Alla inlägg under juni 2014

Av Camilla - 6 juni 2014 19:49

I det fina vädret, härliga dagar när det är så här soligt och fint som idag.

Vi har varit på Fresks och handlat stolp och armeringsnät som ska bli en spaljé samt virke som skall bli en större och djupare pallkrage att odla lite potatis och morötter tex.

Sedan blev det kaffe och surr med Bettan, alltid lika trevligt :-)

Hemma igen har jag städat huset, häftat fast plast i mina träkrukor, planterat blommor i dem plus andra krukor, fyllt på jord i sista pallkragen, satt upp en spaljé till sockerärtorna som jag ska så nu när Alexander somnat, han vill att jag ska sitta uppe i soffan nu när han sover utan storebror.

Vincent ville själv flytta ner, citerar: mamma jag vill sova nere då Alexander inte slutar flamsa, jag kan inte somna då han flamsar.

Nu somnar båda snabbt varje kväll, skönt både för dom och oss!

Av Camilla - 4 juni 2014 17:08

Varje och då menar jag verkligen varje dag så sitter Alexander och flamsar vid matbordet och äter inte, vi har provat allt, ignorerat, skällt, tagit bort maten, han får gå och sätta sig i trappen.... etc, men inget biter, han fortsätter att flamsa, gegga med maten osv.


Det har gått så långt att det aldrig är trevligt att äta tillsammans längre, ja så jobbigt är det faktiskt, jag vet inte hur vi ska få bukt med det. Varje middag blir till slut alla osams :-( Det kanske låter fånigt, men det har faktiskt blivit ett problem, så nu behöver jag er hjälp hur vi skall bete oss när han inte kan sitta och äta normalt.


Jag vill inte gruva mig inför varje måltid som ska ätas, det ska väl ändå vara en trevlig stund på dagen tycker jag.


Någon som känner igen sig kanske??? Hur ska vi göra?? Kom nu med era bästa tips ;-)

Av Camilla - 2 juni 2014 21:06

Grabbarna valde fiske, de är inte alls särskilt intresserade av fotbollen, men jag tänker absolut inte tvinga dem, de har ju inga gynnsamma fotbollsgener direkt, jag hatade verkligen att spela fotboll när jag var liten, jag tycker fortfarande att fotboll är sjukt tråkigt, om det inte är små barn som spelar, det är roligt att titta på :-)

Krister var inte heller något fotbollsfan som liten, så är det med det, får se om de vill vara med något mer, de får välja själva!

Att åka och fiska var jättemysigt iaf, dricka kaffe vid vattnet grabbarna tyckte också att det var jätteroligt och spännande trots att det inte blev någon fisk.

Innan vi åkte hem tog vi en tur till Långsele camping och kikade, riktigt fint där!

Av Camilla - 1 juni 2014 20:57

Verkligen tråkigt att det var så litet, men grabbarna var nöjda efter sockervadd, lotteri och lite karuseller :-)

Jag skulle köpa sockar som jag alltid brukar göra, men det fanns inga.

Av Camilla - 1 juni 2014 20:53

Igår konfirmerades Nathalie, först var det ca en timme i kyrkan, sedan fotografering utanför i kylan, det var bara 7-8 grader....brrr

Grabbarna gjorde det riktigt bra och satt fint i kyrkan hela tiden.

Sedan bar det av hem till Tina för fika och ge Nathalie hennes konfirmationspresent, vi hade gått ihop flera st och köpt en studsmatta, hon blev överlycklig :-D

Efter fika så blev det att handla mat och sedan grillade vi med mamsen och Jörgen, mkt trevligt :-)

Cruising var det igår också, men vi hade ingen barnvakt så vi höll oss hemma i soffan. Med tanke på det kalla vädret så kändes det helt ok.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards