Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 31 mars 2011 21:25

Har jag gjort idag, har bakat kärleksmums, maränger(de första blev misslyckade, de andra står i ugnen nu) samt minimuffins med vit chokladglasyr, de blev jätte gulliga tycker jag, de är självklart till Vincents födelsedag, han fyller 2 år nästa vecka, tiden går så fort.


Annars idag har jag och barnen varit och hälsat på Lena inne i stan, alltid trevligt att ta en kaffe och surra lite :-)


Av Camilla - 31 mars 2011 12:15

Alexander har varit snuvig och rosslig jätte länge tycker jag, han är pigg och glad men det stör honom så klart när han ska sova, han hostar, det är ingen torrhosta utan verkar vara en massa slem, stackars liten, hoppas att han slipper snart. Han åt förresten vid 4 imorse, sedan åt han inte förrän nu vid 10-tiden, får se när han är hungrig nästa gång, ett tag åt han ju hela tiden.


Annars då, jo jag har precis bakat kärleksmums, ska bara vänta på att den kallnar lite så ska glasyren på, vet inte om jag ska ta och baka minimuffins också eller om jag ska vänta, båda barnen sover just nu.


Igår var vi och grattade Niklas som fyllde 30 år, där var det fullt hus och varmt som i en bastu, men väldigt trevligt :-)


Jag ser fram emot lördagen då vi ska gå på fest, snälla Elin sade att vi kan åka med henne, perfekt då kan vi dricka båda två, det var verkligen inte igår vi var ute.



Av Camilla - 30 mars 2011 17:14

Blev det idag, jag åkte på stan istället för att städa idag, köpte 2 st pyjamasar och 3 st bodysar till Alexander.


Till Vincent köpte jag ett par allväderstövlar, hittade på Nordlanders skor för 199:- ett par mjuka fina i blått, jag var osäkert på storleken, jag tog ett par i storlek 23 eftersom hon sade att de var stora i storleken, de passade perfekt, dvs det finns ca 1,5 cm tillgodo som det ska vara.


Var in på bolaget och köpte lite drickbart, vi ska på 30 års fest på lördag, det ska bli skoj :-) Var ju evigheter sedan vi var ute.


Efter stan hämtade jag Vincent på dagis, sedan hem och göra en lasagne, nu har jag dammsugit och städat toan här nere, väntar på att Krister ska komma hem från frisören så att vi kan åka till Frida och Niklas och hälsa på.


Vincent sitter just nu med sina småbilar och säger foffo, dvs att han fått dem av morfar, sötnosen där.


Alexander sover, han har knappt ätit något idag, bara småskvättar, han bara krumbuktar sig, jag hör hur det lever om i magen när han gör så, efter att ha fått lite laktulos så åt han en hel flaska med utgifter där efter :p





Av Camilla - 30 mars 2011 10:05

Tror jag att jag måste ta och investera till Vincent, han har bara ett par vanliga gummistövlar, de kommer att vara bra nu i sommar, men som det är/blir ute snart så blir nog en allväders stövel bättre :-)


Vad har ni köpt för allväders stövel till era små?



Av Camilla - 30 mars 2011 09:58

Sov Alexander till innan han åt imorse, skönt! Han åt sista målet vid 20.00 igår. Hoppas att det håller i sig.


Idag har han bara ätit litegrann innan vi åkte ner på dagis, trodde han var hungrig, men det gick bara ner lite, han lär väl snart vakna och vara hungrig kan jag tänka mig.


Idag blir det bara att vara hemma, ska kanske ta en repa med snabeldraken, det är så skräpigt här nere, kanske lite dammtorka också, inte så spännande med andra ord, men det måste göras ibland.


Senare idag ska vi hälsa på hos Frida och Niklas, han fyller år idag så vi ska dit och gratta tänkte vi.



Av Camilla - 29 mars 2011 13:19

Vägde jag imorse, det känns så bra varje gång jag ser nya lägre siffror på vågen :-)

Av Camilla - 29 mars 2011 13:12

Har jag gjort idag, oj vad mycket som åkte ut i förrådet, insåg att Vincent behöver mer byxor, mjukisbyxor alltså, Alexander behöver bodysar samt pyjamasar.


Vincent skulle behöva en ny jacka också nu när det börjar bli vår, ska kika nån dag tänkte jag, Lindex såg ut att ha fina jackor.


En sån här kanske,den ser fin ut.


http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=11459994

Av Camilla - 29 mars 2011 13:07

Här kommer bilder på några av de kläder som barnen har fått av sin morfar :-)


Coolaste jeansen till Vincent

   

Coola shorts och t-shirt till Vincent

 

Vincents snygga Diesel skjorts

  Snygg tröja till Vincent

Söt dress till Alexander

    

Vincent kommer att bli tuffaste grabben i Forsmo

 

Snygg Levis skjorta    

Fin piké med paddington till Vincent

    

Söt tröja till Alexander

 

Alexanders fina jeans

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards