Alla inlägg under april 2012

Av Camilla - 30 april 2012 16:13

Dagis ringde idag och meddelade att Vincent har feber, Krister åkte och hämtade dem eftersom han ändå slutade tidigare.Så vi får se om han orkar titta på brasan något hemma.Jag slutar nu om en stund, då ska jag åka på videoteket, sedan på ica och handla lite innan jag åker hem.Trevlig valborg på er!

Av Camilla - 29 april 2012 00:42

Nu har Alexander varit vaken en timme igen, gnäller och små grinar, orkar snart inte mer, känner mig gråtfärdig då jag är så trött jämt, han har hållit på så här i typ två veckor nu, vi bestämde att han inte ska få välling på natten då han inte behöver det, han. äter ju bra på dagarna.

Av Camilla - 28 april 2012 06:55

God morgon, nu sitter jag här med min kaffekopp, kaffe på morgonen är för mig ett måste, det är som godast då också.


Vincent kom upp och väckte mig, sade att han var kissnödig, hjälpte honom, slog på tvn och lade mig i sängen, tänkte att jag kan ligga ett tag när han sitter där och kikar, trodde jag, efter en stund ropar han igen att han är bajsnödig, så det var bara att gå ner.... haha 


Jag känner mig rätt pigg trots att Alexander var vaken ett bra tag inatt, till slut provade jag att ge en alvedon, strök honom lite på kinden, då somnade han efter en stund, han grejade massor i munnen när jag satt med honom, det gör säkert jätte ont när kindtanden håller på att koma fram, lillgubben, hoppas att den kommer fram snart.

Av Camilla - 26 april 2012 21:34

I 7 dagar blev jag ordinerad av vårdcentralen att börja med, jag har inte varit dit, hon bedömde av mina symptom att jag fått bihåleinflammation, bara hoppas att det går över snartJJag som aldrig brukar vara sjuk har dragit på mig en massa saker sedan jag började jobba.Har inte hunnit gjort så mycket mer än att jobba, hem, äta middag, bada barn, lägga dem, sedan tog jag och städade lite, skönt att inte städa massa på helgen när jag är ledig :-)Jag/vi vet nog varför Alexander grinar så, han är jätte svullen i överkäken, värsta knölen, så minst en tand på väg upp iaf.

Av Camilla - 26 april 2012 10:39

Nu har jag haft ont i huvudet varje dag ett bra tag, säkert 2 veckor iaf, riktigt drygt. Har efter många om, men, det går väl över snart ringt till vårdcentralen, de ska ringa upp strax före 12 så får vi se vad de säger.

Av Camilla - 25 april 2012 21:30

Japp dagen har varit toppen både hemma och på jobbet trots att jag haft ont i huvudet hela dagen. Allt går jätte bra på jobbet, många skratt blir det också med roliga kollegor :-)Nu på kvällen har jag inte gjort något speciellt, tänkte städa men orkade inte :-P Just nu kikar jag på bästa serien, Greys, sedan blir det att krypa ner och hoppas på att Alexander kanske inte vaknar strax efter 23 som han gjort många kvällar nu, oftast precis när jag/vi somnat.

Av Camilla - 24 april 2012 19:59

Idag har jag börjat göda växterna i akvariet med easycarbo, för er som inte vet så är det en sorts kolnäring för akvarieväxter.Det har vuxit bra sedan jag började med PMDD, men växterna har en del alger på bladen samt att vissa växter är lite bleka, järnbrist är det inte har jag konstaterat.Får se om några veckor vad som hänt, man måste dosera easycarbo varje dag, det är en nackdel.

Av Camilla - 23 april 2012 06:19

Det är sååååå skönt så ni anar inte, Alexander har vaknat till på kvällen mellan 22.30 och strax efter 23.00 oftast, då har han fått en flaska välling och sedan sovit hela natten, visst han vaknar tidigt, runt 5.30, men det känns som att det är skit samma då vi får sova på nätterna ;-)


Vad har vi gjort i helgen då? På lördagen åkte vi in till stan för att kika lite samt att storhandla mat, köpte en film till oss och en till barnen, sedan var vi och köpte en massa strumpor till Vincent, insåg att alla hans strumpor var för små, han hade tur och fick strumpor med blixten och med spindelmannen, det var väldigt poppis :-)


Efter stan så åkte vi och fikade hos Kristers mormor och morfar, sedan hem och elda i ruggvädret. På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt.


Igår städades hela huset och all tvätt tvättades undan, så skönt att slippa göra det på vardagen, efter det blev det en promenad och dusch innan Frida och Niklas kom och hälsade på.


På kvällen kollade vi klart på en film som vi inte orkade se klart förut.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards