Alla inlägg under juli 2009

Av Camilla - 31 juli 2009 21:25

Då Krister är ute och fiskar idag också så bestämde jag mig för att åka och hälsa på Anna, alltid roligt att träffas, satt mest och surrade och drack lite kaffe, Vincent fick prova matstolen som hon hade, hon hade köpt till en uppblåsbar grej så att de ska kunna sitta där även när de är så här små, det gick jättebra, satt i den och käka gröt, så det blir nästa inköp från Ikea.


Vi var även på Ica i Nyland och handlade en sväng, där hittade jag en vällingdoserare, en liten smart burk med 3 fack så att man slipper hålla på med måttet när man är iväg nånstans.


Kom hem vid 20-tiden, bytte om på Vincent, han fick käka sedan somnade han, så nu sitter jag och gör inte så mkt alls, verkar inte vara alltför mkt bra på tv heller, varför är det alltid så dåligt på tv på fredag och lördag kväll när de flesta är lediga?



Av Camilla - 29 juli 2009 22:17

Jag kikade på förlossningskliniken förut, oj vad många minnen som kom fram från den dagen som Vincent föddes,jag blev alldeles rörd, den lyckligaste dagen i vårt liv, mamma och pappa älskar dig så mycket.

Av Camilla - 29 juli 2009 15:21

Blev det igår, först var jag ute på byn och kika lite, sedan åkte jag hem till Tina, hon var inte hemma, men Siv och barnen kom precis, de hade varit ute och plockat blåbär, så det blev blåbärspaj, mums!


När Tina kom så väntade vi på att Vincent skulle vakna så att vi kunde åka upp till farmor, mamma och Jörgen dök upp också =) när vi kom till farmor så bjöd hon på mat, kalops, hemlagade köttbullar m.m, gud så gott, finns inget bättre än husmanskost.


Efter maten så kom Tina på att vi skulle gå ner och fiska lite, vi hade inga grejer med oss så vi gick ut i farmors bod och kikade och hittade lite fiskegrejer, vi tog en promenad ner till badplatsen, det var jättefint där, men mycket mygg och knott, vi gick tillbaka till farmor runt 8 eftersom Vincent skulle käka, sedan är han ju van att sova vid 19.30-20 tiden ca, så han fick käka, sedan fikade vi lite innan vi åkte hem, behöver jag säga att vi alla var proppmätta efter besöket... hihi


Jag kom hem vid 22.15 ca och Krister kom ungefär en timme senare, han var och drog not(fiskade med nät, för er som inte vet) med sin morfar, de ska iväg ikväll igen så jag blir ensam, men ska kanske åka och hälsa på Mia i Långsele, hon skulle höra av sig efter hon varit på Dannerotravet.


Nu vet jag inte vad jag ska hitta på, känner inte för att göra något iof, känner mig lite ur form, har haft känningar som att jag ska få urinvägsinfektion lite till och från, jag hoppas verkligen inte att det tänker komma tillbaka, jag ska försöka att dricka mer vatten + citron samt tranbärsjuice.


Grattis måste jag förresten skriva till Lisa och Jerry som fick en liten tjej igår, så roligt! Nu har ni en av varje =)








Av Camilla - 27 juli 2009 20:44

Japp, vi tjuvstartade lite, han bli ju 4 mån den 6/8, men det spelar nog ingen roll, det gick sådär att äta, hade inte förväntat mig nåt annat heller... såg så roligt ut, den mesta maten hamnade utanför munnen, men han smacka och hade sig, undra nog vad fasen det var han fick för något. Köpte även majs/potatis samt en fruktpuré, men vi börjar med gröten.


Köpte även en ny napp till nappflaskan med större hål idag, men var tvungen att byta tillbaks till den gamla, det kom alldeles för mycket, köpte nya nappar också, men Vincent bara spottar ut, han ville ha sina gamla, jag tänkte inte på att de jag köpte idag är platta på ett ställe, det är inte de han brukar ha, så det blir till att köpa nya :p haha kräsna de kan vara ibland de små.


Annars idag har jag först varit på stan, köpte lite nya bodysar + strumpor till Vincent, skulle köpa byxor också, men hittade inga, var jätteurplockat, så jag funderar på att beställa från HM.


Efter det var jag på sjukhuset och röntgade mitt bäcken, fick inte veta något, svaret skickas till min läkare som sedan tar kontakt med mig, tydligen är det ju ovanligt med ett bäcken som är för trångt, bara att vänta på svaret från doktorn.


Nu ska vi snart kika på Beck, älskar de filmerna, de är så bra, såg att de kommer en ny i slutet på augusti, på bio alltså, det är så mysigt att gå på bio, men tyvärr inte här i Sollefteå, den måste snarare klassas som en bastu utan minsta gnutta luft, blir Långsele bio i fortsättningen.


Ha en trevlig kväll.





Av Camilla - 25 juli 2009 13:41

Det är det värsta jag har varit med om, det var så varmt och lufttomt att svetten bara rann och godisarna blev alldeles kladdiga, vi var inte den enda som tyckte att det var fruktansvärt, man kände sig svimfärdig och kunde knappt koncentrera sig på filmen.


Får man ens ha så dålig luft i en biosalong? Näe ta och fixa det om ni vill att folk ska gå på sollefteå bio, jag minns att det var likandant sist och det var jättelängesen, trodde väl ändå att de hade fixat det, undrar om biografägaren själv har suttit där inne och känt?



Av Camilla - 25 juli 2009 13:36

Igår kom mamsen och Jörgen och hälsade på, fikade lite, sedan åkte vi på stan och kika, Vincent sov hela tiden när vi var på stan, han var tydligen trött, kanske beror på vädret, man vet aldrig...


Vi fick även rabarberbladet som vi gjöt hos mamma, det blev jättefint, ska lägga ut bild sedan, fick ett ryck igår kväll och gjöt lite saker i betong också, ska bli spännande att se hur de blev.


Idag kommer Olof och Linda hit, vi ska grilla tänkte vi, finns inget godare än grillat.


Jag ser nu att klockan redan är 13.30, vd tiden går fort, jag har bara duschat, badat Vincent och städat av toaletterna + duschen.

Av Camilla - 22 juli 2009 23:09

Nu har jag gjutit en trädgårdsplatta i finbetong, vi får se om det funkar eftersom jag gjort det i botten på en kartong som det varit glass i, det stod i boken att pappkartong suger åt sig vatten och tappar formen... men äh jag tänkte att jag testar helt enkelt, blir spännande att se =)


Annars idag har jag gjort i ordning den lilla träbaljan med fontänpump och stenar i, tog ett bra tag att få till, men nu så. Sedan så åkt vi iväg till Långsele och hälsa på, pappa kom förbi också, det var roligt att träffa han, också fick ju Vincent träffa sin morfar =)


Imorgon kväll har vi tänkt att vi ska gå på bio, då ska Vincent vara hos sin farmor och farfar. Vi tänkte kika på Harry Potter, älskar de filmerna och böckerna.


Nu ska jag strax krypa ner och kika i HM katalogen som kom idag, kanske ska beställa en ny fönsterlampa.... haha =)

Av Camilla - 21 juli 2009 19:03

Hämtade ett paket från Halens idag där jag bla hade beställt 2st fönsterlampor a 79:- st, tyckte inte om dem så jag skickade tillbaks den ena, den nedan behåller jag till Vincent, se bilden nedan, den kostar tydligen 299:- vilket klipp.. haha


Annars idag så har jag varit in till stan en sväng, hälsade på en gammal kompis som jag inte träffat på jättelänge, det var roligt.


Nu ska jag ta en dusch!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards