Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla - 31 maj 2011 10:22

När klockan var 8.15 gick jag upp och väckte honom så att jag skulle hinnatvätta och  klä på honom, han var tydligen trött imorse, han brukar inte sova så länge, men han får gärna fortsätta med det samt sluta att äta på natten.





Av Camilla - 31 maj 2011 10:16

Jag och Alexander och Eddie så klart tog en promenad nu på morgonen, jag gick inte ner på dagis idag, kände inte för det, har inte koll på regnskyddet på syskonvagnen heller så jag tog bilen.


3,8 km blev det, jag mätte med mobilen, ville veta hur långt det var då jag går denna sträcka ofta, dvs det blir ofta samma, men det gör inget, jag passade på att mäta var 2 km är någonstans efter den sträckan också, nästa gång jag springer ska jag försöka ta tid och hoppas på att jag orkar springa 2 km :-)


Det har blivit mycket onyttigt i helgen så det är bara ut och röra på sig, man behöver helger där man unnar sig också, jag behöver det iaf ;-)


Att bero på springa så var min plan att springa igår kväll men jag var så fruktansvärt trött så jag hoppade.


Av Camilla - 30 maj 2011 13:28

                 

Av Camilla - 30 maj 2011 12:00

Ute och åker i raggarbilen

   Puss på dig älskling   Jag och Krister   Krister i raggarbilen   Sven-Göran i raggarbilen   Kent och Krister   Chauffören Kent   Syrran, Krister och Sven-Göran  

Fina syster

  Fina syster   Fina syster  

Av Camilla - 30 maj 2011 11:44

Jag har hållit på med smakportioner ända sedan han var tre & en halv månad, gröt verkar han inte gilla, majs och potatis verkar gå ner, lasagne som jag gav honom idag gick bättre än många andra burkar iaf, har provat många olika burkar och han tjöjs ofta, frågan är om han bara inte lärt sig att äta eller om han inte gillar burkmat? Vad tror ni, ska jag prova att ge honom vanlig mat istället? dvs samma som vi äter fast utan salt?


Om någon har ett bra tips så kom med det bums, jag vill att han ska börja äta iaf ett mål mat om dagen.



Av Camilla - 30 maj 2011 11:38

Var det idag, de sade att han är jätte duktig på att tvätta sig själv, älskar att vara i gympasalen och springa, att han överhuvudtaget är väldigt lättsam men försiktig, han iakttar länge innan han själv vågar göra något nytt, han pratar väldigt lite och säger aldrig till om han vill ha mer mat, macka osv, lillgubben är så försynt på dagis.


Inte hemma däremot, då  pratar han massor, springer runt och busar som bara den, här säger han alltid till om han vill ha mer mjölk, mat eller macka tex, tänk vilken skillnad det kan vara hemma och på dagis.


Jag märker att så fort jag kommer och hämtar honom så blir han jätte glad och pratar massor.


Det blev promenad fram och tillbaks till dagis idag, det var så fint väder, men nu verkar det mulna på samt att det börjar blåsa, jag som vill ligga ute och sola, jaja jag får vara inne och mysa med Alexander istället.




Av Camilla - 29 maj 2011 21:08

Du finns där när jag behöver dig
Du tröstar mig när någon sviker mig
Du håller mig i din famn
Du torkar mina tårar när dom faller ner
Du håller mig uppe när jag inte orkar mer
Du älskar mig för den jag är
Du finns alltid här
Du får mig att skratta när jag vill gråta
Du har lärt mig att vara rättvis & förlåta
Du, älskade mamma, jag älskar dig så
Du ska veta att jag aldrig låter dig gå
lova att du alltid kommer stanna!


Hoppas att vi ses snart mamsen, massor med kramar!

Av Camilla - 29 maj 2011 11:39

Blev det igår,först var jag och hämtade Tina inne i stan, sedan fixade hon håret osv här hemma, jag skulle hjälpa henne att sätta i löshår, jag är inte så bra på sånt där med hår, men det blev bra iaf.


Innan vi åkte in till stan så grillade vi här hemma och drack lite, på stan var det kö redan när vi kom, men i det stora hela så var det inte så mycket bilar, det var iaf trevligt att komma ut en sväng :-) Vi parkerade och gick omkring och kikade på en massa fina gamla bilar, om jag ska ha en gammal bil nån gång så vill jag självklart ha en som är rosa/vit ;-)


Vi var och lyssnade på bandet som spelade också, de var bra men jag tycker att de slutade att spela så tidigt, vi hade en trevlig kväll.


Jag och Krister kom hem vid två tiden, då gjorde vi te och fixade rostmacka, vi var så frusna, det var bara sex grader ute då, brrrrrr.


Imorse sov vi till halv elva, vi vaknade första gången runt nio men somnade om igen, det var så skönt, det behövde vi.


Idag blir en mysdag, ligga på soffan, äta lite godis och se på film, senare idag blir det att hämta barnen.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards