Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Camilla - 8 februari 2009 16:27

Som många vet så har min mormor gått bort, i fredags var det begravning, usch så jobbigt det var, särskilt när man skall gå fram och lägga rosen på kistan som ett sista farväl, det var det jobbigaste av allt.


Det var en väldigt fin begravning, Lena Ljung Falk sjöng Amazing Grace samt Gabriellas sång, älskar den så himla fin, det tyckte nog mormor också.

Även prästen sjöng en sång, jättefint det också, ovanligt att prästen sjunger tycker jag.


Jimmy Sunnebrandt, dvs min kusins son spelade fiol, han är jätteduktigt, min morfar var också jätteduktig att spela fiol.


Efter begravningen var det mat på vildhussen, då var det lättare stämning, så det kändes skönt, var supergod potatisgratäng och tjälknöl, sedan morotskaka till efterrätt.


Sedan efter det så var vi upp på graven och kollade på alla fina blommor, sedan en sväng till mormors lägenhet och hämtade en byrå som vi tog hem, det var i princip tomt annars, kändes konstigt.


Till sist åkte vi hem till mamma, delade upp en massa saker efter mormor, fick massa fint, jag och Helena var båda spekulant på brudkistan så vi fick dra lott, jag fick den, är morfars far som har gjort den, den ska få stå uppe tänkte jag.


Annars igår lördag så donade jag hela dagen med att göra i ordning gästrummet, sedan på kvällen var vi hos svärmor och svärfar, sen hem och kika film.


Idag har jag fortsatt i gästrummet, så nu är det i princip klart, ska lägga ut lite bilder sedan tänkte jag, på byrån, gästrummet osv.

Här nedan kommer lite fina bilder från begravningen iaf.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards