Alla inlägg den 17 november 2009

Av Camilla - 17 november 2009 11:31

Jag åkte dit idag, när jag kom dit så stod det att idag vaccinerar vi barn födda juni och juli 2005, fasen tänkte jag, nu har jag åkt i onödan, men det gick bra, Yvonne hade tid att både mäta, väga och vaccinera, det var snällt =)


Det gick bra att ta sprutan, han gnällde bara lite, men det var mer för att hon höll fast benen tror jag. vi får se om några timmar om han får några biverkningar, han har inte fått det av tidigare vaccinationer iaf. Jag tycker att det känns bra att ha vaccinerat honom, det finns många åsikter om hurvida man ska vaccinera eller inte, men vi valde att vaccinera honom, jag vill inte riskera att han får influensa och blir jätte sjuk, han är ju så liten, tänker också på att han kanske också har ärvt allergi och astma av mig som inte märkts ännu, då kankse han blir ännu sjukare om han skulle få influensan.


Han kommer att få en dos till av vaccinet, det blir inte förrän den 12/1, pga att alla barn skall hinna få en dos åtminstone.


Nu är det bara Krister kvar som ska vaccinera sig, han ville göra det iaf, det tycker jag är bra, är ju rädd om honom så klart.


Iaf så väger Vincent nu 9340 gram och är 71 cm lång, han växer så det knakar.


När vi åkte hem så somnade Vincent en liten stund i bilen, det innebär att det är jättesvårt att få honom att sova i sängen sedan, trots att han egentligen är trött, så nu får han vara vaken, ska strax fixa lunch tll honom, sedan blir det en promenad i det grå vädret.







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards