Alla inlägg den 22 november 2010

Av Camilla - 22 november 2010 15:41

Har jag varit på idag, han ville så klart kolla om jag ändrat mig och ville ha en igångsättning, han frågade flera gånger om jag verkligen var säker, svaret var så klart ja, jag är säker, jag vill ha mitt inbokade snitt den 2/12.


Det var inte bara därför jag var där, han gjorde även ett ultraljud för att beräkna hur stor bebisen är om det skulle sätta igång innan, han beräknade att den nu väger ca 3100 gram, han sade att denna bebis är mindre än vad Vincent var, det var vad jag trodde också.


Han skrev även in i journalen att om förlossningen startar så ska jag inte behöva prova i 15 timmar som det blev med Vincent, utan max 5 timmar om allt ser bra ut, har det inte gått nog mycket framåt efter 5 timmar så avbryter de värkarna och gör ett snitt, det känns ju bra att veta iaf.


Har varit och fixat vajer så att jag kan hänga upp tyget till Vincents kök idag, eller jag har redan hängt upp det för att prova om det blev bra, det blev jättebra, nu ska det bara strykas, ska göra det sedan.


Köpte även en illgrön och en brun fleecefilt idag, jag ska göra ett stort kuddöverdrag så att det ser ut som en punschrulle, tror att det kommer att bli jättebra, eller mamma får nog hjälpa mig med det tror jag.


Efter att jag hämtat Vincent på dagis så har grannen varit här och druckit kaffe, alltid trevligt med sällskap, nu sitter jag här en stund, har förberett maten, blir fiskpinnar, kokt potatis och sås, ok inte så mycket at förbereda, men iaf :-)







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards