Alla inlägg den 19 november 2008

Av Camilla - 19 november 2008 22:23

Ja precis, det är vad jag har gjort innan jag började jobba idag, första satsen med hallongrottor blev så där, rann för mkt utanför formen osv för lite sylt i osv :p jag har aldrig bakat hallongrottor förut, men eftersom det var ett önskemål från Krister så tänkte jag att det kan väl inte vara så svårt ;-) Jag är ju duktig på att baka annars, men nu blev det inte riktigt som jag tänkt.


Jag gav mig på en ny sats, tänkte att jag skall lyckas med dem, sån är jag, går det ont första gången så måste jag börja om tills det blir ett bra resultat, och vips så stod det fina och lagom stora hallongrottor med lagomt mycket sylt, observera att jag gjorde enligt receptet första gången, men tydligen så var väl de formar jag hade lite för små när jag gjorde första satsen, skam den som ger sig, resultatet blev godkänt av Krister som tyckte att de var jättegoda.


Kokstopparna de blev som vanligt bra på första försöket. 

Sedan blev det vispa ihop lite pannkakssmet, var tvungen att få något i magen innan man började jobba idag, har längtat efter pannkaka i flera dagar, såååå gott!


Nu är det bara 1,5 timme innan man får åka hem,har vart fullt upp på jobbet hela kvällen, bra iof, då går tiden fort!


Av Camilla - 19 november 2008 11:37

Först gick jag en prommis med Eddie, sedan kom jag på att jag skulle provåka sparken, det var riktigt roligt, var länge sen man åkte spark, Eddie var lite skeptisk först, men efter bara en liten stund verkade han tycka att det var skoj att springa bredvid.


Nu ska jag jag surfa litegrann, sedan ska jag ta och baka tänkte jag, tänkte även hinna steka lite pannkaka till lunch, har varit sugen på det så länge, med sylt och grädde... mums!


Sedan kl 15 är det dags att infinna sig på arbetet igen, igår kväll gick det fort att jobba till 24, hoppas det är lika idag =)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards