Alla inlägg under november 2011

Av Camilla - 30 november 2011 21:01

Det är vad som hänt här hemma efter middagen, jag har bakat lussebullar och städat akvariet, Krister har bakat whiskey kaka och tvättat kläder.Annars idag har jag umgåtts med Bettan, slagit in julklappar och fixat med 24 småpaket till Vincents kalender.Nu så har jag slagit ner rumpan i soffan en stund, hoppas på en natts ostörd sömn.Förresten så kan Alexander nu ställa sig upp utan att hålla i något, han går nog snart lillgubben.

Av Camilla - 29 november 2011 04:33

Har försökt få Alexander att somna om ända sedan 4.30, till slut fick han välling och nu verkar han äntligen ha somnat, han äter fortfarande inte som han brukar, måste vara det som gör att han vaknar och är hungrig.Nu ska jag väl försöka somna om innan det är dags att kliva upp, jag är inte en person som har särskilt lätt att somna om, har rätt svårt att slappna av, vet inte varför, kanske finns något bra knep, har du ett? Dela med dig i så fall :-)

Av Camilla - 28 november 2011 07:32

Alexander har vaknat och grinat jag vet inte hur många gånger, han har iof somnat om fort, men iaf, riktigt jobbigt att bli väckt hela tiden, inte blev det bättre av att Vincent vaknade innan väckaren ringde heller, han som sovit till efter kl 8 varje morgon i flera dagar, men inte idag, jaja jag vaknar väl så småningom.


Igår var vi iaf på julskyltning och kikade, passade på att köpa lite julklappar, Vincent tyckte att det var spännande med en massa tomtar överallt, efter det åkte vi till långsele och hälsade på, vi tog med pizza och käkade där.


Av Camilla - 27 november 2011 08:52

Är det idag, jag och Vincent är vaken, Krister och Alexander sover, han lät mig sova längre igår, så då klev jag upp, inte jätte tidigt var det heller, Vincent vaknade 8.10, Alexander vaknade 5.30 då fick han en flaska eftersom han inte åt så mycket innan läggdags, men imorse åt han upp allt, det har han inte gjort på många dagar, ett tecken på att han är frisk lillgubben :-) 


Efter att han ätit så pratade och grejade han jag vet inte hur länge, vid 6.30 klev Krister upp och gick dit, då hade han bajsat, ner och bytte blöja gjorde Krister, sedan somnade han om igen.


Jag har hunnit koka kaffe och gjort upp en brasa och nu så sitter jag här och kikar lite :-)


Hoppas på att det kommer snö idag, det skulle vara perfekt idag när det är julskyltning.


Av Camilla - 26 november 2011 20:02

Vi åkte och hälsade på Frida idag för att äntligen få kika på sötaste lilla bebis Liam, oj så liten han var, tänk att Vincent och Alexander har varit så där liten också, jag kan inte förstå det. Vi fikade och surrade ett tag, Liam satt och halvsov i min famn nästan hela tiden.


Annars har vi inte gjort så mycket, jag har gjort mer advent här hemma nu på kvällen, tagit fram lite tomtar och grejer, Vincent blev helt till sig, tyckte att det var jätte spännande. Alexander också för den delen :-) Han har inte småkräkts eller tjöjts något idag iaf, det är precis som att det gick över efter att hon rörde runt i halsen igår, kanske var där något litet som irriterade där iaf.


Nu blir det film eller tv, vi får se :-)


Av Camilla - 26 november 2011 09:56

Fick vi imorse, Alexander vaknade vid 7, fick en ny blöja och lite välling, sedan sov han till strax före 9, jag också, Krister klev upp med Vincent 8.20, han sov alltså längre än han brukar, skönt!

Av Camilla - 25 november 2011 19:40

Imorse ringde jag och bokade tid på vårdcentralen eftersom Alexander ätit dåligt så länge samt att han tjöjs/småkräks en massa hela tiden, imorse kräktes han även upp all välling. Fick tid 15.15, var inte klar där förrän ca 17.00


Först kollade läkaren öron och hals, lyssnade på hjärta och lungor, sedan fick vi gå bort till labb för att lämna prover, de tog en snabbsänka, ett halsprov och kollade tempen, iaf så visade inget av dessa prover på någon sjukdom eller så, fick även lämna ett urinprov, inte heller det visade något, det är väl bara att hoppas att hans matlust kommer tillbaka snart och att han slutar att tjöjas/kräkas.


Nu så sover iaf båda barnen, får se hur Alexander gör ikväll, de senaste kvällarna har han vaknat strax efter 22.00 och gråtit massor, stackars liten, det syns och märks på honom att han sover för lite, idag sov han bara från ca 11 och vaknade 11.50, han som brukar sova 2,5 timme oftast, sedan har han svårt att komma till ro och somna på kvällen, det brukar han heller inte ha när han är som vanligt. Hoppas att det ger sig snart, lillgubben.


Nu blir det strax idol och lite karra, ha en trevlig kväll!


Av Camilla - 24 november 2011 15:43

Har vi varit nu på eftermiddagen, jag, Bettan och Therese, ja och barnen så klart, det var jätte mysigt, tror vi gör om det nästa vecka igen :-)


Annars idag verkar Alexander på bättringsvägen, idag har han ätit mat en gång, frukost fast då åt han inte mycket, men två flaskor med välling, han har dock bara sovit en stund i vagnen när vi var ute och gick imorse, får se om det går att lägga honom en stund om ett tag.


Middag får nog Krister äta själv nu när han kommer hem, jag är mätt av korven som jag åt, Vincent också skulle jag tro, jag lagade en lasagne idag, så gott, men jag tror att vi äter den imorgon istället :-) Eller senare.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards