Alla inlägg under december 2011

Av Camilla - 31 december 2011 14:10

Är Vincents säng klar, har nyss målat ett varv på den, men det kommer att behövas iaf ett lager till med färg då det inte täcker riktigt, längtar tills jag får lägga i madrass och bädda den med de nya musse pigg sängkläderna.


Annars så har jag gjort i ordning efterrätten som vi ska äta idag, pannacotta blir det, svärmor och svärfar fixar förrätt och varmrätt tydligen, inte dumt det inte :-) Frida, Niklas och lilla Liam kommer också så nu ska jag ta och hoppa in i duschen och göra mig i ordning.


Gott nytt år på er alla!

Av Camilla - 30 december 2011 07:36

Tänk att det kan vara så skönt att sova på en ny kudde, tror inte att jag har vaknat en enda gång inatt, inte Alexander heller då förstås, annars vaknar jag också, han vaknade vid 6.40, fick välling, sedan lade jag honom igen, han somnade om, tror han sover än, han hörs inte iaf, Vincent vaknade strax efter 7 så då var det bara att kliva upp, tänk om man kunde ställa in dem så att de sover lika länge :p 


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, kanske kolla med Bettan vad de gör idag, var ett tag sedan vi träffades nu.


Haha inatt drömde jag en rolig dröm, det var min pappas ex som var med i drömmen, vi var på hagavägen i ramsele, plötsligt kommer hon gående i bikini, supersmal och snygg, sade att det var de extra stegen som lönat sig, jag tror att det är mitt inre som håller på att förbereda sig för att gå ner x antal kilon :p På måndag blir det nog som jag kör igång.


Av Camilla - 29 december 2011 21:22

Idag efter middagen åkte jag in till stan alldeles själv, först var jag in på jysk, köpte täcke och madrass till Vincent, köpte även en extra madrass, kan vara bra att ha om någon vill sova över eller om Vincent blir sjuk så att någon av oss behöver sova nere. Köpte var sin ny kudde till mig och Krister också, hoppas att de är bra :-)Efter det åkte jag på bolaget, köpte lite öl och vin, sedan in på trollet och handla mat, hem packa upp, lägga barnen och nu sitter jag här i soffan och tar det lugnt en stund, ja just det, har målat en gång till på Vincents säng också.

Av Camilla - 29 december 2011 14:32

Jag har alltså börjat måla Vincents säng, åh vad jag önskar att den var klar, då skulle jag ha spurtat iväg på jysk direkt och köpt en madrass, men det behövs nog några lager färg samt lack på det för att det ska bli riktigt bra och hållbart.


Önskar att jag kunde pyssla på Alexanders rum också, men det går inte då lillplutten är med eftersom jag måste använda ångmaskinen för att ta bort tapet, får se om jag kanske kan göra lite ikväll när Krister kommit hem, jag ska åka och handla inför nyår först tänkte jag, vi ska fira med svärmor, svärfar, Frida, Niklas och kanske att min pappa kommer, du är välkommen pappsen om du inte har något annat för dig :-)


Annars idag tog jag med barnen ut och lekte en stund, satte Alexander i pulkan då jag skulle gå och posta ett brev, Vincent kämpade och drog honom dit bort, frågade om jag skulle dra, men det fick jag inte, när Alexander hade tappat sina skor och handskar hundra gånger och var blöt så gick vi in och käka lunch, just nu så sitter Vincent och kikar på film, Alexander sover och jag sitter här med en kaffekopp.


Har grundmålat sidorna på sängen samt sprayat en ljuslykta vit, måste passa på att göra så mycket jag kan då lillen sover. På kvällen är jag oftast så trött att jag inte orkar dona med en massa saker.




Av Camilla - 29 december 2011 07:07

Helt otroligt, jag som köpte en sån spiral, stoppade i två talgbollar, hängde upp(knöt även fast), nu är en stor gren på mitt lilla träd av, suck, det måste vara räven som gör det, ingen skata eller ekorre klarar en så tjock gren, hoppas att trädet klarar sig, nu ger jag upp, får prova att hänga en talgboll utanför fönstret istället.


Annars så har natten varit bra, Vincent hade svårt att somna igår kväll, kanske för att han sov hela vägen hem i bilen, ändå så vaknar han 6.40, han har inte vaknat så tidigt någon dag nu när vi har varit hos mamma, varför sover alltid barnen längre när de är borta? Alexander sover fortfarande, han åt en flaska välling vid 5, senaste morgnarna har han varit hungrig den tiden, han vaknade iaf inte igår kväll och ville äta, det har han gjort i två kvällar, han växer nog mycket just nu :-) Han har även fått två st tänder uppe såg jag, så nu har han hela fyra tänder.


Hos mamma och Jörgen har vi haft det bra med massa god mat, julklappar och trevligt sällskap, men ändå skönt att vara hemma igen, som man säger: borta bra men hemma bäst!


Nu ska jag dricka lite mer kaffe och försöka vakna, har sovit bra, men var dötrött när Vincent vaknade.




Av Camilla - 27 december 2011 08:15

Märkte jag igår eftersom han satt och gnisslade tänder :-P nu så kanske det kommer flera st samtidigt, vi får se.Annnars så har det varit julfirande i flera dagar, på julafton var vi hos Kristers mormor och morfar, pappsen var med också, jätte roligt att han ville följa. Det var som vanligt trevligt där med massor av god mat, paket och trevliga människor.På juldagen åkte vi till mamma, umgicks, åt massa mat och öppnade paket. Igår så var vi hos Ingegerd och åt och idag ska Tina och barnen komma är det tänkt, jag och barnen är alltså kvar hos mamma, får se när vi åker hem. Krister är hemma och jobbar.

Av Camilla - 23 december 2011 08:12

Efter en natt med ostörd sömn så är vi nu vakna, jag och barnen alltså, Krister jobbar som vanligt, men han slutar till lunch idag.


Igår var det en riktig innedag då det var så kallt ute, jag dammsög och torkade golven, det behövdes, jag är inte en sån som julstädar som en galning bara för att det är jul, jag städar för att det behövs och det gjorde det igår.


Ingela var och hälsade på mig på förmiddagen, vi fikade och surrade en stund, skönt med sällskap, iof var jag inte ensam så länge för Bettan och barnen kom och hälsade på senare :-)


Senare efter maten bakade jag "Annas Kakor" som vi kallar dem, eller jag vet inte var det kommer ifrån, vet du mamma? Denna gången blev de små, förra gången flöt de liksom ut, hellre små och att de är som de ska.


Idag måste jag på apoteket, det lär vara mycket folk, väntar tills Krister kommer så att jag kan åka själv tror jag, tänkte fixa en grej till Kristers mormor och morfar också.


Av Camilla - 22 december 2011 08:02

Mäh säger Alexander och pekar när han tycker att något är spännande, han är så gullig när han blir så där uppspelt, söta unge.


Inatt vet jag inte vad han hade för sig, vaknade vid 1-tiden, låg och pratade sedan smågnällde, Krister gav honom välling, han åt en halv flaska, sedan trodde vi att han skulle somna, men det var tydligen roligare att prata, han pratade på till strax efter 2, ja se småbarn, de kan hålla en vaken de.


Iaf så vaknade han igen strax efter 7, fick välling, sedan klev vi upp nu för en stund sedan, så det känns helt ok.


Idag blir det nog att vara inne, det är -17.3 grader kallt ute, så bara att elda på. Skulle iof behöva in til stan då min astmamedicin börjar ta slut, hade den inte kunnat visa det igår och dagen före när jag var på stan? Typiskt.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards