Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla - 26 januari 2010 10:29

Visade vågen imorse, så mina förändringar i lchf kosten verkar fungera, jag har nu gått ner 2,7 kg på 2 veckor, det känns så himla bra, hoppas att det fortsätter att gå så här bra.

Av Camilla - 26 januari 2010 10:25

Imorse när jag kom in i Vincents rum så sitter han upp i sängen, skrattar så klart :-) det är första gången som han har satt sig upp själv, sötnosen där, så nu är sängen nersänkt så att han inte ramlar ur.


Nu kryper han omkring och sätter sig då och då.


Får se om han vill sova nu om en stund, han har ju varit så kinkig att få att sova ett tag, bara grinar och grejar i munnen, får se hur det går idag.



Av Camilla - 25 januari 2010 15:34

Jag lade Vincent nu vid 14.15 men han bara grina, tog upp han, kollade blöjan, tog ner han så vi satt i soffan en sväng, gav han mat, men då grinade han ännu mer, nu har jag äntligen fått han att somna, han grinar och kör in nävarna i munnen, stackaren, hoppas verkligen att de två tänderna kommer igenom snart. Han får ju så svårt att komma till ro och på kvällen somnar han och vaknar ofta efter en timme och gråter, det har han gjort varannan dag ungefär, igår satt jag bara bredvid sängen en stund, pratade med honom och strök på huvudet, då somnade han. Ikväll får han kanske en alvedon då han även visat nu på dagen att det gör ont, vill ju inte ge han alvedon varje dag heller.

Av Camilla - 25 januari 2010 14:47

Imorse visade vågen -0,4 kg, det har stått still ett tag, tar väl sin tid innan man lär sig detta med lchf riktigt, igår kväll åt jag inget utan drack en kopp med kokosfett och grädde, var mätt ända tills frukost vid 9.30 imorse.

Av Camilla - 24 januari 2010 20:17

Nu har jag lagt linfrö, sesamfrö, rostade solroskärnor samt pumpafrön i blöt, de ska stå och svälla tills imorgon, då ska smeten in i ugnen och torkas, sedan brytas i bitar till kex, hoppas att de blir goda :-)


http://lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=153

Av Camilla - 24 januari 2010 11:27

Snart kommer mamma och Jörgen och hälsar på, det är alltid roligt att träffas.

Av Camilla - 23 januari 2010 21:05

Ja inte jag utan Vincent, det syns att han har 2 st tänder på väg i överkäken, så de spricker nog snart igenom, han har inte velat äta så bra senaste veckan, grinar och har sig, igår var det mkt bättre, idag åt han lite mindre igen. Men det går ju över som tur är.

Bvc

Av Camilla - 22 januari 2010 15:43

Har vi varit på idag, Vincent väger nu 10310 gram och är 74 cm lång.


Efter det gick vi in och hälsade på Frida på jobbet, sedan handla och sedan hem, nu har jag satt in en fläskfilé i ugnen, hoppas att det blir gott.


Jag köpte förresten slingmedel och en typ av hårinpackning också, mitt hår är så himla livlöst, det har aldrig varit så här förut, så irriterande.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards