Alla inlägg under juni 2010

Av Camilla - 16 juni 2010 09:54

Jag tog en promenad ner till dagis imorse, det är ju så fint väder idag, ok det blåser lite, men det gör inget, solen lyser ju.


Vincent var så ledsen när jag lämnade honom idag, en i personalen sa att han inte är riktigt nöjd på dagarna heller, han vill gärna sitta i knä, då går det bra, men det är inget konstigt sa hon, de har såna perioder, lillgubben, ibland känner man sig hemskt som lämnar honom när han gråter så, men jag vet ju iof att det går snabbt över.


Nu ska jag käka en macka, sedan in till stan och handla lite mat både till oss och till Eddie.


Ha en bra dag!

Av Camilla - 15 juni 2010 10:36

Förstå vad skönt, Vincent har sovit till 7.40 i 2 dagar nu, det får gärna fortsätta så ;-)


Annars har jag inte hunnit med så mycket idag, har varit ute på en prommis, träffade på lite grannar, Eddie fick leka med Heros en stund, han blev så glad, var ett tag sedan de fick rusa av sig.


Nu funderar jag på om jag ska ta och plantera blommor, ska ta mig en macka först, blev så hungrig.


Nu ska jag lyssna på lite ny musik som jag fixat :-)



Av Camilla - 14 juni 2010 10:24

Nu gör jag det offentligt, det är iof många som vet om det redan, men inte alla, men nu vet ni :-)


Den lilla är beräknad den 5/12, men det blir 7-10 dagar innan eftersom det blir ett planerat snitt, jag gjorde akut snitt med Vincent eftersom förlossningen inte gick framåt. Har mätt mitt bäcken som visade sig vara för trångt.


Var och skrev in mig förra veckan, alla värden såg bra ut, den enda som oroar mig lite är att moderkakan ska växa i ärret sedan snittet med Vincent, då kan man bli tvungen att operera bort hela livmodern, men det är tydligen väldigt väldigt ovanligt, de kan se det på ultraljudet också.


Den 13 juli är det dags för ultraljud, då kommer jag att vara i vecka 20, är i vecka 16 nu.


Så hur mår jag då? Den frågan får man alltid, svar jag mår bara bra, har varit väldigt svullen och mått lite illa från början, men det har gått över, känner ingenting nu mer än att jag inte kan äta så mycket åt gången, det är väl det enda. Nu går jag bara och väntar på att få känna den där första sparken/buffen inne i magen.



Av Camilla - 13 juni 2010 19:01

Är vad vi har gjort idag, rensat ogräs, fyllt på jord, skurat bron samt altanen, jag hade redan gjort det en gång, men det var så himla mycket pollen.


Krister har klippt gräsmattan, sedan har vi grillat, fläskfilé med strips och sallad, mums var det.


Får se om vi kan kika klart på Avatar ikväll, igår var det en viss Vincent som inte ville sova så vi såg aldrig klart den. Hoppas han tänker sova nu, han somnade för en stund sedan iaf.



Av Camilla - 13 juni 2010 09:00

Somnade Vincent inatt, han ville inte sova igår kväll, han somnade iof när vi lade han vid 18.30 men sedan vaknade han vid 21 tror jag det var, han fick vara ett tag, sedan gick jag upp för att kika, då satt han och lekte, tog ner han och lät han leka en halvtimme, det var en jäkla fart på han :p sedan fick han lite mer välling och lägga sig igen, men då ville han inte sova.


Han vaknade iaf nu 8.30, men jag känner mig dötrött, får nog passa på att sova när han lägger sig igen.


Annars ska jag väl kanske ta och rensa rabattern så att det blir klart, ska plantera blommorna som jag köpte igår också, men får se om det blir idag eller imorgon :-)

Av Camilla - 12 juni 2010 18:41

Idag har vi varit på Österåsen och handlat en massa blommor att ha i krukor och amålar ute, 700:- gick det på och då har jag ändå inte köpt frön, jordgubbsplant och blommor till blomlådorna, måste även köpa mer jord att fylla på i pallkragar och rabatter, men men fint kommer det att bli :-)


Stackars mamma och Jörgen betalade för 26 häckplant, men upptäckte att det var bara 11 st när de kom hem, de på Österåsen bad så klart så hemskt mycket om ursäkt, det kan hända även den bästa :-) De ska hämta resten på onsdag när de ska upp till Ramsele.


Efter Österåsen åkte vi hem och fikade, Frida och Niklas & Nora kom förbi och hälsade på också, efter det blev det käk och en promenad.


Nu har Vincent lagt sig, vi ska kika film, mysa och bara ha det bra. Ha en trevlig kväll på er! Det tänker jag ha.



Av Camilla - 11 juni 2010 10:17

Är jag och Vincent, vi har sovit här inatt, eller ja Vincent har mest vridit och vänt på sig vilket gjorde att jag inte kunde sova, han vaknade 4.30 imorse, inte så skönt, lade ner han flera gånger, men till slut klev vi upp 5.30


Stackars pappas madrass som han skulle sova på hade pyst ur sig luften också, så han sov inte heller särskilt gott.


Men men det går bra iaf, sova får man göra när man blir gammal ;-) Igår var vi iaf och hälsade på farmor, skulle bara dit en snabbsväng eftersom vi skulle träffa Tina sedan, men vi blev kvar och käkade middag, åt jordgubbar och grädde också, mums!


Efter att vi varit hos farmor så åkte vi förbi hos Lars-Göran och Camilla så att Vincent fick se alla djuren, ankor, höns, hundar, en kanin och får, det tyckte han var spännande, sedan var han så trött att det inte var någon mening att åka någon mer stans.


Idag ska vi käka lunch på svar, ska kanske åka förbi stallet och hälsa på Tina också, sedan bär det av hemöver, ska hälsa på i Långsele på hemvägen tror jag.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards