Alla inlägg under augusti 2009

Av Camilla - 10 augusti 2009 23:09

Jag plockade lite blommor när jagvar ute på promenad idag, tänkte att det kunde vara fint på bordet.

Av Camilla - 10 augusti 2009 22:58

Ja alla grannar i detta område är helt underbara, men idag så menar jag Sven-Göran och Elisabet, de har köpt kläder till Vincent flera ggr, idag när jag gick förbi så var Sven-Göran ute, han bad mig vänta och gick iväg, han kom tillbaka med 2 par byxor som de köpt till Vincent, ett par beiga chinos och ett par svarta manchesterbyxor, båda från Lindex, sååååå fina.


Tack så mycket!

Av Camilla - 10 augusti 2009 22:08

Nu vid halv 10 hörde jag att det började fyllas vatten i toan, skönt att det inte tog längre tid, de har åkt fram och tillbaka hela kvällen för att fixa detta, all heder till de som jobbat på så att det fungerar igen.


Nu ska jag ta en dusch!

Av Camilla - 10 augusti 2009 20:06

Åskan slog ner här hemma så vi har inget vatten, har varit utan sedan 18-tiden ca, jag såg att det åkte förbi några gubbar från kommunen, det var ett bra tag sedan, men det kommer fortfara.......

Nu är kl 21.06 så jag fortsätter att skriva, kom av mig då mobilen ringde, det var Mia som ville surra, alltid trevligt =)

Medan jag pratade så kom Sven-Göran och knackade på, han undrade om jag ville att han skulle hämta vatten, gud vilka snälla grannar man har, men jag sa att det var ingen brådska, Vincent har ju käkat sitt kvällsmål, jag hade vatten i termosen, tur det så att man slapp krångla med det när han är trött och hungrig.

Krister får låna en 5-liters dunk av sin morfar som han fyller upp när han åker hem, det finns även en tankbil där man får hämta vatten borta vid macken, de tror att det kommer att ta tid innan vattnet är tillbaka eftersom inget vatten pumpas upp till vattentornet, de visste inte riktigt vad som var fel.

Annars idag har jag gått en långprommis, sedan hem, dammsög, lagade mat, ugnsstekt falukorv och kokt potatis blev det idag, gott! Efter middagen gjorde jag i ordning tårtan, bakade ju marängbottnarna igår, fyllde med hallon och grädde, den blev riktigt god.

Sedan kom svärmor och svärfar och fikade, kanske blir att jag åker till långsele nån sväng imorgon på dagen, vi får se, svärmor är ledig imorrn, hon skulle bara klippa sig på morgonen.

 

Krister är och fiskar som vanligt, men han kommer snart hem, pratade nyss med honom, de hade fått mer fisk idag iaf.

Av Camilla - 9 augusti 2009 22:33

Jag skulle baka en ny tårta eftersom Krister fyller år idag, jag gjorde marängbottnarna igår, men de gick inte att få loss från bakplåtspappret, jag misstolkade receptet lite och gräddade dem på för låg temperatur :p därför blev de inte som de skulle, jag gjorde nya idag, det gick bra, gjorde i ordning den vita ckokladmoussen som skulle vara i och stoppade den i frysen eftersom jag inte hade tid att den skulle stå kallt "ett par timmar" som det stod i receptet, lade även in bottnarna i frysen, detta skulle jag inte ha gjort, de blev jättesega + att fyllningen blev alldeles rinnig, det var jättegott att äta, men det såg inte ut som en tårta :p


Jag hatar att misslyckas när jag bakar därför var jag tvungen att baka en ny tårta ikväll när Krister var och fiskade, denna gång blev det perfekt... hihi skam den som ger sig, det blev dock en annan tårta, den har många olika namn, men man gör först som en smet som man brer ut i långpanna, sedan vispar man maräng och brer ut ovanpå smeten, sen delar man den på mitten, fyller med det man vill ha, jag tar nog hallon och jordgubbar + grädde, sedan lägger man på locket, klart.


Tänkte att vi ska käka den imorgon när svärmor och svärfar kommer och grattar Krister.


Igår var vi förresten till Långsele och gratta svärfar som fyllde 49 år, vi tog med blommor och en liten tårta, svärmor jobbade, hon hade sagt till svärfar att hon tyckte det var längesen hon träffa Vincent och att hon längtade efter honom, det är ju bra så att det inte är tvärtom =)


Annars idag så har Frida och Niklas varit förbi och fikat, tog en långprommis när Krister var och fiskade, så skönt att gå på kvällen när det inte är stekande hett, vi gick en kort sväng förut, då  var det svettig... pust


Nu är Krister hemma, et blev ganska tidigt för han idag, de hade fått så lite fisk ikväll.








Av Camilla - 9 augusti 2009 22:31

För det är Kristers födelsedag, hurra hurra hurra, grattis på din dag älskling, puss och kram, du är mitt allt!

Av Camilla - 7 augusti 2009 12:34

Kom nyss hem, har varit ute på en långprommis, det var skönt eftersom det fläktar lite, men jag svettas som tusan.... pust


Har slagit igång luftvärmepumpen på kyla, så nu sitter jag här i vardagsrummet och svalkar mig, har dragit in barnvagnen hit in också, Vincent var sååååå svettig så nu ligger han i bara blöja.


Sen idag ska vi nog hälsa på Kristers farmor och farfar en sväng.


Nu ska jag ta och leta reda på nåt bra tårtrecept tror jag, Krister fyller ju år på söndag och svärfar fyller år imorgon, om nån har ett bra tårtrecept så skriv gärna en kommentar med länk var receptet finns.



Av Camilla - 6 augusti 2009 21:05

På förmiddagen tog jag först en prommis, sedan gick vi till Ingela, var så länge sedan vi träffades, Eddie har ju saknat att leka med Heros, de bor i torpet i Tängsta nu under sommaren, så då ses vi inte lika ofta.


Efter det var hem och ge Vincent gröt och sedan sova ner han eftersom han inte sovit så mycket, men han låg mest och jollra på i vagnen, men till slut så somnade han, då drog jag fram trädgårdsslangen samt tog fram en flaska hundschampo, sedan var det bara att koppla fast Eddie och tvätta han, så nu luktar han gott igen, man måste ju vara ren och fin på sin födelsedag =) Han har fått en massa hundgodis och gomat idag så han är nog nöjd.


Efter tvätten så drog jag fram gräsklipparen, jag har inte klippt gräset en enda gång sedan vi flyttade in i huset :p det är Krister som brukar göra det(jag klippte inte hela gräsmattan, Krister fixa det jag inte klippt när han kom hem) jag gör ju såklart andra saker, tex så tvättar han i princip aldrig, det är det jag som sköter, vi delar bra på alla sysslor hemma, som det ska vara alltså, inte som med mitt ex om jag bodde med i 7 år, där fick jag verkligen göra allt, sa man emot så visste man aldrig hur han skulle reagera.... usch hemska tanke, jag drömmer fortfarande mardrömmar i perioder om den karln... fy


Ja iallafall efter gräsklippningen så gick jag in och laga middag, blev fisk idag, med ris och hollandaisesås, gott! När Krister åkte ivägoch fiskade så somnade Vincent, då tog jag mig i kragen och gick ut och gav ogräset en omgång, har ju knappt rensat på hela sommaren, men nu så är det snyggt, besprutade med roundup runt pallkragarna och runt en rabatt, tar död på ogräset, bra grejer.


Efter detta så gav jag upp för dagen och gick in, badade Vincent, sedan tog jag själv en välbehövlig dusch, Vincent låg naken på en handduk på golvet i badrummet under tiden, han bara låg och skrattade, han är så himla go och glad jämt.


Igår kväll kom jag förresten inte hem förrän vid halv 11 på kvällen, hälsade på Mia i Långsele, vi hade så himla trevligt, fika och surra en massa, Vincent var vaken hela kvällen,jag tog på han pyjamasen där, så det var bara att stoppa ner han i sängen när jag kom hem, han somnade om nästan direkt, men när jag och Krister lagt oss så vaknade han och gallskrek, han drömde nog en mardröm, stackars liten, jag tog upp han en stund och tröstade, smekte lite på huvet, sen somna han så sött igen.


Han har börjat sova till mellan 7 eller 7.30 på morgonen, käka lite, sen somnar han om och sover till 9 eller 9.30, så skönt.


På morgonen tar vi det alltid lugnt, myser i sängen en stund innan vi går upp, vid 11.30 ca brukar vi ta en prommis, ibland springer jag ut med Eddie lite tidigare så han får kissa, men det är inget problem för han att hålla sig, han tycker dessutom om att sova på morgonen han också.


Att fika kl 11 är inte att tänka på för vår del, fick sms av en tjej i mammagruppen häromdagen, jag svarade sist att det är för tidigt, ändå får jag ett nytt sms om att de ska köra en repris med fika kl 11, då struntade jag faktiskt i att svara, saker och ting kan inte vara på andras villkor hela tiden, det orkar inte jag iaf,när hon dessutom annars inte svarar när man ringer/smsar har jag faktiskt ingen lust att umgås med, förstår inte varför folk gör så, nån som vet?


Therese har fortfarande inte svarat på de 2 sms som jag skickat, jaja jag tänker inte jaga eller krusa nån, det har jag gjort förut i mitt liv, så det gör jag inte igen.


Oj vad långt inlägg det blev, nu ska jag ta och slappa framför tvn.


Ha en trevlig kväll.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards