Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 31 augusti 2009 11:21

Har lagt in det som jag ska käka idag, det blev 1378 kalorier, då kan jag ju givetvis äta mer om jag känner mig hungrig, det känns jättebra att börja igen, jag behöver verkligen gå ner i vikt.


En annan rolig sak är att hon som håller på att utbilda sig till hundkonsult ringde idag igen och berättade att hon fått ok av läraren, dvs att de tycker att Eddie verkar vara en bra hund att jobba med för dem, jag är så glad, hoppas att det ger resultat, det krävs ju givetvis mest jobb av mig och Eddie, men att äntligen få hjälp av någon som kan är ju jättebra.


Annars idag så har jag inte hunnit göra så mycket mer än käka, klätt på och matat Vincent, sedan lade jag honom för att sova igen vid halv 11, han vaknade nu för en stund sedan, nu är det dags för blöjbyte, sedan får vi se vad jag ska pyssla med.


Eddie har förresten fått ett irriterat öra,han skakar på huvudet och har sig, har sköljt det idag, så får hoppas att det blir bättre, annars får jag prova med jodopax och fungerar inte det så blir det veterinären.



Av Camilla - 30 augusti 2009 22:00

Jag vill väga 60 kg


Jag vill färga håret mörkt igen(ibland, det var så snyggt)


Jag vill sola och få lite fin färg


Så vad göra, ja nummer 1 är att tappa vikt, det är det viktigaste, resten kan man göra när man nåt målet/delmålet


Jag satt och kikade på gamla kort nu ikväll, letade om jag hittade nåt kort på Per som vi kan förstora till begravningen, hittade inget, men har inte hunnit med att gå igenom alla kort ännu, ska kika mer imorgon.


Ja i alla fall så blev jag så peppad när jag tittade på de gamla korten där jag hade mörkt långt hår och var betydligt smalare, så nu har jag bestämt mig för att återuppta min vän stegräknaren igen, nu ska det bara gå, har velat fram och tillbaks länge nu, så nu får det räcka.


Mitt mål är alltså att gå ned till 60 kg, när jag vägde mig ikväll så vägde jag 72!!!! (herregud, på tok för mycket), men jag vågar skriva det iaf, lättare att inte fuska om andra vet och peppar mig,  så nu får det faktiskt vara nog, jag bestämde ju förut att äta mindre onyttigheter, det har vi båda hållit också, förutom nu på helgen, framöver ett bra tag så måste jag försöka undvika det även på helgen, nu vill jag bli smal så att kläderna sitter snyggt, samt så att jag kan komma i mina gamla jeans, har bara ett par som jag kan ha.


Nu ska jag gå upp och mysa med Krister, vi hörs imorgon!


Sov gott!

Av Camilla - 30 augusti 2009 19:36

Så var helgen slut, det går så otroligt fort när Krister är hemma, imorgon jobbar han igen, tråkigt, är så skönt när han är hemma =)


I helgen har det varit väldigt lugnt, inte gjort mycket, Olof och Linda kom förbi igår kväll.


Idág har jag hållit på att scrappa lite samt provat photoshop en del, det är inget lätt program att använda, men man lär sig väl så småningom, det finns oerhört många funktioner att använda iaf.


Fick gomiddag idag, ugnsstekta revbensspjäll.... mmmm det var såå gott.


Vincent har varit vaken mycket mer än han brukar idag, han har varit lika glad som vanligt, men inte velat sova som han brukar.


Endera är det en tillfällighet eller så har han börjat vara vaken mer, men kommer det verkligen från ena dagen till andra?


Nu ska jag sällskapa med Krister i soffan!


Trevlig kväll.

Av Camilla - 28 augusti 2009 21:20

På den ena är det Vincent och på den andra är det min älskade mormor, saknar henne så.


Man är ju nybörjare på det här med scrapbooking, men det är himla roligt, man lär sig nog mer och mer ju mer man håller på.

Av Camilla - 28 augusti 2009 20:42

När jag höll på att marinera kyckling idag så ringde Sanna och undrade om de fick komma och hälsa på, såklart att de fick, vi fikade(näe jag tog ingen kaka :p) och surrade, Sanna hade även fullt sjå med att hålla reda på William som är överallt och ingenstans, han är i den åldern, fyller 3 imorgon.


Annars idag har jag bara tvättat lite, bäddat rent i sängen och gått en prommis.


Nu på kvällen har jag gjort en sida med bilder på Vincent, jag ska lägga in så att ni får se tänkte jag.


Nu kom Krister hem från prommisen så nu ska vi dricka lite te och mysa.

Av Camilla - 27 augusti 2009 21:16

Mamma och Jörgen har varit här idag, vi fikade först här, Vincent fick också äta innan vi åkte på stan.


De köpte i alla fall en dator och mobilt bredband, så nu ska de också bli moderna ;-)


Jag köpte några nya blad till scrapbooking, men tappade lusten att pyssla när mamma ringde och berättade om Per, tänkte lägga mig och mysa med Krister istället.


Vi har annars varit i Långsele och käkat middag idag, Frida kom hem från utlander igår så då tyckte svärmor och svärfar att vi skulle käka allihopa, bra idé, det är alltid trevligt =)





Av Camilla - 27 augusti 2009 21:12

Jag fick besked för ca en timme sedan att per har dött, allt har gått så fort, cancer är verkligen en hemskt sjukdom, så sent som igår var han uppe och tittade på tv och idag finns han inte mer.


Sänder alla mina tankar och kramar till dig Anita.


Vila i frid Per och hälsa till mormor och morfar där uppe!



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards