Alla inlägg den 9 december 2008

Av Camilla - 9 december 2008 08:16

Har haft 3 dagars helg, det är så skönt att få vara ledig, nu jobbar jag denna vecka, även helgen + nästa vecka sedan har jag semester :-)


I lördags var vi i ramsele, hälsade först på farmor och käka där, sedan var vi in till Ramsele på julmarknad, riktigt mysig marknad de har måste jag säga.


Efter det var vi till stallet en sväng, det var öppet hus, vi hjälpte Tina att stöka undan så att vi skulle kunna hälsa på hemma hos dem istället, där hemma blev det öppna paket för Natalie och fika tårta, hon blev överlycklig över de littlest petshop djur hon fick av oss, dvs mig, Krister, pappa, Helena och Kristian.


Vi var även på dansuppvisning på faxen, kika på Nattis och Nico och de andra småtjejerna när de dansade, de var så söta, kikade även på de större tjejerna som dansade, de hade lite otur när en mick inte fungerade, så de fick börja om 3 ggr, men 3:e gången gillt så gick det bra för dem.


Vi kom hem vid 7 på kvällen, kikade på film, sen skulle vi börja slå in lite paket, precis då ringde Kristers mamma och pappa och undrade om vi kunde skjutsa hem dem, de var inne i stan hos några kompisar och hade festat till det lite :-) Krister hade druckit öl så det var jag som fick köra, sedan när vi kom hem så drack vi hjortronglögg och slog in de julklappar som inte var inslagna.


På söndagen blev det måla för hela slanten, en strykning kvar runt fönstren i lilla rummet uppe så är det klart sedan, rollade även dörrarna via, men Krister sa att vi skall köra med målarsprutan istället så slipper jag rolla så många ggr, ska ta listerna med den också.



Vi funderar på att åka på Bauhaus imorgon och köpa golv och tapeter till stora rummet.


Även igår var jag ledig, det blev först en långprommis med Eddie, sedan åkte jag in till stan för att handla så att jag kunde baka, det blev Annalenas mandelkakor(vet inte vad de heter annars, fått receptet av Annalena) samt drömmar.


Sedan pysslade jag på med lite allt möjligt, gjorde i ordning skötbädden där den skall vara, packade upp alla bebissaker, lade bebiskläderna i garderoben, spjälsängen är ihopmonterad, lade i täcke och kudde och testade så att lakanen som jag köpt passade. Så roligt att börja göra i ordning.


Jag höll på att dona tills klockan var närmare 21 igår kväll, då var jag helt slut, men roligt att pyssla på.





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards