Alla inlägg under september 2011

Av Camilla - 30 september 2011 07:30

Jag har nu som jag skrev tidigare hällt i easylife i akvariet, vattnet är verkligen kristallklart, det syns en tydlig skillnad, nu ska vi se om fiskarna påverkas positivt också.


Av Camilla - 30 september 2011 06:57

Har Alexander sovit hela natten nu, inatt vaknade han vid 1-tiden, var dit och gav honom nappen, han somnade om, men vaknade en helvtimme senare, försökte att få honom att somna om, trött och irriterad som jag/vi är på natten så utbyttes några sura ord.... haha


Till slut fick jag ge honom välling, han åt en halv flaska så utsvukten var han ju inte, sedan vaknade han 5.30, åt en halv flaska till, sedan sov han till 6.30


Nu på morgonen fick Krister inte igång vår andra bil, den var helt strömlös så han var tvungen att ta V70, så för oss blir det inte öppna förskolan idag, tråkigt :-( 


Jag blev förresten uppringd av aftonbladet igår, en person hade hittat på min blogg att vi bundit elpriset förra året, hon undrade om jag kunde säga hur mycket vi tjänat på det, men jag har ingen aning så jag kunde inte hjälpa henne så mycket tyvärr. Lite svårt med tiden att kolla upp det också med två småbarn hemma.





Av Camilla - 29 september 2011 07:04

Har jag nu tillsatt i akvariet, har fått flera rekommendationer så jag tänkte prova det, easylife hjälper till att bygga upp en bra bakterieflora i akvariet, bland annat, orkar inte förklara, googla om ni vill veta mer vetja :-)

Av Camilla - 29 september 2011 06:52

Det är så skönt när det händer, tänk att så lite kan göra så mycket, det länns verkligen att jag är mycket piggare dessa morgnar :-) Alexander sov till 5.30, åt en flaska välling och somnade om till 6.15, han hade nog kunnat sova längre om han inte hade behövt en ny blöja ;-)Igår sov Vincent till 7.20 och Alexander till 7.55, tänk om de kunde göra så oftare, men men när de är tonåringar och sover länge så tjatar jag garanterat att de ska kliva upp istället.Igår var Vincent på bamsegympa, han var mycket mer framåt igår och verkligen jätteduktig på de övningar de gjorde.

Av Camilla - 27 september 2011 12:54

Jag glömde skriva att Alexander sov hela natten inatt, har inte hört ett pip, så skönt, jag däremot tror jag låg på helspänn då jag varit vaken i så många nätter, iaf så åt han inte ens inatt, han vaknade 05.20 då fick han en flaska välling, sov sedan vidare en timme till ca.


Av Camilla - 27 september 2011 12:42

Som jag gör varje dag, tänk om man kunde trolla ibland för att få saker gjorda för ibland skulle det vara skönt att bara slappa, jag har svårt för det, ser allt som behöver göras.


Iaf så har jag röjt i Vincents rum, det såg ut som ett bombnedslag, hade stjälpredan Alexander med också ;-) När det var klart var det dags för honom att lägga sig, sedan har jag vattnat blommor, planterat om en del blommor som hade väldigt dålig jord, planterat några blomskott.


Har även målat på hyllplanen, jag hoppas att det är sista strykningen ikväll, vi får se.


Av Camilla - 26 september 2011 20:58

Jag tog med mig innerfiltret när jag åkte till stan, han testade det och konstaterade att något var galet så jag fick ett helt nytt med mig hem, nu ska jag fixa några räkningar och sedan krypa ner, har inte blivit så mycket sömn senaste nätterna.Sov så gott!

Av Camilla - 26 september 2011 12:08

Jag måste bara skriva det, akvariumbutiken som jag beställde min nya belysning ifrån är verkligen serviceminded, han ringde nyss och sade att han kan boka så att DHL kommer och hämtar den trasiga kåpan, det är ju toppenbra, han skulle maila en fraktsedel så behöver jag inte betala något.


Den nya kåpan skickas från polen idag, han sade att det tar 3-4 dagar innan jag har den, hoppas verkligen att den fungerar, annars vore det konstigt iof, dvs att få två trasiga.


Men jag börjar undra lite, massor med kläder som jag köpt har jag reklamerat, belysningen, idag ska jag reklamera innerfiltret i akvariet, locket lossnar så fort jag ställer den på max, jag lär nog kunna få en ny reservdel bara.


Är det någon som vet om Zoollefteå som det heter ska upphöra, han säger inget, jag var där för ett tag sedan och köpte fiskar, då hade han nyss beställt massa nya fiskar, växter och grejer, hon från Arken som hjälpte mig häromveckan hade hört att han hade slutat? 


Nu ska jag ta en repa med målarpenseln, orkar inte egentligen, men det går jätte snabbt.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards