Alla inlägg under september 2008

Av Camilla - 30 september 2008 12:07

Ja så är det, det är därför jag inte har uppdaterat något, det känns inte som att det händer så mycket just nu ;-)


Har varit ute med Eddie en sväng, han ,måste ju ut i vilket fall så att han får göra sina behov ;-) Det är bara 5 grader i solen idag, kallt, men det var ändå skönt att få lite luft, det brukar ju inte skada även fast man är förkyld.


Har just gjort upp en brasa, så skönt när man är frusen, tänkte snart ta en dusch också och sen kura ihop under en filt i soffan.


Nu är det bara 23 dagar tills vi ska iväg på Ultraljud och få kika på bebisen i magen, nu när jag inte mår illa längre på kvällen och inte är lika svullen så känns det så overkligt att det finns en bebis därinne, det blir nog mer verkligt när man har fått se det lilla livet, gud va skoj det ska bli, längtar så :-)


Hare bra alla så hörs vi!


Av Camilla - 27 september 2008 15:03

Igår var jag ledig, åkte in till stan, först var jag på bolaget och köpte lite öl till K, sedan var jag in på näbbar och klor och köpte ett nytt halsband och koppel till Eddie, det blev ett halsband med halvstryp i tyg, mjukt och skönt mot vovvehalsen, det bästa var att det är reflex på halsbandet :-)


Sedan blev det en prommis runt broarna, blåste kallt som tusan, men det är alltid skönt med frisk luft i alla fall.


Sedan blev det på affären och handla mat innan jag åkte hem, började med maten då jag kom hem... puh vad klockan går fort när man är ledig.


När K kom hem så var det fint dukat, rosor som jag köpt på bordet och god mat, det blev lövbiff med klyftpotatis, kryddsmör och beasås, och såklart grönsaker till :-) Det var mysigt.


Tina ringde förresten när jag höll på laga mat och sade att hon var på väg på stan, hon skulle kolla efter kläder till Natalie och Nicolina eftersom de skulle fotograferas på måndag, så efter jag käkat så åkte jag in och träffade dem, det var trevligt.


Igår var första dagen någonsin tror jag som jag inte mådde det minsta illa på kvällen, jag hoppas det håller i sig, däremot så är jag så himla känslig, Eddie stod och hulkade imorse som att han skulle spy, jag blev så himla illamående att jag var tvungen att gå på toan och kräkas lite, nåja jag ska inte klaga det är första gången som jag kräkts sedan jag blev gravid. Eddie stod och stirrade på mig alldeles förskräckt, tror jag skrämde han lite... stackarn.


Idag så har jag och Krister varit in till stan, kikade lite på Åhmans och på Fresks, köpte såna lister som man har mellan rummen, köpte även kvistlack, vi skall börja med taket på övervåningen är det tänkt, man måste ju börja nånstans ;-) Sedan var vi hem till Högge en sväng och hälsa på.


Och nu är man hemma och tar det mest lugnt, ska inte göra så mycket mer idag hade jag tänkt, har plockat undan samt städat badrummert, så nu ska jag nog ta det lugnt, har så ont i huvet, har ofta haft det på eftermiddagarna, vet inte om jag kanske dricker för lite ? Man vill ju inte käka alvedon varje dag, tog 2 st nu och ska vila lite tror jag.


Vi hörs!



Av Camilla - 25 september 2008 12:03

Jobbar till 20.00 idag sedan är det långhelg... det ska bli så skönt.


Vet inte vad vi ska hitta på i helgen, Olof och Linda kikar nog förbi imorgon eller på lördag, Olof var tydligen sugen på att eventuellt hjälpa Krister att börja kika på objektet i garaget, lilla clion som står där, det är Kristers mammas och pappas bil som stått ute i Gårdnäs ganska länge som Krister drog hem för att kika på.


Men för min del blir det nog bara att ta det lugnt, imorgon tänkte jag åka in till stan, tänkte att Eddie ska få ett nytt halsband och koppel, det som han har nu är så ruskigt obekvämt att hålla i, tänkte köpa ett skinnkoppel och något fint halsband.


Får se om jag själv köper några fler byxor, det beror på vad de har mer för mammabyxor på kläddax, de ska naturligtvis vara snygga och se ut som vanliga byxor. Vi får se vad man dyker på =)


Surrade med pappsen när jag åkte till jobbet idag, han hade fullt upp med att städa ut ur huset, han håller på att flytta nämligen, jag sa förut att han fick ringa om han behövde hjälp att bära, han har ju fel på sin rygg och ska inte hålla på att bära en massa. Han trodde att det löste sig ändå, men sa att han skulle ringa om det inte gjorde det.


Ha en bra dag allihopa!

Av Camilla - 24 september 2008 17:04

Jag jobbar kväll hela veckan... så det händer inte så mycket direkt :p


Idag slutar jag iaf kl 20.00, har jobbat till 24.00 i 2 dagar, just de dagarna hinner man inte göra så mycket annat ;-)


Idag har jag inte hållit på med mina ordinarie arbetsuppgifter förrän nu efter middagen, jag har hjälpt till borta på andra sidan. Det har varit skönt med lite omväxling.


Ikväll tänkte jag hinna se på idol en sväng iaf, lär väl missa början... men men, såg ni igår? Den där stackars pojken som var så blyg, han hoppade av trots att han tagit sig till globen, han skulle iof inte ha kommit dit egentligen, men Peter Jihde snodde en guldbiljett..... nog om det roligt att titta på är det iaf.


Förresten så går jag in i vecka 14 idag, 189 dagar kvar till förlossning enligt familjeliv, har gått upp ca 0,5kg så det är ju bra att det inte är mer, Men jag tycker att magen putar ut ganska mycket, det blir mysigt när man början känna bebisen där inne, just nu känns allt så overkligt, det enda jag känner är jag är väldigt trött samt att jag brukar må illa på kvällarna, men peppar peppar det har varit mycket bättre de senaste kvällarna, så jag hoppas att det försvinner from nu ;)


Längtar till den 23/10 då skall vi iväg på ultraljud, det ska bli roligt, det är klart att det känns lite nervöst också, men troligast så finns det en frisk liten bebbe därinne.


Vi hörs!



Av Camilla - 23 september 2008 23:14

Slutar 24.00, längtar bara hem, ska bli så skönt att krypa ner i sängen... gäsp... så trött, brukar alltid störa K lite genom att prata med honom och pussa på honom... hihi men det får han tåla ;-)


Men ibland är han faktiskt vaken när jag kommer hem, som igår tex.


Vilka är ni som läser min blogg? "nyfiken"


Näe nu är det bara att jobba på den sista halvtimmen, hare fint!

Av Camilla - 23 september 2008 12:07

Har nyss kommit hem från en promenad med Eddie, blev en timme idag också, superfint väder ute idag.


Fotade detta vackra träd en bit bort, det blir så fina färger på hösten tycker jag.



Av Camilla - 22 september 2008 11:31

I vanliga fall brukar jag alltid göra mig helt klar innan jag går ut och går med Eddie, men idag tyckte jag det var bäst att skynda på eftersom det bubblade och levde om så fruktansvärt i hans mage, har aldrig hört något liknande :p så jag gick iväg strax före 10, jag käka bara lite yoghurt innan jag gick(inte hungrig när jag kom hem heller, får käka lunch sen) var ute och gick en timme, det var skönt, riktigt fint väder ute idag.


Han verka inte vara dålig i magen på något sätt iaf, han har väl bara gaser... hihi, nu har jag satt ut honom på framsidan, han sitter sällan ute så, men jag vet att det är bra för honom eftersom han är så feg av sig, dvs det är bra med alla ljud runt omkring samt liv och rörelse.


Idag börjar jag jobba halv 4, fram till dess ska jag tvätta lite, annars ska jag bara ta det lugnt. Jag längtar till helgen, det ska bli så skönt att vara ledig i 3 dagar.


Igår var vi förresten på 1-års kalas, Danne och Eva-Lenas pojke William fyllde år, käka tårta och surra massa, det var trevligt, köpte en jättecool bil till honom. Sen åkte vi hem och kika på film, Big Stan, den var skoj, slocknade sedan strax efter 9, var så himla trött.


Vi hörs!





Av Camilla - 21 september 2008 07:10

Ja precis, det är jag idag.... Ville ingget hellre än att mysa ner i sängen med Krister, men det är bara att bita ihop :-) sista dagen jag börjar tidigt nupå ett tag, till veckan jobbar jag kväll, det är väl iof inte alltid jätteroligt, men det ska bli väldigt skönt att ha sovmorgon, det känns som att jag behöver det, sedan blir jag ju ledig fre,lö och sö nästa helg, det är den allra största fördelen med att jobba helg.


Ha en bra dag alla!



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards