Alla inlägg under december 2008

Av Camilla - 4 december 2008 14:48

Så har min förmiddag sett ut, tog en långtur med vovve och spark, det var sådär perfekt väder, -1,5 grad och lätt snöfall =) Jag kom på idag att det är så härligt med vintern.


Många klagar på att det är så kallt, man bli blöt osv.... men klä på er då för guds skull, julen blir ju så mycket mysigare med massa snö tycker jag, ska det vara vinter så ska det vara riktig vinter =)


När jag kom hem så blev jag sugen på att slå in lite julklappar, jag gjorde alla större paket, sedan hann jag inte mer, slängde ihop en pannkakssmet och stekte lite pannkaka som jag åt innan det var dags att åka på jobbet.


Så nu sitter man här mätt och belåten, men skulle klart hellre vara hemma, ligga på soffan ett tag skulle vara skönt, tur att det är helg snart.







Av Camilla - 3 december 2008 12:21

Har aldrig känt det förut, men roligt att känna att det inte bara är långt ner och på sidan som jag hittills känt, det känns mer och mer för varje dag som går =)


Igår var det lugnt i magen nästan hela dagen, då blir man lite orolig, men det skall man tydligen inte vara, bebisen har tydligen mer och mindre aktiva dagar.


Va snö det har kommit förresten, det är så mysigt, men det var lite svårt att sparka idag när jag skulle ut med Eddie, men men man kan ju inte förvänta sig att de plogar på en gång, grannen var ute och plogade när jag kommit runt halva rundan :p



Back to work!



Av Camilla - 2 december 2008 15:20

Går in i vecka 24 idag... woho ! =) 


Gud vad tiden springer iväg, tycker att det gått superfort efter att man passerat vecka 12.


Vecka 24
Kroppen: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.


Rätt häftigt med allt som händer där inne i kroppen!

Av Camilla - 1 december 2008 15:06

Jag glömde att skriva det, men i lördags när vi gått och lagt oss så sparkar det på som tusan, jag säger ill Krister att han ska lägga handen på magen.


Jag frågar: Känner du något?


 Krister: Ja om det inte är din mage som hoppade till.... hihi du är så rolig älskling, puss!


Han tyckte att det va så häftigt att känna bebis där inne.


Idag har det förresten gått 23 fulla veckor, går in i vecka 24 imorgon.


Kram på er!


Av Camilla - 1 december 2008 12:06

Att helgen redan är slut, gud va tiden går fort när man har roligt, iaf i fredags blev det en tidig kväll, kika på idol, sen var jag så trött att jag skutta ner i sängen, Krister lika så.


På lördag morgon klev vi upp tidigt eftersom vi skulle åka till Birsta och shoppa, det blev en hel del shopping, köpte babysitter och skötbädd, eller rättare sagt det fick vi av min pappa, tack så mycket! =)


Sedan köpte jag nya leggings och en turkos tunika, fick presentpengar av pappa eftersom jag fyller år snart, skulle köpa ett par nya byxor också, hittade jättefina mammabyxor på HM men de passade inte, det fanns heller ingen större storlek, jag får vänta med att köpa eller så får jag beställa.


Köpte även en svart kofta på Gina Tricot, det är alltid bra att ha.


Var och käka med pappsen, sedan åkte han hem, det var roligt att träffas.


Jag och Krister fortsatte shoppingrundan på IKEA, där köpte vi en hel del, 2 st set med påslakan och örngott till spjälsängen, 1 gosedjur, 2 st underlakan, plastad frotté, täcke, kudde, spjälskydd, en mobil som matchar det ena påslakansetet, tvättlappar, dvs 10 st småhanddukar, blev även en massa ljus och en stor blomma till vardagsrummet, den förra var inte så fin, den hade börjar ruttna inifrån.


Var in till Långsele en sväng på hemvägen, fikade och surrade, sedan hem och packa upp allting, det ska bli roligt att ställa i ordning sängen, vi hämtar nog den till helgen, ska ta Tinas, de hade tydligen en vit jättefin spjälsäng.


Igår var det städa och julpynta för hela slanten, men gud så mysigt det blir när man tar fram ljusstakar  och adventsstjärnor, det känns så ombonat.


Höll på att pyssla på hela dagen, ända tills klockan var runt halv 8 på kvällen, då hade vi givetvis haft paus för att käka middag, tog en sparktur med Eddie medans Krister lagade mat, blev potatisgratäng, fläskfilé och sallad med feta och oliver... mums!


Kika på film sen och drack glögg + fika lussebulle och pepparkaka, älskar glögg, det gör inte Krister så han drack julmust.


Nu ska jag ta och käka nåt lätt innan jag åker och jobbar, börjar halv 2 idag, lägger ut lite bilder här nedanför på helgens inköp.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards