Alla inlägg under augusti 2012

Av Camilla - 29 augusti 2012 22:10

Har jobbat, sedan hem och käka middag, blev potatisbullar, bacon och lingonsylt idag, mums!

Efter det blev det som vanligt att pyssla på hemma, umgås med barnen, när de hade lagt sig kom syrran och barnen på besök, alltid lika roligt att ses, nu bor vi så nära varandra också.

När de åkt så blev det att lägga Alexander som inte somnade när vi först lade honom, han var vaken och väldigt nyfiken så han fick komma ner och leka en stund.

Vincent somnade nog innan han lade huvudet på kudden idag, han var så trött, iaf så hade det bara skett en kissolycka på dagis idag, skönt, äe säkert bara nån fas.

Nu så lär jag sova gott efter att ha tränat, duschat och fikat, en proteindrink och en knäckemacka med makrill blev det.

Ja just det ja, Ellos hade skickat mitt löpband till Dhls terminal i Sundsvall och sms:ade att jag har ett paket att hämta, men hallå, lite väl långt, hur tänkte de där? Efter många om och men så ska de skicka vidare som hemleverans, lite drygt om jag inte är hemma bara, frågan är om de bara kan lämna paketet eller leverera dit jag befinner mig just då, nån som vet?

Av Camilla - 28 augusti 2012 20:58

Jag och Vincent tog en tur och köpte lite fiskar idag, hoppas på bättre lycka med guppys denna gång, 15 st köpte jag, 10 st honor och 5 st hanar.


Förresten så börjar växterna bli jättefina när jag kör med co2, bild kommer sedan.

Av Camilla - 28 augusti 2012 20:56

Jag beställde ett löpband i helgen som var och hoppas att jag får det snart, jag vill kunna motionera på morgonen innan frukost samt på kvällen framför tvn.


Annars går det bra att styrketräna, började med tyngre vikter igår, har bara kört med två st 0,5 liters flaskor, nu kör jag med 2 kilos hantlar, visst är det tungt, men jag orkar många reps iaf :-)



Av Camilla - 28 augusti 2012 20:53

Vincent har för tredje dagen kissat på sig jag vet inte hur många gånger, det luktar inget konstigt och han säger att det inte gör ont.


Det började i söndags då kissade han på sig 3ggr hemma, sedan igår massor av gånger på dagis men inget hemma, idag massor av gånger på dagis men inget hemma.


Kan det vara någon fas bara? Någon som vet? Om det är samma imorgon kanske jag måste kolla med VC eller nåt, vad tror ni?

Av Camilla - 26 augusti 2012 10:06

Kom jag på, Vincent fick välja själv, då blev det en pyjamas med flygplan på.

Till lillen valde jag bamse.

Av Camilla - 26 augusti 2012 10:01

Jag och Vincent tog en runda på stan igår, reklamerade den trasiga trädgårdsstolen(barnmodell), de hade ingen ny hemma så jag tog dessa två blommor istället.

Köpte även nya mössor och vantar till grabbarna, börjar bli kallt ute nu. Blixten till Vincent och Super Mario till Alexander.

Av Camilla - 23 augusti 2012 22:24

Har det känts som idag, jag klev ju upp före 6.30, jobbade till 21.00, handlade på coop så klockan var nästan 22.00 innan jag kom hem.

Nu så har jag krupit ner i sängen och hoppas på några timmars god sömn innan klockan ringer 6.30, måste upp lite tidigare för att hinna gå ut med Eddie, Krister gör alltid det i vanliga fall, men han ska iväg och jobba vid 3 inatt.

Näe dags att sussa, gonatt!

Av Camilla - 23 augusti 2012 08:03

Mmm det gör jag verkligen, känns som att man mest jobbar och kliver upp tidigt med barnen, skulle behöva få sova känns det som, samma sak på helgen, man får aldrig en sovmorgon, jo visst att Krister kliver upp med barnen, det gör han så klart, men jag kan inte sova då det är så livat, tröttt idag.


Ibland önskar jag att jag kunde ta ledigt från att vara mamma och bara få vara jag, fler som känner så?


Ett träningspass kan nog få mig lite piggare :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards