Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 6 augusti 2009 20:10

Gud va tiden går fort, tyckte inte att det var längesedan vi hämtade Eddie, han åkte i en banankartong minns jag, jag satt bak med honom och Krister körde, det första han gjorde var att kissa på sig....sötvovven,husse och matte älskar dig.


Jag tycker heller inte att det vars längesedan som Vincent kom till världen, minns det som igår, när jag låg där på BB och längtade hem till Krister, det var så tråkigt att ligga där + att grannens bebis skrek så jag inte fick sova nåt,men självklart så var det underbart att få se honom för första gången, nu är han 4 månader, stora killen, mamma och pappa älskar dig.


Detta är de 2 lyckligaste händelserna i mitt och Kristers liv :-)





Av Camilla - 5 augusti 2009 17:33

Ja inte så mycket spännande iaf, först av allt idag så tog jag en långprommis, tänker faktiskt prioritera det i fortsättningen, det är ju faktiskt min hälsa det gäller, vill komma igång och motionera igen, har varit lite lat ett tag, men nu tänker jag försöka gå varje dag precis som jag gjorde förut, hoppas på att tappa några kilon på vägen :-)


Annars idag har jag dammsugit och plockat undan, sedan lagade jag mat, blev pasta carbonara idag, riktigt gott, nu väntar jag på att Vincent ska vakna så att vi kan åka till Långsele och hälsa på Mia en sväng, det ska bli roligt att surra lite, hon är himla trevlig och inge krånglig på nåt vis som vissa kan vara, hon verkar säga vad hon tycker och tänker, det är skönt med såna personer.


Mia har en liten tjej som är en månad äldre än Vincent, så Vincent får dejta henne idag, det måste ju börjas i tid... haha


På återseende!



Av Camilla - 5 augusti 2009 17:31

Krister gick förbi jordgubbslandet bara för att kika om det fanns några gubbar, det fanns många fler än vi trodde, mums!

Av Camilla - 4 augusti 2009 21:32

Han är ju lite liten ännu, men jag lät honom provsitta häromdagen, han bara log och var jättenöjd, sötknoppen =)

Av Camilla - 4 augusti 2009 19:16

Har jag först varit ute på en långprommis, gick förbi hos en granne nere i byn, hon tyckte att jag skulle kika in på en fika på tillbakavägen, jag gick ner till bron, vände där och gick och fikade =)


Annars har jag inte gjort så mycket, tvättat lite,varit på affären, så spännade har dagen varit ;p


Krister är och fiskar, rätt tråkigt när han är borta, men han tycker ju att det är så roligt + att han får ju lite pengar för det, aldrig fel med extrapengar.


Nu ska jag ta och bada Vincent och ta på han en pyjamas, han vaknade nu kvart över 7, blev en sen eftermiddaglur, men det brukar gå bra att sova vid halv 9 ändå.



Av Camilla - 4 augusti 2009 18:59

Det blev birsta igår iaf, pappa ringde på morgonen och tyckte att jag skulle komma iaf, han ville handla lite kläder och så till Vincent, så det blev kläder + matstol till Vincent(Tack så mycket pappa, kram) provade den idag men tyckte inte att han satt lika bra, jag vet varför nu när jag kikar på en bild i datorn, den uppblåsbara grejen som Anna hade i sin stol är mkt högre, ska kika om det går att få tag på, fanns ingen när jag kollade igår.


Vincent var lite grinig när han åkte bil, tror han tycker att det är tråkigt när han inte har nån att prata med,det går bra när man åker in till stan bara eller så,  på väg till Birsta satt pappa bak så att han fick sällskap.


Kom hem vid 20 tiden ca, då var det bara att mata Vincent och lägga honom, han somnade direkt, han var trött efter Birsta, han var ju vaken mest hela dagen, var grinigen liten stund, men det gick över efter en tupplur, sedan skrattade han som vanligt =)





Av Camilla - 2 augusti 2009 23:16

Tog en titt på mitt konto och insåg att det inte finns sådär överdrivet mycket shoppingpengar så jag tror att Birsta får vänta,blir lite tråkigt att inte handla något :p lite surt att man får mindre pengar när man är mammaledig fast man behöver mer pengar nu än innan.


Nu hoppas jag att Krister kommer hem snart, funderar om jag ska kika på ett avsnitt till av Desperate Housewives, det är så varmt här inne så jag kan nog inte sova än, vet inte om det beror på att torktumlaren har varit igång länge, tur att vi har den iaf, annars hade inte sängkläderna hunnit torka.


Av Camilla - 2 augusti 2009 20:09

Japp han ringde på förmiddagen idag och undrade om han fick komma förbi, svaret va ju självklart ja, pappsen är alltid välkommen =)


Vi fika och surra ett tag,när han åkte så gick vi ut på en prommis, sedan åkte Krister iväg och skulle låna nån svets på jobbet, vi käka när han kom hem, sedan var det nästan dags för honom att åka och fiska, han tjänade ju en bra slant förra veckan + att han tycker att det är roligt =) han kommer hem tidigare ikväll eftersom han ska börja jobba imorgon, tråkigt =(


Eftersom jag är ensam så beslutade jag mig för att plocka lite blåbär, Eddie blev överlycklig att få springa i skogen såklart, men det blev väldigt lite plockat eftersom Vincent blev så otålig, han har inte suttit i bärselen förut, det gick jättebra när jag gick omkring, men det blev nog kanske obekvämt för honom när jag hukade mig och höll på att plocka bär, jaja fick ju lite att göra en smoothie eller ha i filen iaf, får plocka mer en annan dag, har ju jättenära till skogen


Har även tvättat täcken och kuddar idag, så jag hoppas verkligen att det är helt torrt när jag ska bädda om ett tag.


 Imorgon funderar jag på att åka till Birsta en sväng, det blir i sällskap med pappa i så fall, jag sms:ade Therese imorse,  en kompis på Alnö, men fick aldrig nåt svar så då blir det inget hälsa på där.


Om jag åker så ska jag köpa en matstol till Vincent på Ikea, den Anna hade va ju perfekt,jag bestämmer säkert ikväll eller imorgon bitti om jag ska åka, men det lutar åt det.


Förresten så somnade lillknoppen bredvid mig här på soffan nu när jag satt och skrev så jag gjorde i ordning lite ersättning, gav han det, sen somnade han jättefort, han var trött idag.


Nu ska jag kika om de finns nåt sevärt på tvn, vi hörs.







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards