Alla inlägg under februari 2010

Av Camilla - 22 februari 2010 07:40

Idag vaknade Vincent vid 6.40 ca, gjorde som vanligt, dvs stoppade om honom men han började tokgrina, så då lade vi oss i sängen och mös innan vi klev upp nu vid 7.15 Han brukar annars sova från 18.30 ca till 8.00


Bettan, vi får ta promenaden en annan dag, det är ju så kallt, du är välkommen på kaffe om du vill :-) jag ska se om jag får tag på ditt nummer så att du inte står och väntar eller så.


Nu ska jag mysa och dricka lite kaffe.




Av Camilla - 21 februari 2010 11:09

Kl 14 idag ska vi till Saga på 1-års kalas, det ska bli roligt, träffade på Erika och Signe på stan i fredags, de skulle också dit, ska bli jätteroligt att ses.


Stackars Vincent for omkull när han badade idag så att han fick en kallsup, han blev lite rädd, det är inte lätt att vara liten alltid.


Krister kom nyss hem, han har varit och hämtat mer ved, så skönt att elda i kaminen, särskilt när det är sånt ruggväder som idag, blåser småspik.


Att bero på småspik så spikade jag fast kablarna till högtalarna igår, har tänkt på det så länge, det är så irriterande när de ligger på golvet, inte snyggt heller, nu ser det mycket bättre ut.


Annars igår var vi ovh hälsade på Kristers mormor och morfar, det var så länge sedan vi sågs, Vincent fick en bok med massa olika ljud, prutt, rap prosit osv, han tyckte att den var jätterolig :-)




Av Camilla - 19 februari 2010 11:55

Han har stått på knä rätt länge utan stöd, men igår tog han tag och drog upp sig så att han stod på fötterna, så sött =)


Bettan jag tar gärna en promenad nån dag :-)

Av Camilla - 18 februari 2010 09:57

Varför min vikt står stilla alltså, imorse mätte jag upp grädden i ett dl mått, sedan hällde jag i så att det smakar som det brukar, gissa vad.... jag har använt 0,5 dl grädde per mugg, om jag då dricker 4-5 muggar med kaffe så blir det  en hel del kolhydrater som jag får i mig. på 5 muggar blir det 7,5gram kolhydrater. Näe så kan jag ju inte ha det. har nu tagit bort turkiska yoghurten på morgonen samt grädden i kaffet i forts. Så nu hoppas jag att viktminskningen kommer igång igen.

Av Camilla - 17 februari 2010 21:50

Ikväll har Fredrik, Annica och lilla Alicia varit på besök, det var verkligen jätteroligt att träffa dem och att få kika och snusa på deras lilltjej, hon är jättesöt med mycket mörkt hår, vi ska ta och hälsa på dem nån dag till helgen eller till veckan, de fick ju inte se Vincent idag då han redan hade gått och lagt sig när de kom. Högge är också här förresten :-)


Annars idag har jag varit på Bvc på 10-månaders kontroll, han gick igenom ;) Han väger nu 10.650 gram och är 75 cm lång.


Efter det så hälsade vi på svärmor och Frida som jobbar i närheten av Bvc.


Sedan bar det av ner på Lindex för att hämta ut kläderna som jag beställt till Vincent, de var jättefina, 2st bodysar med bamse och 2 par mjukisbyxor, ett par med stinky och ett par helsvarta.


Av Camilla - 16 februari 2010 14:27

Har jag varit idag, det var för ett arbete på Lidl, jag fick det inte, men jag är inte sur för det =) det erbjöds endast 50%, det kan jag inte leva på, efter det var jag upp på jobbet och hälsa på, surra skit och drack kaffe, meddelade att jag kommer och jobbar från den 1/5.



Av Camilla - 15 februari 2010 10:16

Jag glömde skriva att Vincent har nu 5st tänder, den 5:e tittade fram i förrgår :-)

Av Camilla - 15 februari 2010 10:10

Undrar om Vincent börjar komma in i sina gamla vanor igen, lade han strax före 10, han somnade direkt, han har senaste veckorna sovit runt 11-tiden, han sov även på eftermiddagen igår, annars har han inte gjort det på ett tag, han lägger sig vid 18.30 på kvällen, då är han jättetrött, kanske har att göra med att han gör av med så mycket mer energi när han far runt överallt.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards