Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Camilla - 26 mars 2012 12:16

Ja du den nöten är svår att knäcka, jag har provat både och, iof förra gången jag körde lchf fick jag problem med magen och var tvungen att sluta, vi får se hur det går denna gång och hur motiverad jag är, jag har inte fuskat något mer utan ska försöka köra på ett tag även fast motivationen inte är den bästa.


Med Lchf är jag mätt för det mesta, när jag räknar kalorier så är jag ofta hungrig(det brukar lugna sig när jag kört ett tag iof. Med Lchf får jag inte äta matvaror som innehåller mer än 5 gr per 100 gr, om jag ska vara strikt alltså, vilket jag är. När jag räknar kalorier kan jag äta vad som helst i begränsad mängd så klart.


Just nu känns det som att det var mycket lättare när jag räknade kalorier, då kunde jag utan dåligt samvete äta en godbit ibland(om det rymdes inom dagskalorierna) och även äta lördagsgodis utan dåligt samvete. Just nu vinner räkna kalorier, dvs vad som känns bäst, men jag tänker ge lchf ett tag till för att se hur det utvecklar sig.


Ni andra som håller på att gå ner i vikt, hur gör ni? Vilken metod tycker du är bäst?

Av Camilla - 26 mars 2012 12:13

Nu idag vid 11 tiden så ringde de från dagis och sade att Alexander har feber och hade varit grinig sedan han kom imorse, när jag väl var där och hämtade honom så verkade det inte vara något större fel, ja han har fått hosta tydligen, men annars var han glad, busade och sprang runt.


Nu har han fått välling och lagt sig, varm det var han så lite feber har han, det kan ju vara en sådan enkel sak som en tand också, jag blev så förvånad när de ringde då det är så ovanligt att våra barn är sjuka, vi är lyckligt lottade för vissa barn verkar vara sjuka mest hela tiden.


Jag har hunnit med en regnig promenad, rensat bland lite papper, tvätta och plocka lite iaf.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards