Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Alltså dessa nätter gör mig galen snart.....

Av Camilla - 17 oktober 2011 07:25

Alexanders ätande alltså, igår på dagen åt han så här:


05.30 vaknade åt en flaska välling


9.00 Åt en portion gröt med fruktpuré


12.30 Åt en flaska välling innan tuppluren


15.00 åt en burk mat


18.00 åt en burk mat


18.30(precis innan han ska sova) åt 150 ml välling


Ändå så vaknar han vid 1-2 och ska äta, sedan vaknar han runt 5-tiden också och ska äta, han behöver ju inte det, eller hur? Han är ju faktiskt snart 11 månader.  Jag har fått tips att ge honom vatten när han vaknar, funderar om jag ska börja inatt, har ju chans att vila på dagarna när Vincent är på dagis om det skulle behövas.


Är det någon annan som har bra tips?

 
 
Ingen bild

Jessica

17 oktober 2011 07:35

hej! prova att byta ut våningen på kvällen mot gröt. de mättar längre, kan du med gått samvete bara trösta på natten. annars kan de ju vara dax att byta välling sort? eller gröt sort? den för 12 mån kanske han ska ha.. alltid svårt de där men du finner säkert en lösning. ha de gott!!! kram Jessica.

 
Ingen bild

Maria

17 oktober 2011 08:14

Hej! Sliter med att få våra två små tjejer att sova på nätterna vi med:) (nyss fyllda året) Men en dag för dom innehåller massa mat:

Välling där runt halv sex sex

Vid sju, frukost! Massa mackor yogurt eller gröt och frukt

Frukt på fm

Vid elva, halv tolv lunch

efter en stunds lek, Välling och sova

Vid två, halv tre, mellanmål, frukt, smörgås, mjölk

Vid halv fem, middag

Välling minst en flaska var i samband med sängen runt sju

Trots det så äter de nästan alltid en flaska välling var på natten...Men de tar flaskan, äter och somnar! Alltid ngt!

Har som du funderat på hur man gör för att sluta helt med mat på natten men de är ju verkligen hungriga så låter det bero ett tag till!

Lycka till!

 
Ingen bild

Camilla

17 oktober 2011 12:18

Jag har provat både gröt och välling på kvällen, han sover inte bättre om han får gröt, dvs det spelar ingen roll. Han äter redan välling från 12 månader också, inte gröt iof, kanske värt att testa :-) Kram

 
Ingen bild

Camilla

17 oktober 2011 12:20

Dina tjejer verkar ju äta bra på dagen, jag tror som många skrivit till mig att det är inte hungern som gör att de vaknar utan vanan, jag ska prova inatt och ge vatten så får vi se, tar de flaskan själv, det gör inte Alexander, han vägrar hålla själv.

 
Ingen bild

Maria

17 oktober 2011 13:21

ja, dom har ju som inte haft ngt val:)(händer har inte räckt till för mig alla gånger:)) Tror på vanan jag med, vore kul att höra hur det går! Sen sägs det väl att det bara kan handla om att byta rutiner, kanske på kvällen med. Men visst blir man tokig:)! Tänk en ostörd natts sömn!

 
Erica

Erica

17 oktober 2011 14:03

Hej.
Oj, jag minns inte exakt men jag tror dom var runt 4-5 månader båda två när dom slutade med nattmålen. Zackarias var tidigare än Alexander minns jag i alla fall. Jag gjorde faktiskt just det misstaget att ge Z vatten på natten, något vi fick ångra sen, så vad du är gör ge honom inte vatten! Det blir bara en dålig vana och du kommer inte få sova ändå. Det du kan göra är att ge honom frukost, lunch, middag och kvällsmål på så exakta tider som möjligt. Mellanmål kan man ju ge när man tycker det behövs. Och sen ger du honom en flaska välling antingen när du lägger dig eller vid 22-23 tiden. Vaknar han på natten så ge honom bara nappen (om han nu har det än?) och lägg ner honom. Var benhård, han behöver inte äta, det är bara en vana han har fått! Egentligen behöver han inte äta mer efter kvällsmålet där vid 7-tiden heller. Det kommer garanterat bli en tuff natt med lite sömn, men dom lär sig fort och bara man är bestämd brukar det funka bra. Men som sagt, ge honom inte vatten!

http://blendshes.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

17 oktober 2011 21:19

Tack för ditt tips Erica, du menar att Z vaknade och ville ha vatten istället? Det har jag inte tänkt på, har fått flera råd om vatten, tänkte mest på mig själv att jag brukar vara törstig på natten. Hmmm det tål att tänkas på, jag ska se hur jag tacklar det inatt ;-) Hoppas att det går bra. Han har förresten ingen napp. Maria: det vore verkligen skönt att få sova ostört en natt.

 
Erica

Erica

17 oktober 2011 21:47

Ja precis. Magnus var vaken i princip en hel natt för att vänja honom av vid att få vatten. Vatten är en enkel utväg, men det tar inte bort problemet. Så vill du sova hela nätter (i den mån man nu kan det med småbarn) så råder jag dig till att inte ge honom vatten.

http://blendshes.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:52

Det har varit så varmt, men bakade ändå lite igår och i förrgår. Drömmar, kokostoppar och ryttarkakor, får se om vädret tillåter något mer idag, Krister fyller år på lördag och det är alltid trevligt att ha något att bjuda på :-) ...

Av Camilla - 7 augusti 2014 08:49

Finaste hunden

Av Camilla - 22 juli 2014 23:49

Det sammanfattar dagen i Rättvik, vi började med att kika i lite butiker och på marknaden längs gatan, käkade lunch på ett jättemysigt ställe. Grabbarna har träffat mörksuggan som bjöd på godis och en kram, samma sak med Berra blåbär, det gick så ...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:28

Har jag promenerat om Runkeeper visar rätt. Idag hittade den ingen Gps signal, eller ja bara en bit, den visade att jag gått 4 km på 1 timme och 18 minuter :-P Igår gick jag 1,2 mil på 1 timme och 20 minuter enligt Runkeeper. Finns det en mer p...

Av Camilla - 15 juli 2014 20:22

Har märkt på Vincent nu igen att han är så trött, har frågat flera gånger vad som står på, men inget säger han... Till slut så kommer det fram att han ser läskiga skuggor, han ser något som ser ut som en monsterhand, lillgubben, Härom kvällen ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards