Alla inlägg den 19 november 2010

Av Camilla - 19 november 2010 17:22

Allt såg bra ut, bebisen är inte fixerad, Vincent var åtminstone bara ruckbar i vecka 36, denna bebis är helt rörlig, jag går in i vecka 39 imorgon, så om vattnet skulle gå så måste jag lägga mig ner och ringa till förlossningen.


Blodtryck 125/65, blodsocker 5,5, blodvärde 124, bebisens hjärta slog med 133 slag per minut och SF måttet låg på 34 cm, med Vincent låg SF måttet på 33 cm i vecka 36.


Det ska bli spännnade att se om om läkaren gör ett ultraljud på måndag när jag ska dit, han pratade om det sist vi träffades, dvs att gör ett ultraljud för att uppskatta hur stor bebisen är, han tyckte att om det skulle visa sig vara en större bebis än Vincent så är det ingen mening att ens prova vanligt om förlossningen skulle starta tidigare.





Av Camilla - 19 november 2010 11:33

Intressant va ;-) Vincent vaknade vid 1-tiden och höll på att prata på, var dit och stoppade om honom, men han vaknade igen vid 1.30, då gjorde jag en flaska välling, sedan har han sovit till och från, han har varit orolig som bara den, mardrömmar kanske, jag hade ett jäkla humör inatt märkte jag när jag skulle göra välling, var kanske inte så trevlig imorse heller, jag sover verkligen oftast jättedåligt utan att Vincent behöver väcka mig ;-) Men men snart så kan man kanske sova normalt igen, dvs utan en stor mage, då blir det att gå upp och mata bebis istället, men det känns bättre.


Annars har vi varit ute på promenad nu på morgonen, sedan har jag lagat lasagne, tycker att den är godare att äta när den fått stå ett tag, sedan är det skönt att ha middagen färdig.


Nu ska jag nog ta och lägga mig och vila så att jag är trevligare senare när Krister kommer  hem, lade Vincent för en stund sedan, tror att han har somnat.


Ska till barnmorskan idag, det ska bli spännande att se om bebisen har fixerat sig, Vincent ska få vara med sin farmor en stund medan,  näe vila var det, tjing!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards