Alla inlägg under november 2011

Av Camilla - 7 november 2011 07:30

Har Alexander varit inatt, han har gnytt jätte många gånger, nu strax innan jag klev upp var jag in till honom, då kändes han jätte varm, har förmodligen feber, stackars liten, det verkar iaf som att han somnade igen, bra det, han hinner göra sig i ordning tills Vincent ska på dagis iaf.


Vincent sover fortfarande, ska väcka honom till kvart i om han inte vaknat.


Av Camilla - 6 november 2011 20:46

Har vi varit idag, inte gjort något speciellt, ringt till Telia, när de äntligen säger sig veta vad felet är så skickar de bara en stickpropp, dvs ingen sladd, morr vad irriterande, fick stå ca 50 min i kö, alltså gör de fel en gång till så kommer jag att brinna upp, vet inte hur många gånger jag har ringt.


Dammsugit och plockat en massa har jag gjort, Vincent har varit lite loj idag också, inte så att han har velat sova, men han verkar trött och vill helst sitta still, Alexander har det varit full fart på som vanligt, de badade tillsammans idag och jäklar vad Alexander plaskade, han har varit lite feg ett tag då han ramlade i badet, men inte idag.


Bytt vatten i akvariet har jag hunnit med också, förresten så lyckades jag ta reda på flera guppy yngel häromdagen, tror det var 6 st, men bara 3 st som överlevde.


Nu på kvällen har jag lackat skänken en gång, sedan kikade vi på Gustafsson 3 tr och tog ett glas vin + lite ost och kex.


Tror att jag ska ta och krypa ner om inte allt för länge, det känns att jag varit vaken en massa inatt.




Av Camilla - 6 november 2011 12:59

Är att inte ha råd med det man egentligen behöver, jag skulle behöva kläder tex, har nästan ingenting att ta på mig snart, går i samma jeans hela tiden och en massa utslitna tröjor, hur gör alla andra som är föräldralediga? vissa mammor har verkligen bara snygga kläder, snygga i håret osv, det är också något jag skulle behöva, gå till frissan, men framför allt att köpa kläder, den stora frågan är när jag ska få råd att köpa kläder? Det grämer mig att jag inte har ett jobb att gå tillbaka till :-( Jag håller alla tummar att jag hittar ett jobb.


Till helgen ska vi vara barnlediga, det ska bli jätteskönt, men samma sak där, vi kommer inte att ha råd att hitta på något, jätte trist men vad ska man göra? Det ska iaf bli jätte skönt att få rå om varandra och ha sovmorgon :-)


Nu så har jag iaf färgat håret och ögonbrynen så att man känner sig lite fräschare, resten av dagen vet jag inte vad vi ska hitta på.


Vincent sov förresten till 9.20 idag, han var vaken en massa frampå morgonkvisten, det berodde säkert på att han igår eftermiddag sov ca 2,5-3 timmar, han verkade inte riktigt pigg så han fick sova.


Igår kväll var vi i Långsele och hälsade på, fick jätte god ananaspaj, efter det bar det av hemåt, lade barnen somsomnade direkt, sedan blev det att kika film och äta godis, det är inte fel.

Av Camilla - 5 november 2011 20:57

Jag måste bara skriva att Vincent blir bara duktigare för varje dag när det gäller att gå på pottan, nu säger han till ibland att han vill sitta där tom, det hände aldrig förut, när vi var hemma hos mamma sa han tom till att han ville göra nummer två :-) Stora killen!

Av Camilla - 5 november 2011 12:10

Vincent


* Vit hög stol till köket http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50207036/



* Förvaringslåda som ser ut som en legobit, coola http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a07996&method=search&sokfalt=Legobit

* Kläder strl 98/104 

* Bidrag till en vanlig säng, han börjar bli lite stor för spjälsängen nu ;-)







Alexander


* Böcker

* Kläder från strl 86

* Förvaringslåda som ser ut som en legobit, coola http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a07996&method=search&sokfalt=Legobit






Jag kommer att uppdatera denna eftersom :-)

Av Camilla - 4 november 2011 08:48

Tänk vad tiden går fort och vad mycket som har hänt på dessa år, vi har hunnit skaffa villa, vovve, två volvo och två fina pojkar. Älskar dig mest av allt Krister, du är underbar <3

Av Camilla - 2 november 2011 15:59

Herregud vad tiden går fort, han är snart 1 år, jag hinner inte med, var tog min lilla bebis vägen?


Idag har vi iaf varit upp till stugan och hälsat på Tina, Helena och barnen, sedan gck vi allihopa ner på Hammarn, var in på cafét och tog en fika, annars bara strosat runt och tittat, trodde Alexander skulle sova i vagnen eftersom han inte sovit något, men inte då, han satt mest och skrattade. Nu så sover han iaf.


När han vaknar ska vi åka upp till stugan och äta middag, de andra är redan där, inklusive Vincent, så jag sitter här alldeles själv, ovant att det är så tyst ;-)


Inatt sov barnen jätte bra iaf, Alexander vaknade 7.45 och Vincent ca 8.00, så skönt, jag kände mig verkligen utsövd när jag klev upp.



Av Camilla - 1 november 2011 13:07

Idag tog jag mig tid att ringa telia igen då den personen jag chattade med igår ville skicka hit en tekniker som ev kunde kosta mig 599:- plus 300:- per påbörjad halvtimme, killen jag pratade idag småskrattade och sade att Caroline som jag pratat med troligen inte var på topp, han var helt säker på att den kabel som jag fått är fel, jag fick en med tre ändar, men eftersom jag inte har bredbandstelefoni så skall jag ha en kabel med endast två ändar, han sade att detta fel är känt sedan några månader, att ingen annan än Daniel som jag pratade med idag lyckats lösa mitt problem, eller ja mest troligt, han sa att han är i princip helt säker på att det är kabeln och skulle det mot förmodan inte hjälpa, då ska vi ta hit en tekniker.


Tänk om alla kunde vara lika kunniga, trevliga och duktiga som Daniel på Telia, då skulle de garanterat inte ha så långa köer.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards