Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 17 augusti 2009 16:49

Det hörs verkligen att han tycker att det är gott, sötisen =)

Av Camilla - 16 augusti 2009 12:23

Har varit i dalarna hos Helena och Kristian över helgen, det har varit jättekul att träffa både henne och Kristian =)


Vi har mest tagit det lugnt, igår var vi till Insjön och kikade runt på en masaa affärer, det var den sk insjödagen så det var jätte mycket folk där, vi fikade lite på ett kafé, men det var så hög ljudvolym från en stereo som de hade på i närheten så det gick inte att prata nästan.


Jag måste ju skriva att vi var på ur clasohlsson som pappa sa, dvs det första clasohlsson som byggdes.... imponerande va... haha


Sedan åkte vi hem till Helena och Kristian, tyckte att det var lite för tidigt att käka middgag vid 3, så vi fikade + att Vincent fick käka  och sova innan vi åkte iväg för att käka, det blev pizza, gott!


Jag måste berätta att Vincent charmade hela pizzerian när han satt i sin bilstol och skrattade så att han kiknade, han är så söt lillgubben.


Sedan var det bara hem, ta på han pyjamas och ge han lite käk, sen så somnade han ganska fort.



Idag har vi i princip bara klivit upp och gjort oss färdiga för att åka hem, borta bra men hemma bäst =) Krister sa nyss att han tyckte att det var så ensamt hemma när vi inte var där, tur att han saknar oss så att det inte är tvärtom =)


Nu så sitter jag i bilen och bloggar på pappas blondinbelladator :p tror jag ska ta och stänga av, känner mig smått illamående att stirra in i skärmen, vi hörs!







Av Camilla - 13 augusti 2009 21:41

Inte så ofta det händer, men idag kände jag för det =)

Av Camilla - 13 augusti 2009 21:16

Dvs från rygg till mage, från mage till rygg har han vänt sig 2 ggr förut, för ca 2 veckor sedan. Han såg ganska förvånad ut när han hamnade på mage.


Annars så har vi varit på bvc idag, Vincent vägde 7730 gram och var 63 cm lång, han växer så det knakar, sa till Krister igår att nu får han inte bli nå större, han år ju så go som han är nu =)


Gick en prommis när jag kom hem, blev en kort en idag, sedan lagade jag lasagne, mums! sedan packade jag så att vi kommer iväg i tid imorgon, numera är det ju inte bara till en själv man ska packa, tänkte att jag ska ta och kliva upp hyfsat tidigt imorgon iaf så att jag är klar när Vincent vaknar, då är det bara att göra i ordning honom, ge honom mat och åka sedan, hoppas att det går bra att åka bil, har aldrig åkt så långt med honom förut, sist jag åkte till pappa så sov han en halvtimme, sedan vaknade han och smågnällde, till slut började han grina, men när jag åker med pappa så kan ja ju sitta bak med honom, då går det nog bättre.



Krister åkte och fiskade vid 18, då tog jag och ringde Lina, hon var hemma så då åkte jag dit och drack kaffe och surra lite, alltid lika trevligt.


Fick sms av Jenny idag att de skulle träffas ett gäng på onsdag till veckan, så då blir det att åka dit =)


Nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags att sova, har ju inte lagt mig tidigt på väldigt länge, men kanske kommer i säng lite tidigare ikväll, förhoppningsvis.



Av Camilla - 12 augusti 2009 21:23

Vi var hemma hos Marika, det var vekligen jättetrevligt, hon hade fixat mackor, fikabröd och kaffe,inte dumt =) Vi var 7st mammor med bebisar så det blev ju några stycken, tack så mycket Marika!


Efter det bar det av på affären och handlade, köpte mer blöjor och mat till Vincent så att det finns, ska ju åka iväg med pappsen till Dalarna på fredag, det ska bli roligt att spendera lite tid med syster yster.


Annars idag så har jag gått en prommis, sedan har jag plockat lite här hemma, tvättat osv, dvs det vanliga.


Vincent blev jätteledsen ikväll strax före 19, det märks på honom när det har varit mycket, han blir så trött, det är nästan enda gångerna som han grinar riktigt mycket, jag fick sitta och vagga han i famnen tills han lugnat ned sig, då satt vi och myste, gick upp och gav honom mat vid halv 8, sedan somnade han direkt och nu sover han som en stock.


Nu ska jag läsa lite bloggar, sedan kika tv!





Av Camilla - 11 augusti 2009 21:55

För en stund så ringde det här hemma och gissa om jag blev glad  när det var hon som håller på att utbilda sig till hundpsykolog som ringde, vi pratade länge, jag berättade allt jag kunde komma på angående Eddie och hans rädsla.


Hon skulle skriva ned allt och maila sin lärare, men hon var 95% säker att läraren skulle tycka att Eddie var en jättebra hund att jobba med, jag hoppas verkligen det, håller tummarna hårt...


Det enda hon ville var att jag skulle kolla om jag kan få kontakt me fler som köpt hundar ur samma kull och fråga hur de är, jag har mailat uppfödaren utan att säga varför jag vill ha kontakt med nån som köpt hund ur kullen eftersom annars enligt Kicki som jag pratade med så vill de gärna mörka sådana saker som en kull med rädda valpar tex....


Så nu är det bara att vänta, denna Kicki skulle ringa mig igen om några dagar, håll tummarna ni också att hon kan hjälpa oss.

Av Camilla - 11 augusti 2009 15:26

Så fina kläder =) tack så mycket!

Av Camilla - 11 augusti 2009 15:11

Idag packade jag in båda vagnarna i bilen + Eddie och självklart Vincent, ja det rymdes faktiskt i min lilla bil... detta eftersom jag skulle möta en karl i Långsele som ev ville köpa vagnen, men precis när jag kom fram så ringde de och sa att det blev för sent osv, det var alltså en tjej som ringde först och hennes pappa skulle komma från jämtlandshållet och kika och ev ta med till dottern, men han hade plötsligt inte plats osv... ja jag vet inte, det var ju bra att hon ringde och meddelade iaf.


Men men nu var jag ju liks i Långsele så då blev det fika och surra med svärmor, det är alltid lika trevligt. När jag var i Långsele fick jag ett sms av Jenny, det var några mammor som skulle träffas imorgon kl 12, hon undrade om jag ville följa med, jag svarade att jag kommer nog om inget oväntat händer, Vincent sover länge på morgonen, till 9-9.30 ca, sedan brukar vi vara klara för att gå ut med Eddie runt 11.30 ca, då brukar Vincent sova nån timme, så om inte annat så får jag åka när han sovit klart, kl 12 passar bättre än kl 11 iaf, Jag brukar käka frukost strax efter 10, sedan käkar Vincent vid 10.30-11 ca.


Fasen vad jag börja snora, jag måste ha glömt min allergimedicin imorse, så jag tog en tablett nu, jag trodde att pollensäsongen var slut snart, suck....


På fredag åker jag och pappsen till Dalarna och hälsar på Helena, det ska bli roligt.


Grattis på födelsedagen syster Helena, kram!







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards