Alla inlägg under juni 2011

Av Camilla - 30 juni 2011 19:52

Bättre än i förrgår iaf, jag hoppas att jag blir bättre och bättre så att jag inte står och stampar, idag gick det ju iof bättre, förra gången sprang jag på 15:01, visst inte jätte stor skillnad, men iaf :-) Jag sprang inte  hela vägen idag heller, gick små korta snuttar emellanåt.


Målet 10 minuter känns långt borta tycker jag.


Jag fick håll när jag bara sprungit en liten bit, får nästan alltid det, riktigt jobbigt och irriterande, förstår inte varför, jag springer aldrig nära inpå en måltid eller så. Nästa gång ska jag prova knepet att hålla något i handen, jag glömde bort det idag.


Nu ska jag bara svettas en stund innan jag hoppar in i duschen.

Av Camilla - 30 juni 2011 19:17

Åt Alexander nu på kvällen, han åt även ca 100 ml välling/ersättning, bara hoppas att han sover lite längre inatt ;-) Det är första gången han har ätit en hel portion, imorse fick han gröt istället för välling, det gick jätte bra.


Till lunch fick han potatis och majs med en stor smörklick, efter det fruktpuré, allt slank ner, känns verkligen skönt att han har börjat äta lite mat iaf.


Annars idag har jag och Vincent badat, Alexander sov så länge så då passade vi på att vara ute och ha det bra, Vincent ville tom vara i son pol, han öste vatten över mig och sig själv, ett stort framsteg av någon som inte velat bada alls. Jag tog tom med honom i stora polen så att han fick bada benen lite, han skrattade och tyckte att det var roligt.


Besök av svärmor och svärfar har vi haft en sväng nu på kvällen också, alltid trevligt.


Näe nu ropar joggingskorna att de vill ut och rastas, pust, återkommer med resultat sen kanske :-)

Av Camilla - 30 juni 2011 06:49

Åt Alexander inatt/imorse, jag har lovat mig själv att inte bli irriterad när jag blir väckt, det gick faktiskt lättare när jag hade den inställningen, men att säga att jag/vi inte är trötta är att ljuga, man blir trött när man hela tiden blir störd i sömnen.


Alexander vaknade iaf vid 6.30, Vincent han sover fortfarande.


Det ser ut att bli kanon väder idag också, jag är lite sugen att åka på risön, men jag vet inte hur det skulle gå med Alexander, det är ju så varmt, sedan är jag ju själv, vad tror ni? Vi får se vad det blir idag, annars får jag vara hemma och plantera blommorna som jag köpte igår, Vincent hjälper nog gärna till :-)


Vincent fick en present igår av sin moster och kusiner, en sån matta som man kopplar till vattenslangen, kanske man ska prova :-) Alexander fick en jätte söt badbok som heter Bläcke Bläckfisk med en tillhörande liten bläckfisk som man kan spruta vatten med. Tack så mycket!

Av Camilla - 29 juni 2011 20:46

Fick vi idag, hon ringde när jag va på väg och skulle hämta Vincent från dagis, undrade om vi gjorde något speciellt, det gjorde vi inte.


Vi har grillat hamburgare och halloumi ost, så gott, till efterrätt blev det fruktsallad och lite glass.


Vincent har busat som bara den med Nattis och Nico, han hade jätte roligt, nu på kvällen åkte vi ner till älven, Nico badade, Vincent vågade faktiskt bada fötterna, ett stort framsteg iaf :-)


Grannen m.fl kom ner och körde jetski, Vincent tyckte att det var väldigt spännande, Eddie var med också, oj så lycklig han var när vi kom dit, han hoppade och studsade, badade som bara den när han fick springa lös.


Av Camilla - 29 juni 2011 09:51

Vad härligt det är när man verkligen känner att det är sommar, kom hem för en stund sedan, tog en promenad ner till dagis, Vincent går sista dagen idag sedan har han sommarlov.


Han har kommit på att det är jätte roligt att gunga, han har inte vågat det tidigare på dagis, nu sa han det nästan det första när han vaknade, -Vissent ville gunga säger han, sötisen!


Idag blir det nog ett premiärdopp i poolen, tänkte ge Alexander mat först vid 10.30 eller strax där efter, sedan brukar han alltid sova ett tag. Att bero på det så vaknade han redan vid 00 och ville äta, jag försökte verkligen att vyssja och ge vatten och nappen, men till slut gick det inte, han fick en flaska och sedan somnade han. Jag hoppas på att det ger med sig själv när han börjar äta mer mat. Han vaknade igen runt 4-tiden och ville äta.




Av Camilla - 28 juni 2011 19:44

Idag använde jag mobilen för att se exakt hur snabbt jag tog mig runt 2 km, dte tog 15 minuter och 1 sekund, inte rekordsnabbt, men jag sprang inte precis hela vägen heller, flåset blir sakta men säkert bättre, men det tog hårt när jag var fökyld känner jag.


Mitt mål är att klara denna runda på 10 minuter, det borde inte vara något problem om jag kör på varannan dag, eller?


Varmt var det att springa också, svetten bara rinner av mig, så nu blir det hoppa in i duschen och sedan kvällsfika.


Ha en trevlig kväll!

Av Camilla - 28 juni 2011 19:38

Först idag fick han potatis med en massa smör, blandade i lite ersättning också så att han skulle känna igen smaken, han åt utan att tjöjas eller grimasera en massa, efter det åt han en halv burk med äpple/mangopuré, det syntes verkligen att han tyckte att det var gott.


Efter att vi hade ätit middag fick han samma sak igen, han åt lika bra denna gång.


Efter att vi varit ute på en promenad samt att han fått bada så provade jag att ge honom gröt med äpple/mangopuré + lite ersättning, han åt upp alltihop samt 50 ml ersättning innan han lade sig, får se om han sover bättre inatt, dvs inte vaknar och vill äta flera gånger.


Det känns så skönt att det börjar lossna med maten, det har verkligen gått trögt, vi blev bortskämda med Vincent som lärde sig att äta på en gång, men alla barn är så klart olika :-)


Av Camilla - 28 juni 2011 13:07

Jag har varit ute och rensat i och utanför pallkragarna, sprutat ogräset som växer mellan plattorna/i grusgången med roundup, det enda ogräsmedel som är riktigt bra, jag vet varför, det är inte mijövänligt för fem öre, men fungerar gör det.


Efter det tog jag och rensade häcken, så nu ser den betydligt bättre ut, den var helt igenvuxen med ogräs mellan varje häckplant.


Nu ska jag strax ta och väcka Alexander och se om han vill ha lite välling, sedan blir det att åka och hämta Vincent.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards