Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Camilla - 25 februari 2009 09:56

Är jag i nu, det närmar sig med stormsteg, jag känner mig än så länge lugn inför förlossningen, längtar efter att få se bebisen som legat där inne så länge, så spännande också att få se om det är en kille eller en tjej, de flesta tror att det är en liten kille, det återstår att se =)


Jag mår bra förutom att jag har väldigt ont i ryggen, det ska bli skönt att få vara hemma, då kan man ju kliva upp och röra sig som man vill, man sitter inte still på samma sätt, hemma brukar man ju oftast dona på med något, vara ute med hunden och sedan slå sig ner framför datorn eller tvn.


Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 31 mar 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 36
Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen(min mage har dock sjunkit mycket)
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards