Alla inlägg under januari 2013

Av Camilla - 30 januari 2013 21:38

Började med att jag fick väcka grabbarna imorse, de har börjat sova längre på morgonen, skönt!

Efter att ha skjutsat dem på dagis så tog jag en prommis på 3.6 km, det gick väldigt tungt, verkar som att jag börjar bli rejält förkyld, ont i huvudet, kroppen och börjar känna av bihålorna, blä :-(

Med Ipren i kroppen så har jag iaf börjat grundmåla tvbänken, hann inte klart första varvet riktigt, var tvungen att duscha innan jag hämtade grabbarna.

Sen så kom Bettan och barnen förbi en sväng och efter middagen blev det städning av hela huset(en ny ipren innan så gick det finfint ;-)

Nu så ligger jag på soffan och tittar på Mia på Grötö, älskar det programmet. Sen ska jag nog lägga mig och sova, känns som att jag behöver det.

Av Camilla - 29 januari 2013 19:47

Åkte och storhandlade efter att ha lämnat barnen på dagis, in på Fresks en sväng, hem och packa in all mat, en prommis med Eddie, sedan lade jag upp tyget i tvättstugan som var lite långt, bråkade lite med symaskinen först ;-)

Efter middagen blev det en prommis till och efter det möblera om och fixa lite uppe, hade tänkt fixa lite mer nu när barnen lagt sig men jag fastnade i soffan, får se om jag tar mig upp :-P

Av Camilla - 27 januari 2013 22:35

Jag och barnen har varit och hälsat på mamma och Jörgen i helgen. Vi har haft det riktigt mysigt, synd bara att jag blir så allergisk :-( vissa gånger går det jättebra och andra gånger går det mindre bra.

Mamma har hjälpt mig med gardinen och draperiet till tvättstugan, har redan satt upp det, blev super,tack så mycket mamsen :-)

Jag och barnen har sovit i samma rum, det gick jättebra, de busade ganska länge på kvällen, ja också ramlade Alexander ur flera gånger inatt plus att han trasslade in sig i täcket och snurra runt en massa, han väckte mig alltså rätt många gånger inatt, men alla sover ju oroligt ibland :-) De har iaf sovit till runt 8 på morgonen, skönt!

Nu ikväll tog jag fram en mindre god vän, dvs symaskinen, fick hjälp av Krister att smörja upp den, men när jag sedan skulle sy så lossnade någon där man ställer trådspänningen, men efter att ha fixat det och lyckats spola ny undertråd så gick det som en dans, har sytt upp gardinerna i vardagsrummet som var alldeles för långa, det blev bra, ska ta dem i köket också men tänkte tvätta dem först då barnen(läs mest Alexander) sölat på dem, sedan kan de krympa mkt också sa mamma. Ska även ta och sy upp tyget som jag hängt över rören i tvättstugan.

Jag är inte göralös iaf ;-) Krister har varit duktig och tvättat soffklädseln till soffan uppe samt bytt lysknapp och ett eluttag i tvättstugan, perfekt ;-)

Av Camilla - 24 januari 2013 22:49

Ja av väggarna alltså, har lite annat som ska målas däruppe, men nu så är allt undanstökat och hela huset städat, skönt!

Har varit på stan idag också, shoppat lite smått och gott, varit på loppis där jag gjorde två fynd samt hämtat ut ett paket från jotex.

Nu ska jag sova, imorgon blir det att åka hem till mamsen <3 det ska bli roligt att träffas!

Sov så gott alla!

Av Camilla - 23 januari 2013 22:52

Uppe i sovrummet, innan dess var det tvättstugan, behöver jag säga att jag är rätt trött på att måla ;-) men fint blir det, ska måla en gång till här uppe imorgon, sen så är det klart.

Nästa grej att fixa är att måla på byrån och lacka den samt måla tvbänken.

Idag har Linda, Jenny och lilla Harry varit hit och hälsat på, alltid roligt med sällskap, jag behövde nog ett litet break i mitt fixande här hemma. Har varit väldigt osocial senaste två veckorna, vill få så mkt som möjligt gjort, nan vet aldrig, rätt vad det är så får man börja jobba igen, hoppas på det :-)

Nu ska jag läsa några sidor innan zZzzzZZZZzzz och hoppas på att barnen sover lika gott imorgon bitti, fick väcka dem 7.30 så de skulle hinna med frukost och så innan dagis.

Alexander hade förmodligen lite vätskebrist, idag har han kissat normalt och inte sagt att han är törstig.

Av Camilla - 22 januari 2013 22:59

Så trött i kroppen efter idag, började med att plocka undan allt i tvättstugan och skura rent, tvättstugan är inte stor men det tog lång tid att städa bort allt slipdamm, ta bort små små färgrester på golvet, bort med all maskeringstejp etc...

Efter det började jag uppe, dra ut alla möbler från väggen, slipa och spackla några enstaka skruvhål, lägga ut tidningar längs golven och målartvätta.

Jag hann måla 1 kvadrat ca när dagis ringde, de sa att Alexander var trött och törstig verkligen hela tiden samt att han inte åt, han har till och från varit rätt dålig i magen, vet inte vad det är, men jag märkte inget annat än att han var törstig även hemma. Har gett honom vätskeersättning nu sedan han kom hem, han kanske har lite vätskebrist då han även kom inatt och sa han var törstig, iof drack han bara en liten klunk och somnade sedan om. Energin hans har verkligen varit på topp sedan han kom hem, herregud vad busig han har varit. Jaja får väl kolla upp om hans mage inte blir bra samt om han fortsätter vara törstig.

Nu ikväll har jag målat alla väggar här uppe, jobbigt, men det blir bra när det är klart. Krister var skeptisk till vita väggar, men även han tyckte att det på en gång blev mkt mysigare och varmare här uppe.

Han fick förresten hjälpa mig måla en liten bit vid trappen då jag är så kort i rocken ;-)

Nu ska jag ta och sova, gonatt på er!

Av Camilla - 20 januari 2013 09:47

Klev upp nu strax efter kl 9, riktigt skönt men jisses vad seg man blir av att sova på morgonen, måste nog ta mig an något, måla klart taket så att jag vaknar till, eller kanske ska börja med veckans vattenbyte i akvariet.


Alexander har sovit gott hela natten ända tills vid 7 imorse, har knappt hört honom, det var nog en skön säng ;-)


Av Camilla - 19 januari 2013 23:06

Så vad har jag gjort? Jo målat taket i tvättstugan, får se om det ser ut att täcka i dagsljus, målat dörren, målat klart Alexanders säng.

Sedan kom Kristers kompis och hans tjej och hälsade på en sväng.

Alexander sover i sin nya säng nu, han sa bara gonatt och sedan somnade han, kikade in nu och han såg ut att ha det väldigt skönt, fluffigt och mysigt.

Nu på kvällen har vi kikat på desperate housewives, är inne på säsong 3 nu, bara älskar den serien, så bra, se den om du inte har gjort det ;-)

Nu börjar det bli mänsklig temp ute också, får se vad vi hittar på imorgon, ska ev hälsa på Frida och Niklas. Annars vet jag inte.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards