Alla inlägg under oktober 2008

Av Camilla - 8 oktober 2008 18:29

Wie idag går jag in i vecka 16, det känns bra, det börjar närma sig UL nu samtidigt som det känns så långt bort, jag vill ju se det lilla pyret som finns därinne, men om 13 dagar så är det dags :-) Jag längtar så, allt kommer troligtvis att kännas mycker mer verkligt när man har fått se.


Jag vet ju att jag är gravid, men ändå, jag känner inte så mkt mer än växtvärk i livmodern, ofta ont i huvet,  också svårt att äta middag, jag blir hungrig runt 8 tiden på kvällen istället :p har dock märkt att jag ofta blir smått illamående av att äta då, kanske beror på vad man äter, någon nämde att man gärna kan äta lite linfrö varje dag för att hålla igång magen, någon som provat?


Imorgon är jag ledig, då tänkte jag gå långprommis med Eddie och sedan kika på desperate housewives, men risken är stor att det blir en sväng med Råffe... ja dammsugaren alltså innan man kan slöa till.


Jag tycker inte att man hinner så mkt när man är ledig en dag, men tanken är väl att man ska försöka varva ner lite egentligen, men hur många gör det när de är lediga, oftast så finns det någon form av måste innan man kan slappa, men det kanske är bra, annars kanske man blir helt förslöad.


Ikväll blir det iaf att kika på Bonde söker fru, jag missar ju en snutt eftersom jag slutar 8 ikväll, men så efter det är det ju Greys Anatomy, den serien är sååååå bra.


Vi hörs!



Av Camilla - 7 oktober 2008 14:39

Så brukar vi kalla tisdagarna på jobbet pga att det är så många knäppa ärenden.... hihi, idag är det extremt många.


Längtar hem, känner mej fortfarande inte jättekry från förkylningen, vill krypa ner under filten framför tvn, gärna med en kopp varm oboy och bara vara... men men det får snällt vänta, slutar 20.00 ikväll.


Ikväll är det desperate Housewives, men jag laddade ju ner ett avsnitt sist, det var tydligen före det som visas på tvn nu, så jag vet inte hur jag ska göra om jag ska kolla på det eller inte :p


Är det någon som vet vilken säsong och vilket avsnitt osm visas på kanal 5 nu?





Av Camilla - 6 oktober 2008 11:25

Helgerna går så himla fort... jag tror nog att alla håller med om det.


Vad har hänt i helgen då, jo i fredags var det väldigt lugnt, käka godis och kolla på idol, Jenny åkte ut, jag hade hoppats att Jesper skulle åka, men därefter så hoppades jag på Jenny, tycker hon är så tråkig på något vis.


Sedan blev det kika på Harry Potter, vi tänkte se alla filmerna, Krister har inte sett dem, kommer en ny film på bio snart också, älskar dessa filmer :)


På lördag morgon ringde Linda och sa att de skulle kika förbi, hon skulle ringa lite senare, men jag hörde inget mer så jag vet inte var hon tog vägen... men men det blev en långprommis med Eddie istället innan vi åkte till Kristers farmor och farfar för att käka middag, det var först förrätt, nån röra med räkor, kräftor och keso, supergott, röran hade de lagt i små skal man gör själv av tunnbröd, sedan blev det hemlagad potatismos och köttbullar.... och till efterrätt blev det tårta, Kristers farfar har jobbat som konditor hela sitt liv så han gör supergoda tårtor... mums!


Det var jag, Krister, Kristers mamma & pappa samt Kristers mormor & morfar som åkte dit.


Igår var det ju riktigt busväder ute så det blev att man var inne mest, åkte till Långsele och fika hos Kristers mamma & pappa, sen köpte vi pizza, åkte hem och käka och kika på Harry Potter, blev paus och prommis med Eddie innan vi kika klart, filmerna är ju ganska långa, blev 2 st filmer, sedan krypa ner i sängen, det är alltid lika skönt :-)


Och nu är det måndag igen och jobb, jobbar kväll denna vecka, det är väl inte det roligaste... men men det är i all fall bättre att jobba kväll/dag varannan vecka.


Till helgen är det marknad så då lär vi ska gå dit och kika en sväng, jag jobbar, men börjar inte förrän halv 4 på lördag så då hinns det med i alla fall.


Vi hörs!




Av Camilla - 3 oktober 2008 11:24

Jag satt och tänkte att gud vad denna vecka har gått fort... men sen kom jag på att jag har ju varit hemma i 3 dagar denna vecka, tiden går säkert fortare då, iof har jag ju inte gjort så mkt hemma eftersom jag vart sjuk, men iaf :p


 Idag är det Kristers tur att vara hemma, han är jätteförkyld, får hoppas att han är lite piggare imorgon när vi ska iväg och käka middag.


Så ikväll blir det att bänka sig framför tvn med en godispåse och kika på idol, men det är så skönt att bara ta det lugnt, vem tror ni åker ut ikväll? Jag tror att Jesper kommer att åka, eller jag hoppas det, jag tycker personligen inte att han är bra.


Helt klart så tycker jag att Lars är bäst, jag tror att han kommer att gå väldigt långt, sen är han lite skönt bortkommen på något vis.




Av Camilla - 2 oktober 2008 08:10

Det känns skönt även om det var jobbigt att kliva upp imorse.


Nu har Krister blivit förkyld istället, han hade ont i halsen och snorig imorse, usch det är inge roligt :-( Hoppas han är pigg på lördag, då ska vi till hans farmor och farfar och käka hemlagad potatismos och köttbullar, det blir nog sista gången vi träffar dem innan de åker tillbaks hem till Sthlm, de bor ute i Klovsta på somrarna, sedan åker de hem i oktober när det börjar bli kallt.


Annars blir det nog bara lugnt till helgen, tänkte väl inte göra sådär jättemkt.


Idag är det exakt 21 dagar kvar tills vi ska på Ultraljud..... wie vad jag längtar dit, börja bli lite nervös, tänk om nåt är fel? Näe usch man ska inte tänka så jag vet, men ibland så kommer det sådana tankar.


Näe tillbaka till arbetet, vi hörs!



Av Camilla - 1 oktober 2008 12:14

Jag är hemma idag också, känner mig piggare men tänkte att det är lika bra att vara hemma, imorgon blir det nog jobb. Usch kostar massa pengar att vara hemma.


Idag är det för övrigt regnigt och blåsigt, var ute med Eddie för ett tag sedan, riktigt ruggväder. Då är det skönt att göra upp en brasa.


Idag går jag in i vecka 15 och jag kan säga att det känns väldigt overkligt att jag är gravid, känner inte särskilt mkt mer än att jag är trött, men tydligen är det väldigt vanligt enligt BM och alla mina kompisar som har eller väntar barn :-) Nästa gång man känner något blir väl när bebisen börjar böka runt i magen, längtar tills man känner det.


Såg ni förresten Desperate Housewives igår? Vår tv antenn är trasig, K ska fixa en ny idag, men jag såg det iaf,  finns ju andra sätt att kika på tv serier och film ;-) Iaf så var det hur bra som helst, vill se nästa avsnitt nuuuuuu!


Näe nu blir det lite mat och sen kika på gårdagens avsnitt av idol, hare fint alla!







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards