Alla inlägg under februari 2013

Av Camilla - 14 februari 2013 22:50

Har jag städat och rensat igenom alla skåp, garderober samt förrådet, känns så himla skönt med ordning och reda överallt, hur har vi orkat med detta kaos, dvs att inte hitta när man letar efter något, ja jag vet inte????

Det finns ett stort kaosställe kvar och det är garaget, tror jag överlåter det till Krister så kan jag koncentrera mig på att göra i ordning trappen och sedan måla hallen plus en massa småpyssel med inredning, att bero på det så tänkte jag beställa lampor nu på kvällen från Jotex, leverans 25 maj, va f-n, beställde dem inte, känns för länge att vänta, de har samma lampor på Ellos men där tar de 599:- st och Jotex 399:- suck vad irriterande, vi får se vad det blir.

Letar gardiner till barnens rum också, tyckte inte att jag hittade någon bra sida, tips tack :-)

Fick förresten en jättefin orkidé av Krister idag, tack älskling <3 Krister fick choklad av mig och barnen fick fika valentinhjärtan utomhus idag plus att Krister köpt lite godis, de var så nöjda så.

Idag har jag promenerat 8 km, känns bra, men har ingen större förhoppning att jag gått ner så mkt denna vecka, men vi får se, jag är nöjd så länge det visar iaf -0,2 varje vecka, sakta men säker nedgång är nog bäst, för mig iaf ;-)

Av Camilla - 13 februari 2013 22:59

Dagen startade runt 7, göra i ordning barnen för att åka på dagis, när jag lämnat dem tog jag en tur till Åhmans för att köpa en liten burk röd hobbyfärg samt kika på en tapet att tapetsera byrån med, hittade en från Pip Collection, men 749:- för en rulle, får se hur det blir med det.

Tittade även på en massa färgkartor då vardagsrummet skall målas om så småningom, tror jag hittat en, Krister gillade den också :-)

In på ica och handla lite innan jag åkte hem, därefter blev det 4 km prommis med Eddie, riktigt skönt väder var det.

Jag hade tänkt ta itu med förrådet efter lunch, men insåg att tiden var för knapp, får göra det imorgon istället ;-)

Efter middagen åkte jag och Alexander och hälsade på Tina, Nicolina har ju fyllt år så hon fick sin present, Vincent ville vara med pappa så han fick vara hemma, han tom sprang och kramade om honom när han kom hem, skönt att han vill vara med sin pappa, under lång tid hörde jag mest -dumma pappa följt av en sur läpp.

Nu på kvällen har jag bara suttit i soffan och tittat på tv, det är bara så skönt när man har hållit igång en hel dag, eller hur? :-)

Näe nu ropar John Blund, sov så gott!

Av Camilla - 11 februari 2013 14:55

Att träningsmotivationen kom tillbaka, idag fick jag plötsligt en stor lust att träna så jag körde 50 minuter rask promenad på bandet, blev riktigt svettig, efter det har jag haft massor av energi, bäddat rent i alla sängar, städat kaosgarderoberna som står i Vincents rum, tvättat etc...


Nu så har jag äntligen duschat av mig svetten och håller på att färga ögonbrynen, sedan är det dags att fixa mat, eller inte så mkt att fixa idag då det blir potatisbullar, lingonsylt och stekt bacon, enkelt och gott!


Sedan bär det av mot Långsele till svärmor som fyller år idag, igår fyllde älskade pappsen och Nico år, har inte träffat dem då pappsen är långt borta och Nico inte var hemma, ska gratta henne nån kväll när de är hemma :-) pappa får firas när han kommer hem!


Ja just det möblerade tillbaka sovrummet som det var tidigare igår, jag sov så dåligt, inatt sov jag som en stock så ny får det vara som det var helt enkelt :-)

Av Camilla - 10 februari 2013 22:24

Har varit lugnt, som för det mesta :-) fredag kväll var vi bara hemma, fredagsmys och super mario med Vincent på wiit, han är riktigt duktig på att spela lillgubben. Alexander satt nöjt bredvid och åt ostkrokar, han älskar verkligen det, smågodis är han inte så förtjust i, Vincent är tvärtom, gillar godis men absolut inte ostkrokar, chips däremot, eller popcorn gillar de båda. Något vi är noga med är att sånt bara får ätas på helgen eller om det är något speciellt.

När de lagt sig blev det godis och desperate housewives för mig och Krister, inte fy skam det inte.

Igår möblerade vi om på Vincents rum, han fick en stor svart bokhylla samt en tvbänk och en liten tv med inbyggd dvd, han blev nöjd också fick jag städa upp bland alla hans saker samt alla saker i rummet där hyllan stod innan, sedan blev det bio för mig och Vincent, första gången han var på bio, han satt som ett ljus hela tiden, riktigt mysigt, Röjar Ralf såg vi, riktigt bra och rolig film :-)

Efter det hem och käka, sedan tillbringade vi en bra stund hos Ingela och Kent, blev bjuden på ett glas rött, riktigt gott, minns inte när jag drack ett glas sist, blir sällan när jag är hemma, blir så trött då :-P

Gofika fick vi också, tack för en trevlig kväll :-)

Strax efter 20.00 sa Vincent att han ville hem och sova, då var båda två väldigt trötta, jag och Krister fortsatte kika på desperate housewives, älskar den serien.

Av Camilla - 8 februari 2013 07:19

-0.4 kg denna vecka, känns riktigt bra att jag går ner sakta men säkert!

Annars så gjorde jag klart tv bänken igår kväll, lackade det andra lagret, såg efteråt att det kom med lite småskräp i lacken, väldigt störande då jag alltid rengör mina penslar noga, men jag tror inte att det kommer att synas.

Hade jättesvårt att somna igår kväll då Krister var ute och körde, men till slut så.

Idag vet jag inte vad det blir, får se om vi kan träffa Tina och barnen en sväng så Nico kan få sin present, hon fyller på söndag, men de ska till sin pappa i helgen.

Av Camilla - 5 februari 2013 22:46

Mitt liv består av mkt målande just nu, längtar tills jag är klar, känner mig lite less på att måla nu ;-) men fint blir det.

Idag när jag lämnat barnen så åkte jag in till stan, handlade mat, lämnade återvinning, satte in pengar samt var in på skattkistan och kikade, mycket fina saker måste jag säga, men jag köpte bara 2 st enorma plastkassar till att lägga plast och pappersförpackningar som ska återvinnas i, de jag hade var så små.

Sedan hem, packa in mat och ut med Eddie, efter det grundmålade jag klart tvbänken och nu ikväll har jag målat ett lager med den vanliga färgen.

Att bero på promenad så har jag iaf gått 5,5 km idag, tänkte komma igång och styrketräna igen också nu när mina största målarprojekt är klara, men jag börjar lugnt med promenad då jag fortfarande är lite förkyld.

Av Camilla - 3 februari 2013 22:35

Med betoning på sjuk, igår på dagen var det hyfsat, först var jag hemma mee lillen som var förkyld och jättetrött, han somnade i min famn, sedan myste vi i soffan medan Krister och Vincent åkte på stan, när de kom hem tog jag med mig Vincent och åkte på Erikshjälpen och kikade, fyndade lite småsaker, mötte upp syrran m.familj samt mamma och Jörgen så när vi var klara åkte vi och kikade på huset som syrran ska flytta in i.

Sedan blev det hemåt, efter att jag kommit hem så blev min förkylning hundra gånger värre, har nyst och snytit mig konstant(utan att överdriva ända tills efter att vi ätit middag idag, fy f-n vad jobbigt, har varit helt däckad, var tvungen att gå upp och lägga mig ett bra tag tom.

Nu börjar det äntligen kännas bättre, jag snyter mig inte hela tiden iaf, hoppas på att vara pigg imorgon så att jag ev kan baka med barnen, ja vi får se helt enkelt.

Av Camilla - 2 februari 2013 09:26

Sovit riktigt dåligt då jag är så förkyld, snyter mig mest hela tiden, blä!

Alexander kom och lade sig i vår säng vid 6 tiden tror jag, han kändes väldigt varm då och nu på morgonen.

Både Vincent och Alexander sov till efter 8 iaf :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards