en kaffe, men jag har inte fått tag på henne, så det blir nog en annan gång, kanske ska gå ut och ta en prommis eller så blir det slappa framför tvn, vi får se.





Av Camilla - 20 maj 2009 18:29

Idag har jag varit och hälsat på Anna i Undrom, det var roligt att träffas, hon är så söt lilla Natalie, en riktig liten tjockis.


Att bero på det så var Vincent på 6 veckors kontroll igåg, han hade gått upp från 3970 gram till 4520 gram på en vecka, det märks att han är mätt och belåten numera, har fått börja ge honom tillägg då han inte blev mätt.


Förmodligen så var det därför han var vaken så mkt tidigare, numera sover han som en stock, han lär förresten vakna snart nu och vill ha käk =)


När jag åkte hem så svängde jag in på Kristers jobb och sa hej också.


Annars har jag dammsugit och torkat golv, dammtorkade igår, så nu börjar det bli ordning här igen.


Krister är ledig nu ett ett tag, skönt när han är hemma med mig =)


Han och morfar lär väl iof ska dona här hemma, byta ytterdörr, bygga farstukvist, sedan kom det ju ett lass med matjord igår som ska krattas ut, det kommer ett till lass på måndag, Krister började idag, det gick inte så bra dock eftersom det började spöregna igen.


Har ju regnat och åskat massa idag, nu funderar jag på om jag ska åka och sola, börka putsa fönster eller om jag ska ta en dusch, vi får se =)


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards