Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla - 22 mars 2009 11:09

Känns inte orka göra något idag, har bara klivit upp, duschat och nu sitter jag här i soffan, helt orkeslös i kroppen, är väl dels pga att kroppen förbereder sig och dels för att jag är lite förkyld, snorig och täppt.... usch jobbigt, hoppas att det går över snart.



Av Camilla - 21 mars 2009 15:10

Har vi gjort idag, vi får se om det blir någon ny bil, man vet aldrig.


Annars händer det inte mycket idag, slöar på soffan, är så fruktansvärt trött.


Och nej till alla som undrar, jag är inte på BB,jag är hemma och tar det lugnt,  förstår att folk inte menar något illa, men det är lite irriterande när alla frågar hela tiden. 10 dagar kvar idag så när som helst hoppas jag, jag lovar att alla nära och kära kommer att få veta så fort det händer något =)


Trevlig helg!

Av Camilla - 19 mars 2009 11:03

Kom hem igår em, sov kvar där en natt, det var jätteroligt att träffa mamma bara hon och jag, jag har inte kunnat sova kvar tidigare pga allergin, men denna gång gick det faktiskt bättre, viss kände jag av allergin, men inte som det brukar vara.


Krister tyckte att det var tomt och konstigt att sova själv, jag hade ju Eddie med mig också, men det är ju bra att du saknar mig när jag är borta sötnos ;-) puss!


Igår kom grejerna från Ellos som jag beställde, bebisdressen som jag tänkte bebis ska ha när vi åker hem från BB va hur söt som helst, ska tvätta upp plaggen idag så att det är klart.


Underbart väder är det också. kom nyss hem från en prommis med Eddie, så nu ska jag dammtorka lite och slänga i en tvättmaskin.


Ha en bra dag!



Av Camilla - 16 mars 2009 13:15

Tänkte därför lägga in bilder så att ni får se på min stora tjocka mage ;-)


Idag har jag mest tagit det lugnt, varit ute på en prommis, ska ut på en till snart, gjort en fläskpannkaka, så nu finns det både piroger och pannkaka i frysen, bra att ha när man kommer hem från BB, när det nu blir, kanske har tagit slut innan dess så man måste göra en omgång till, man vet aldrig ;-)


Har tömt videokameran, det låg en massa bilder och filmer sedan sista april 2008, va skoj att kika på.


Av Camilla - 15 mars 2009 10:57

Har vi verkligen varit denna helg, igår morse vakna vi vid halv åtta och imorse vid 8, klockan är bara 11 nu och jag har redan hunnit med att fixa med massa saker =)


Vi tog en prommis med Eddie, skönt väder ute, hoppas solen kommer fram senare idag.


Sedan har jag packat BB väskan, dvs det som kan packas ner, har skrivit ner en lista på vad mer som måste packas ned men som jag behöver ha nu, tex hårtork, kläder osv, det kändes så verkligt nu när jag packade, tänk att när som helst så kan vi vara på väg till förlossningen, spännande.


Har även bäddat i ordning i spjälsängen, det blev så fint.


Resten av dagen vet jag inte vad det blir, bara ta det lugnt tror jag, det har varit ganska mycket ett tag, Krister är så förkyld också så bra om han vilar, vill ju inte att du ska vara sjuk när bebis bestämmer sig för att komma ju ;-) puss!




Av Camilla - 14 mars 2009 18:07

Började med att jag gick en promenad med Eddie, Krister och Leif lekte timmermän ute i skogen, de håller på att röja så att det ska bli fint.


Efter promenaden gick jag till Ingela, Eddie var leksugen så Heros kom ut, de sprang runt i en tills de nästan inte orkade stå upp, sedan gick jag hem dammsög, skulle torka golven också men då sa Krister att det var dags att gå ut och grilla korv, det var jättemysigt, det var vi och några grannar, soligt och härligt var det, fler såna dagar vill vi ha =)


Efter det bar det iväg hem och torka av golven, sedan åkte vi och hälsade på Kristers mormor och morfar, fikade och surrade, lånade även hem lite böcker, har ju faktiskt kommit igång att läsa lite.


Sedan åkte vi hem och lagade mat, blev fläskfilé och potatissallad + massa grönsaker idag, mums!


Resten av kvällen blir bara att ta det lugnt hemma, kika på melodifestivalen och så, man blir trött av att hålla igång hela dagen, Krister är jätteförkyld också så bäst att vila, vill ju vara pigg när bebis bestämmer sig för att h*n vill komma ut till världen, Krister tror att bebis kommer näst nästa vecka, vi får väl se om han har rätt ;-) I veckan hade vi vadslagning hos svärmor och svärfar där vi slog vad om när det blir, hur mkt h*n kommer att väga samt hur lång h*n är, spännade att se vem som har rätt... eller ja iaf kommer närmast.


Ha en fortsatt trevlig lördag, det tänker jag ha!


Av Camilla - 11 mars 2009 12:02

Kom hem för en stund sedan, vart ute på en halvtimmes prommis, sedan var jag och knackade på hos grannen, jag öppnade dörren och ropa men inget svar, Heros(grannvovven såg överlycklig ut, Eddie likaså)


Det var ingen som svara så jag kunde ju inte gärna bara kliva på, så jag stängde och började gå hemåt, men då kom Ingela och undra om det var jag som ropa, hon tyckte att hon hört nåt och Heros blev som tokig :p


Så nu har de fått busa en timme med varandra så nu verkar Eddie ha gått upp och lagt sig, brukar sova gott efteråt =)


Annars så är jag nu i vecka 38, 20 dagar kvar tills det är beräknat, börjar bli spännade nu, nu kan det ju bli när som i princip, skönt om man slipper gå över iaf, jag mår bra, får ont i ryggen emellanåt, men har faktiskt börjat ta det lugnare ;-) Krister har sagt åt mig att jag kanske ska tänka på att varva ner också, det har han ju rätt i, så nu gör jag bara det jag känner för, lägger mig på soffan och vilar när jag känner mig trött osv.


Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 31 mar 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.




Av Camilla - 10 mars 2009 11:27

Nu är det ju sagt att man inte ska klaga och visst har det varit underbart med en för en gångs skull riktig vinter, men nu får det vara nog med snö tycker jag, jag vill ha vår och sol inte mera snö, det ser tyvärr inte så lovande ut idag, det snöar för fullt, såg ut som en snögubbe när jag kom hem nu efter prommis med Eddie.


Nu ska jag leta fram recept på nå gott matbröd, får se om jag hittar något, annars kanske det blir till att göra köttfärspiroger.





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards