Alla inlägg under maj 2012

Av Camilla - 16 maj 2012 21:10

Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat så mycket senaste veckan, jag har helt enkelt inte haft tid, dagarna försvinner iväg de veckor jag jobbar kväll.


Vi mår iaf bra allihopa, lillen sover oroligt, ropar en massa efter mamma, men annars så.


Imorgon är jag ledig, får se vad vi ska hitta på då :-)

Av Camilla - 11 maj 2012 21:09

Idag har en tekniker varit hit igen, konstaterat att han inte hittar något fel(igen!!!!) Ringde Telia nu ikväll som inte vet var felet ligger, bad dem att ta bort bindningstiden så att jag kan byta leverantör eftersom de inte lyckas lösa problemet, men för att de ska kunna göra det så måste en tekniker komma ut en tredje gång för att konstatera att de inte hittar något fel, känns verkligen som moment 22, men men det är bara att han kommer så att jag förhoppningsvis slipper detta snart.


Annars så är det helg nu.... woho, skönt, ikväll har jag varit och hälsat på Sven-Göran och Elisabet, kikat på en byrå som de ska göra sig av med, den var jättefin och sväljer massor med strumpor tex, kommer att passa perfekt i vår blivande walk in closet.


Idag har Alexander också varit på dagis, första dagen som han vaknade utan klet i ögonen. Vincent är pigg, men han har blivit väldigt trotsig och lyssnar inte alls emellanåt, det går verkligen upp och ner.


Imorgon ska jag och barnen åka till Ramsele, mamma och Jörgen ska lifta också, Tina fyller år så vi ska dit och gratta, umgås med dem och pappsen, det blir roligt, får se om vi kan åka upp till farmor också, hon blir nog jätte glad om vi kommer.


Av Camilla - 8 maj 2012 11:34

Japp det är vad jag och Alexander har ägnat förmiddagen åt, eller nästan, först tog vi en promenad, sedan packade jag in en massa rat i bilen och begav mig mot sopstationen, skönt att bli av med, nu är det en frysbox kvar som ska dit, men den var lite svår att frakta själv ;-)


Efter det blev det en tur på Ica för att handla diverse mat samt en del som fattades, nu så är jag hemma, har packat in all mat, gett Alexander lunch, så nu har han lagt sig. Jag har inte berättat vilket humör han har tror jag, han är världens goaste unge, men när man tex ska byta blöja, sätta in honom i bilen m.m så blir han så arg, dvs när saker inte sker som han vill, då har han humör som heter duga, jag minns att Vincent var så här också runt 1,5 år.


Han har *peppar peppar* börjat sova riktigt bra iaf, hoppas att det håller i sig nu.


Ögoninflammationen verkar förresten mycket bättre idag, det var en massa klet imorse, men efter mycket bråk och skrik så lyckades jag tvätta bort det, sedan har det inte kommit något nytt, hoppas att det är över nu så att jag kan jobba imorgon.


Av Camilla - 7 maj 2012 20:22

Alexander har fortfarande ögoninflammation så han fick vara hemma idag, Vincent fick välja, han valde att gå på dagis.Jag har hunnit med en massa nytta samt promenerat 6.5 km.Imorgon vet jag inte, beror på hur ögonen ser ut på barnen när de vaknar, kan ju hända att Vincent får det också.Annars ikväll så har vi varit i Långsele och hälsat på, Frida och Liam kom också, oj vad han har vuxit.

Av Camilla - 6 maj 2012 18:43

Har vi varit idag, Krister har lagat en del mat, köttfärssås samt en massa biffar, han brukar göra det ibland så att det finns mat färdig när det är vardag och man är trött. Sedan har han skurat bakom tvättmaskin och torktumlare samt rensat avsloppet i tvättstugan samt i badrummet.


Jag har dammsugit och städat akvariet, tagit en promenad innan frukost, jag har gjort det i flera dagar nu, det är jätte skönt verkligen.


Vi har även varit och hämtat lite ved samt varit på ica och handlat.


Vincent har varit skitjobbig hela helgen, lyssnar inte alls vad man säger, dum med Alexander osv, han är jätte trött, då blir han så, ändå vill han inte vila en stund på dagen.


Igår var vi och hälsade på mamma och Jörgen, umgicks  och käkade middag, det var som vanligt jätte gott, tack :-) 


Nu ska jag strax slå mig ner i soffan, så trött, Krister också, vi är verkligen jätte trötta trots att Alexander har sovit bättre ett tag, kanske att det kommer efteråt? Jag vet inte.

Av Camilla - 4 maj 2012 20:02

Alexander ha börjat svara när man frågar honom något, svaret blir alltid mmmm, sötnosen där. Nu säger han mamma, pappa, tack och här, dvs tydligt så att man förstår honom.


Hoppas förresten att han sover inatt, natten som var höll han på att grina en massa i ca en timme, han har annars varit rätt lugn ett tag å natten, kan ju hoppas att det var sprutan han fick som gjorde honom ledsen.

Av Camilla - 4 maj 2012 18:36

Igår var Alexander på bvc för läkarkontroll samt vaccination, han grinade inte ens när de stack honom.


Han är nu 84 cm lång och väger 12 kg, stora killen.


Han verkar ha fått ögoninflammation stackaren, ett öga är alldeles kletigt.


Annars då, jo jag sitter just nu och ringer Telia då bredbandet fungerar skit, igår var en tekniker hit, han hittade inget fel så nu får vi se vad de tänker göra här näst, så less på att ringa till dem nu.

Av Camilla - 2 maj 2012 09:04

Klev upp 5.15 imorse, sprang ner, slängde på mig kläder och stack ut på en riktigt tidig morgonpromenad, gick 3 km iaf, det var riktigt skönt, tänkte försöka att gå innan frukost minst ett par dagar i veckan iaf, helst varje dag :-) Det sägs vara väldigt bra för att bränna mest fett.


Annars så har jag suttit och pratat med Telia, internet fungerar så dåligt, har fått ett nytt modem, men det blev inge bättre, nu skall det skickas ut en tekniker för att titta på det.


Idag ska jag lämna barnen till 10.45, sedan hem en sväng, käka lite och gå en sväng till med Eddie innan det är dags att påbörja mitt arbetspass, jobbar kväll denna vecka, det känns bra tycker jag, då får barnen mindre dagistid varannan vecka också :-)




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards