Alla inlägg under februari 2010

Av Camilla - 28 februari 2010 15:45

Idag har det inte hänt mycket här i Forsmo, vi har varit ute på en promenad, pysslat på lite hemma, men annars har vi bara tagit det lugnt, skönt.


Vi har haft en riktig myshelg tycker jag, igår kom några av grannarna hit, vi drack lite vin och käka ost och kex, ja karlarna drack whiskey och öl ;-) Innan grannarna kom så var svärmor och svärfar här, vi bjöd in dem på middag.


Vincent drar förresten upp sig överallt, han tog tom några steg igår med hjälp av sin gågrej som han har, sötisen.


Inatt sov han äntligen hela natten, det har varit några nätter nu när han är förkyld som han har haft svårt att sova.



Av Camilla - 27 februari 2010 12:15

Nu har jag äntligen fyllt i det mesta i en sån bok, köpte den igår på bokrean. Nu ska det bara in några detaljer samt lite bilder.

Av Camilla - 26 februari 2010 21:14

Jag vet att det är många som inte gillar denna metod, men den fungerar så jag tycker att den är bra. Vincent somnar oftast utan problem, men om han blir övertrött så kan han verkligen gallskrika, det gjorde han nu, jag kanske iof har en lite mildare variant av metoden, jag lägger ner honom varje gång jag går in samt erbjuder nappen. Dte tog 30 minuter, nu sussar han sött, förhoppningsvis hela natten.


Annars idag har jag varit in till stan en sväng, var tvungen att köpa ny mascara, var även på bokrean och köpte 2st böcker, vi köpte 3 st böcker igår, man får passa på när det är så billigt. Jag har kommit in i att läsa igen, det är så skönt när man lägger sig på kvällen.


Nu ska jag kika lite på nätet, sen kika film, ha en trevlig kväll.

Av Camilla - 26 februari 2010 13:21

Vincent somnade strax före 19 igår, men sedan vaknade han igen runt 21 eller vad nu klockan var, han bara grinade och vände och vred och snorade, precis när han höll på att somna så började han hosta, han var så snorig stackaren så han drog ner dte i halsen, jobbigt när de inte kan snyta sig.


Iaf så provade vi allt, vaggade, satt med honom osv, till slut var klockan runt 01.00, då gick vi ner och han fick krypa runt, då blev han jätteglad och bara skrattade. Gick upp vid 02.00 ca igen, drog upp speldosan flera ggr och satt bredvid, då somnade han äntligen.


Vi fick iaf sova till strax före 09.30 imorse, så inget ont som inte har något gott med sig och det har hänt kanske en gång förut att han haft så här svårt att somna, så man ska inte klaga :-) Ni har han lagt sig igen, ska strax kila upp och se efter om han somnat.


Krister är ute och skottar, det snöar ju som tusan.


Jag har förresten lördag idag eftersom han är hemma, men det är ju fredag, han är ledig idag, mysigt!




Av Camilla - 25 februari 2010 13:32

För en stund sedan ringde de från dagis och meddelade att Vincent har plats på dagis här på Öhn, dagmamman hade fullt, men det gör inget, det går nog bra.


Jag tycker att det känns som att Vincent nyss föddes och nu ska han börja på dagis den 1/5, kommer att kännas jättekonstigt att lämna bort han från början, jag är ju så van att vara med honom på dagarna.


Annars idag har vi tagit en prommis för första gången på ett tag, det har ju varit så kallt. Vincent är jättesnuvig så han har lite svårt att komma till ro när han ska sova, snörvlar vrider och vänder på sig, men han är iaf glad som vanligt.


Det är andra gången sedan han föddes som han är förkyld, annars har han inte varit sjuk alls, jag var likadan när jag var liten.


Nu tror jag att jag ska leta mig en macka, känner mig hungrig.


Annars ska vi ta och handla massa mat idag när Krister kommer hem, han ringde nyss och sa att han måste jobba över ett tag, får se om jag och knoppen åker och handlar själva kanske, men det är ju lättare när man är 2.

Av Camilla - 24 februari 2010 09:45

Men det börjar kännas bättre =) Jag har nyss druckit en mugg med nyponsoppa, vågar inte äta en massa ännu, är inte sugen på att äta heller, så jag knaprade i mig en halv hårdbrömacka och drack en mugg ljummen nyponsoppa.


Jag blir så sur att jag ska få ont i magen av att äta så här, det som fungerat bra så länge, men men jag vill ju inte må dåligt heller.


Iaf så har vi alla sovit väldigt oroligt inatt, Vincent har sovit oroligt i flera nätter iof, idag är han lite snuvig. Jag lade mig inte i sängen förrän 01.30 ca, fortfarande ont i magen då, men till slut så somnade jag.


Fick iaf spva till strax före 8 imorse, då vaknade knoppen.

Av Camilla - 24 februari 2010 00:16

Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen.


Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.



Av Camilla - 23 februari 2010 11:11

Imorse klev vi inte upp förrän 20 över 8, riktigt skönt att sova :-) Det är iof vanligare att Vincent sover till runt 8 än att han vaknar vid halv 7.


Sen kom jag att tänka på en sak angående städning, det känns som att jag dammsuger jämt, någon annan som känner samma? Men det är verkligen skräpigt hela tiden tycker jag, sen är ju Vincent på golvet hela tiden också, kanske därför man ser det mer, skräpet alltså :p


Imorse när jag klev upp var det -32 grader, brrrrr så det blir nog bara att vara hemma idag också och elda. Om jag inte kommer på nåt annat, man vet aldrig.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards