Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Camilla - 19 oktober 2010 20:33

Har jag varit på idag, allt såg bra ut, bebisens hjärta slog med 144 slag per minut och SF måttet låg på 32 cm, annars pratade vi om läkarbesöket och det planerade snittet, barnmorskan tyckte att om det ändå är planerat så kan det läggas en vecka före iaf, men hon får ju tyvärr inte bestämma, jag frågade henne om de kan tvinga mig att försöka föda vanligt om förlossningen startar tidigare, men det kan de inte sade hon då jag fått ett snitt beviljat, det känns bra att veta även om man kanske försöker om det nu skulle sätta igång tidigare, men som det känns nu så vill jag inte det iaf.


Jag bad henne att känna efter hur bebisen ligger, hon sade att den ligger med huvudet neråt men högt upp, sedan kan ju bebisen fortfarande snurra runt i magen.


Efter det blev det åka och handla, sedan hem en snabbsväng innan det var dags att hämta Vincent på dagis, han var så ledsen när han kom hem idag, så vi satt bara och myste i soffan innan det var dags att steka fisken, det blev panerad stke öring och kokt potatis idag, morötter till också, så gott!


Nu ska jag strax lägga mig i sängen och läsa, är så himla trött, Krister ligger redan och läser, vi är lika trötta båda två tror jag ;-)



Av Camilla - 19 oktober 2010 10:26

Så skönt för honom och för oss, vi lämnade en jättesvag lampa tänd när vi lade honom, den fick vara tänd hela natten, hörde att han gnydde till en gång, men han somnade om utan att någon av oss gick dit så han drömde nog bara.


Tack alla ni som kommenterat, skönt att man inte är ensam.


Tro om jag ska ta och rensa fisken som vi ska äta till middag nu eller om jag ska ta det efter jag varit hos barnmorskan, äh kanske lika bra att göra det nu.


Fågelhuset har kommit på plats ute nu, vi fick ett jättefint av mamma och Jörgen, jag kan säga att fåglarna verkar redan trivas :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards