Alla inlägg under januari 2011

Av Camilla - 16 januari 2011 18:26

Japp ingen napp inatt heller, har inte hört något om att han ropat på bappe heller som han brukar kunna göra, han har frågat efter den en gång på förmiddagen när han skulle sova idag, sedan nu för en stund sedan när han skulle gå och lägga sig, han fick lägga sig tidigt då han inte verkar riktigt pigg, förkyld och hostig, får se hur han verkar må imorgon om det blir dagis eller om han får vara hemma.


Annars idag har pappsen varit här och hälsat på, alltid lika trevligt, vi har suttit och surrat + käkat middag, det blev kycklingsallad här hemma, gott!


Nu ska jag plocka lite på Vincents rum, sedan ska vi väl kika på tv, hoppas att det är någon bra film.





Av Camilla - 15 januari 2011 14:23

Har även det minskat, med 2 cm, glömde att skriva det förut ;-) Var nyss ute i kylan och tog en promenad med vovven, kanske tar en till sedan så att jag kan unna mig lite glass ikväll :-)

Av Camilla - 15 januari 2011 11:48

    

Av Camilla - 15 januari 2011 09:44

Han fick lägga sig utan napp igår kväll, först blev han jätte arg och låg och ropade efter bappe som han säger, sedan skrek han efter mig, men efter ca 30 minuter så var han tyst, var in och kika, han sov inte, sade gonatt och sedan verkar han ha somnat strax före 20.00


Det är väl lite som att börja om att lära honom att sova själv, fast ändå inte, men vi körde på 5-minuters metoden, jag vet många som inte gillar den, men det tar ju oftast bara någon/några kvällar sedan så somnar de själva, jag tycker att den är bra iaf :-)


Jag har hört honom smågrina några gånger inatt, men när ja varit dit så verkar det vara i sömnen.



Av Camilla - 15 januari 2011 09:43

Har jag gått ner sedan start den 3 januari, det känns så bra :D



Av Camilla - 14 januari 2011 11:08

Tycker att det är dags att han slutar med nappen nu, iaf på dagarna, han är så stor att han inte behöver ha den på dagarna, eller ska man ta bort den helt och hållet? Ni som har erfarenhet får gärna komma med tips :-) Han har frågat efter den några ggr nu på morgonen, men jag har bara sagt att den får du ha när du ska sova, han skrek ett tag sedan gick det över.


Annars har jag hittills bara pysslat på här hemma idag, plockat och tvättat, sådant nödvändigt ont, Vincent har lagt sig för att sova en stund nu, sedan vet jag inte vad vi ska hitta på, kanske hälsa på någon eller om vi bara blir hemma, det är ju så kallt ute -22 just nu :-(



Av Camilla - 13 januari 2011 11:04

Fick jag det hemska beskedet att mormor inte finns mer, hon var på sjukhuset och skulle få åka hem, men så blev det tyvärr inte, hon fick åka till morfar i himlen istället, saknar dig så mycket så du anar inte, hälsa morfar!

Av Camilla - 13 januari 2011 10:47

Känner jag mig idag, Alexander har sovit bra, bara somnat om utan knorr efter att han ätit vid halv 2 inatt och vid halv 6 imorse, gav honom sista målet vid 21,sedan lade vi oss trötta som vi är :p


Alexander är lite snorig så han hade svårt att somna om när han vaknade vid 7.30, vi tog och klev upp, Vincent var ändå vaken, efter att ha använt nässugen så somnade han iaf :-)


Har badat Vincent och mig själv, sedan tvättat och tagit på Alexander kläder, det tar sin lilla tid med två små, men det går bra bara man inte behöver stressa.


Nu har jag lagt Vincent så nu blir det en kopp kaffe och sedan kanske lägga mig och vila med lillen en stund :-) Sen idag vet jag inte, är sugen att åka och hälsa på någon men samtidigt inte då det är så kallt, -18 är det nu så vi får se vad som händer.



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards