Alla inlägg under april 2010

Av Camilla - 7 april 2010 11:05

Mamma och Jörgen blev inte med på bild, den bilden jag tog blev alldeles mörk =(



           Här ska Volvon provåkas för första gången

Sätter på dekaler på Volvon  

            Ballonger är roligt   Tårtan som jag gjorde


    

Av Camilla - 6 april 2010 20:38

När han lade sig i sängen, han orkade nästan ingen välling. Han har fått en massa fina presenter, skriver här nedan.


Gunga, Volvo C30 sparkbil, potta, regnkläder och en bultbräda av sin farmor och farfar, leksaksbil av Kristers farmor och farfar, lära gå vagn och lektält av sin mormor och Jörgen, Pengar till fonden av sin morfar, en leksak som ser ut som en gammaldags telefon av Frida och Niklas, en liten lastbil och spade samt en tröja av Sven-Göran och Elisabeth, en leksakstelefon samt pengar av Kristers mormor och morfar, en leksak som med ratt och billjud av Högge.


Av oss fick han sandlådeleksaker, en lära gå bil med muminmotiv samt en stor bamsemjukis.





Av Camilla - 6 april 2010 06:57

Kom vår underbara pojke till världen, tänk vad tiden går fort. Du är det finaste vi har gjort goknopp. Vi älskar dig så mycket.


Idag blir det en massa paket och så klart en massa tårta, mamma och Jörgen kommer väl mitt på dagen ca, då ska vi fika och öppna paket, sedan ska jag följa med dem på stan en sväng, senare idag kommer Vincents farmor och farfar samt faster, tror jag iaf.


Nu ska jag dricka lite mer kaffe och kika lite på nätet innan jag klär på mig, är så skönt att sitta i morgonrock. Vincent var förresten väldigt pigg imorse, han vaknade vid 5.30 när Kristers väckare ringde, men han somnade om till kl 6 iaf.

Av Camilla - 5 april 2010 18:35

Jag har bakat bullar, dammsugit och plockat i ordning här hemma, bäddat rent har vi gjort nu både i vår och i Vincents säng, bakat en maräng/mördegsbotten till ena tårtan vi ska ha imorgon, färgat 4 st bitar marsipan i olika färger, det ska bli dekorationer på tårtan som jag ska göra imorgon, har en sak kvar att göra, det är att lägga i fyllningen i den tårtan, det blir godast om man gör det dagen innan den ska ätas, det blir jordgubbsmousse och vaniljsås. Kom förresten på en sak till, ska blåsa upp ballonger och fixa lite så att det är klart imorgon bitti.


Vincent har nyss lagt sig så att han ska orka med att fylla år imorgon ;)


Nu blir det lite kaffe och polkagrisdröm, sedan en dusch!

Av Camilla - 5 april 2010 07:01

Han vaknade 6.15 ca, jag var så trött imorse, usch! Men nu så har jag gett Vincent gröt och mig själv kaffe :-)


Idag vet jag inte vad som händer, ska kanske baka nåt mer tills imorgon,ev bullar,  under em/kvällen ska jag fylla tårtan, den blir godare om den får stå och dra åt sig. Ja just det, ska ju baka en botten till en annan tårta också. Ja det verkar inte som att jag bli göralös tydligen :p


Igår var vi hos mamma och Jörgen och käkade, först skinka, köttbullar och sill, sedan köttgryta, mumsigt var det!

Av Camilla - 4 april 2010 10:39

Känner jag mig idag, trots att Krister klev upp med Vincent och jag somnade om, men nu har jag iaf tagit en dusch och tagit på mig ett ansikte :-) Vi ska till mamsen bara Vincent har sovit klart och käkat lunch, han lade sig strax efter 10.


Ha en trevlig dag, det tänker jag ha :-)



Av Camilla - 3 april 2010 20:10

Svärisarna ringde när vi var på stan och frågade om vi ville komma på middag, det ville vi så klart, först var vi till Krsisters mormor och morfar och fikade, sedan åkte vi hem och hämtade välling och lite grejer till Vincent, lade han en stund också för att se om han ville sova, mest pga att han nästan inte orkade till läggdags igår, men han ville inte sova, det har gått bra iaf, han lade sig nu vid 8 och somnade på en gång.


Vi fick god mat som vanligt, först lite plockmat som köttbullar, sill, prinskorv etc, sedan blev det kött och en jättegod potatis som var smördegsinbakad, mums!


Imorgon bär det av hem till mamsen för att träffas och käka middag, det är alltid skönt att komma iväg en sväng :-)


Ni blir det surfa runt, sedan kika på tv eller kanske en film när Högge kommer. Ha en trevlig kväll!



Av Camilla - 3 april 2010 11:05

Skulle sätta in bild på Vincent i tidningen då han fyller år på tisdag, men sista inlämningsdag för att det skall publiceras den 6 april var den 31 mars, lite dåligt tycker jag :-(

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards