Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Camilla - 26 maj 2012 19:55

Igår var jag på akvarieaffären och kikade lite samt för att fråga om råd om akvariet där det växer så dåligt fortfarande, eller nja det har vuxit mycket sedan jag började med PMDD, men en växterna är inte så där gröna och fina. 


Han som jobbar där kom fram till att det är ljuset som verkar vara boven, jag tog och investerade i nya riktigt bra lysrör, visst de var dyra, men när jag satt i dem och reflektorerna så förstod jag direkt vad han menade med att jag kommer att se en jätte stor skillnad, jag säger bara -Oj oj vilken skillnad det blev, färgen på fiskarna blev så mycket tydligare och det blev ett helt annat djup.


Jag bytte även mitt innerfilter som trycker ut vatten på fel ställe, tydligen flera som varit samma fel på, tror ni inte på fan att den jag fick med mig hem var likadan, så bara att åka dit på måndag igen och byta.


Av Camilla - 26 maj 2012 19:51

Idag har vi varit ute i princip hela dagen, härligt :-) Det har iof blåst en del, men i det stora hela fint väder, barnen älskar att vara ute så de klagar abslout inte. Alexander har inte ens sovit idag, han somnade en sväng i bilen på väg hem från Österåsen, bar upp honom i tron att han skulle sova vidare, men inte då, till slut gav vi upp, så han fick vara vaken, nu så sover båda gott i sina sängar.


Köpte iaf några blommor samt täckbark som skall vara runt omkring häcken på framsidan, Krister har roat sig med att gräva upp allt gräs runt om varje häckplant, det tog sin lilla tid och tålamod.


Jag och barnen har varit och hälsat på Bettan idag också, surrat och druckit en massa kaffe :-)


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards