Alla inlägg under januari 2012

Av Camilla - 20 januari 2012 07:53

Ja så kändes det faktiskt imorse trots att jag var dötrött, kände mig inte så där irriterad iaf :-) Trots att Alexander grinade till flera gånger, först vid 23 tiden och sedan vid 03.30, men det var iaf bara att stoppa om honom så somnade han igen. Vincent vaknade iaf lite senare idag, han kom upp vid 7.00


Igår var Krister och svärfar och hämtade hem nya skotern, de kom inte hem förrän efter 21 nån gång, skotern var jätte fin, en polaris classic touring, endast två ägare, jag tog mig en liten provtur igår kväll, den kändes bra, sedan så är den bra mycket billigare att försäkra än den gamla skotern.


Stort grattis till Bettan som fyller 30 år idag, hurra, hurra, hurra, massa kramar från oss!


Av Camilla - 19 januari 2012 07:17

Undrar jag? Jag känner mig alltid så fruktansvärt trött och irriterad när jag blir väckt av barnen, sedan tar det bra länge innan jag har vaknat till, nu har de varit vakna ovanligt tidigt i flera dagar också, Alexander vaknade kl 6, han fick välling,  sedan lade jag honom igen, men då bajsade han, tog upp och bytte, sedan fick han lägga sig igen, han var tyst 10 min kanske, sedan började han smågnälla, Vincent vaknade 6.20, ledde honom tillbaka till sängen, han lade sig, men kom upp bara efter ett tag. Vincent skulle verkligen behöva sova iaf till 7, han blir så trött när han är vaken så tidigt, han lägger sig senare nu också, vid 20.00, innan var det vid 19.00


Annars vaknade jag vid 03.30 och kände att det bultade rätt bra i fingret, jag slipade in en flisa igår när jag höll på med listerna, jag tog ut den direkt, men kanske blev en liten bit kvar, fingret är alldeles svullet och hårt :-( Jag har spritat en nål och petat runt lite, hittade nån liten pyttebit, hoppas att svullnaden lägger sig snart och att det inte blir värre framför allt.


Igår höll jag som sagt på att dona uppe, slipade och målade lister och foder samt målade runt fönstret, sedan städade jag hela huset, dammtorkade, dammsög och torkade golv, det behövdes kan jag säga, slipdamm fanns överallt. En promenad på nästan 4km hann jag med också.  Behöver jag säga att jag somnade fort igår kväll?


Ja just det ja, idag ska Krister och svärfar hämta en skoter, jag ringde och pratade med en kille igår, om allt är som vi tänkt så köper vi den :-) längtar efter att köra skoter nu känner jag, kanske lite extra eftersom det snöar massor ute :-)

Av Camilla - 16 januari 2012 15:30

För första gången idag, ja förutom när jag åt lunch då :p Åkte och handlade direkt efter att jag lämnat barnen på dagis, var även in på servicecenter och kollade på en skoter, men mattan var så fruktansvärt sliten plus att den läckte olja någonstans som de inte riktigt var säkra på var, de skulle få in fler skotrar under veckan, vi får hålla utkik, vi har alltså sålt den skoter vi hade och ska köpa en touring istället, känns bättre när vi ska ut och åka allihopa.


När jag kom hem och hade packat upp så gick jag en promenad på nästan 4 km, väl hemma igen så blev det att surra en stund med mamsen i telefon, sedan upp på Alexanders rum och slipa, nu så är alla väggar och fodren runt fönstren slipade, bara att målartvätta innan färgen ska på, jag hann inte det, var tvungen att äta lunch samt hoppa in i duschen då jag var full i slipdamm, var alldeles gråhårig.


När jag hämtat barnen och gett dem mellanmål så tog jag och lagade i ordning middagen, chili con carne blir det idag, mums! Vincent sover på soffan, han slocknade, tänkte att han får sova en stund, ikväll har vi tänkt att han ska få vara vaken längre, till runt 20.00, Alexander får lägga sig vid 19.15 ca då han brukar vara väldigt trött och inte orka så mycket längre.


Av Camilla - 16 januari 2012 07:14

Vaknade vid 01.30 av att Vincent höll på att springa omkring, gick ner och sade till honom att det var natt och stoppade om honom, han brukar alltid sova resten av natten om han klivit upp en gång, men inte inatt då var han uppe och sprang två gånger till, sedan skulle han kliva upp när Krister klev upp 05.30, behöver jag säga att jag är trött??? 


Idag ska iaf barnen på dagis, men jag hade inte tänkt att vila i första hand utan åka på ica en sväng och sedan slipa Alexanders rum, jag kanske hinner med att vila lite också ;-) Jag kan ju iaf göra det, det är värre för Krister som jobbar.


Att bero på jobb så ser det lovande ut, har jag tur så får jag kanske jobb snart :-) Ni får hålla tummarna.




Av Camilla - 15 januari 2012 07:17

Jag måste erkänna att jag inte är något fan av att kliva upp tidigt, det kommer jag nog aldrig att bli, det är lite konstigt då jag inte heller är en kvällsmänniska, jag är jättetrött på kvällen, jag är inte som alla andra helt enkelt :p


Barnen har vaknat tidigt i två dagar, imorse var Vincent vaken före 5.30, men jag ledde tillbaks honom till sängen, den tiden får han bara inte klva upp, han somnade om till 6.30, då vaknade båda två, eftersom Krister klev upp igår så var det min tur idag. Längtar efter sovmorgon, alltså jag fick ju sova igår, men det är inte så lätt med två barn som härjar på nere, jag längtar efter en riktig sovmorgon då ingen lever om.


Igår var vi iaf ute och grillade vid Sandsbäcken, det var jag, Krister och barnen, Leif, Birgitta, Annelie och hennes kille + lilla Kelvin, sedan kom Bettan, Martin och barnen samt Cissi och Mattias, det var mysigt men lite för kallt, barnen blev väldigt frusna efter ett tag, vi andra också för den delen, då var det skönt att gå hem och göra upp en brasa.


Efter middagen åkte vi och hälsade på hos svärmor och svärfar, Liam var där också då Frida och Niklas var ute och shoppade.


När vi kom hem var det bara att stoppa ner barnen i sängen, sedan kikade vi på Lost och åt godis, bara två avsnitt kvar nu, någon som kan rekommendera en bra serie som vi kan börja titta på efter Lost?


Förresten så verkar akvarietermometern som jag köpte för inte allt för länge sedan inte fungera, den visade igår kväll bara strax över 20 c, jag stoppade i en annan termometer, den visade 25 c, så jag har klickat hem en ny.




Av Camilla - 14 januari 2012 10:25

Det känns som att det börjat bra :-)

Av Camilla - 13 januari 2012 21:52

Har min mormor och morfar lämnat, idag är det 3 år sedan du min älskade mormor lämnade oss, jag tänker ofta på dig och morfar, saknar er och alla andra som lämnat jordelivet oerhört mycket <3 Det känns fortfarande konstigt att inte kunna ringa och säga hej eller att inte kunna hälsa på. Försvinner den känslan någonsin? Älskar er!

Av Camilla - 13 januari 2012 13:33

Kände jag nu när jag satte mig ner för att äta, usch tycker att jag är trött så ofta nu för tiden, kanske brist på något? Jag vet inte, iaf så har vi varit på öppna förskolan idag, oj vilken fart det var på Alexander motför tidigare gånger vi har varit där, han är mycket modigare och mer framåt än vad Vincent var/är.


Efter det åkte vi och handlade lite på coop, jag hade sån tur att de hade ett speciellt litet batteri som jag behövde samt såna små påsar som man har för att tända upp en brasa, skönt att slippa åka på flera ställen, när vi var på väg hem började det att snöa och blåsa kallt som tusan, ser att det börjar blåsa här hemma också, kanske blir värsta busvädret tills jag ska ut på promenad, jag brukar alltid gå på morgonen i vanliga fall, idag blev det inte så då vi skulle iväg, när vi kom hem så gav jag Alexander välling och lade honom, han somnade till i bilen en kort stund när vi åkte hem, det brukar betyda att han har jättesvårt att somna om i sängen, mycket riktigt, han har lekt och grejat på bra länge, nu så är det tyst så jag antar att han somnat.




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards