Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Om jag ska orka....

Av Camilla - 18 februari 2013 15:50

8-9 km promenad varje dag plus lite styrketräning så kanske jag måste se över mina matvanor, idag efter 60 minuter på bandet var jag helt utmattad, ont i huvudet samt så hungrig att jag tryckte i mig en bulle och en kaka som låg framme, brukar inte äta sånt på vardagarna.

Jag vill ju samtidigt hålla nere kalorierna så att jag tappar vikt, hmmm svårt det där, men det kanske räcker att låta bli sötsaker på veckorna, jag vet inte, tips någon? Vad tror ni?

 
 
Malin

Malin

18 februari 2013 15:53

Här under kopierar jag in en text från Olga Rönnberg ( mammafitnesssweden på facebook)

Det är bättre att börja eliminera bit för bit än att ta bort precis allt på en gång.

Exempel: du vill gå ner i vikt. Istället för att vara drastisk och all in på en gång och svart eller vitt så ta bort först och främst allt skräp och snabba kolhydrater. Se hur resultaten blir.

Sen börja ta bort allt som är processat: korvar, färdiga rätter typ Findus lådor, subways mackor, mindre bra bröd. Se vad som händer.
...
Sen nästa steg blir börja träna med den maten du har kvar: ren oprocessad mat där du äter en hel del proteiner, bra kolhydrater och bra fetter. Se vad som händer.

Sen OM allt detta inte räcker till, först DÅ lägg till cardio. Cardio ska vara sista utvägen, typ. Du kan inte ha halvtaskig kost och bränna bort det med extra cardio. För du först måste förbränna den semlan du ätit och SEN bränna lite till för att bränna fett. Så 2 t cardio per dag. Kul? Realistiskt? Hur länge kommer det hålla?

Klart cardion kan snabba på processen, särskilt om du redan äter bra men utan bra kost kommer det vara omöjligt att komma dit du vill.

http://malinsliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elaine

18 februari 2013 15:57

Du ska alltid äta direkt efter att du har tränat typ en grov macka, för att räta upp blodsockernivån, dessutom så hjälper protein till att bygga muskler som i sin tur hjälper till att förbränna fett.
Så något efter träningen är inte dumt att ta, Lycka till
Kram
Elaine

 
Skaryfreek

Skaryfreek

18 februari 2013 16:27

Jag kör med LCHF diet, det går faktiskt väldigt bra, gick ner fyra kilo och en massa runt magen och låren, mitt problem är att jag små äter, men går fortfarande ner i vikt. Det är olika från människa till människa, men det är något värt att försöka! :)

http://www.skaryfreek.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa o

18 februari 2013 16:52

Det viktigaste, dricker du tillräckligt? Fasen som du flänger runt om dagarna med måla och greja? Tänker du på att dricka mellan varven? :)

Sen, jag brukar alltid äta efter hur jag tränar. Som idag har jag åkt längdskidor i 40 minuter så då åt jag en ordentlig frukost och lunch. Och direkt efter passet så fyller jag på med en proteindrink eller ägg. Lyssna på kroppen och ät om den är hungrig! Ät mer till frukost och lunch och glöm inte mellanmålen!!! 5 ggr om dagen SKA du äta!! Helst regelbundna tider.

Tjingeling! :)

 
Ingen bild

Maria

18 februari 2013 17:19

Jag brukar äta nåt litet och dricka vatten en stund innan träning, sen efter träning så har jag redan förberett något att äta direkt efteråt. Men som den gottegris jag är så har jag faktist swebars hemma som jag kan nalla en liiten bit av om suget blir allt för jobbigt :p sen dricker jag även proteindrink till lunch ist för mat och sedan riktig mat till middagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:52

Det har varit så varmt, men bakade ändå lite igår och i förrgår. Drömmar, kokostoppar och ryttarkakor, får se om vädret tillåter något mer idag, Krister fyller år på lördag och det är alltid trevligt att ha något att bjuda på :-) ...

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:49

Finaste hunden

Av Camilla - 22 juli 2014 23:49

Det sammanfattar dagen i Rättvik, vi började med att kika i lite butiker och på marknaden längs gatan, käkade lunch på ett jättemysigt ställe. Grabbarna har träffat mörksuggan som bjöd på godis och en kram, samma sak med Berra blåbär, det gick så ...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:28

Har jag promenerat om Runkeeper visar rätt. Idag hittade den ingen Gps signal, eller ja bara en bit, den visade att jag gått 4 km på 1 timme och 18 minuter :-P Igår gick jag 1,2 mil på 1 timme och 20 minuter enligt Runkeeper. Finns det en mer p...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:22

Har märkt på Vincent nu igen att han är så trött, har frågat flera gånger vad som står på, men inget säger han... Till slut så kommer det fram att han ser läskiga skuggor, han ser något som ser ut som en monsterhand, lillgubben, Härom kvällen ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards