Alla inlägg under januari 2012

Av Camilla - 11 januari 2012 21:15

Alexander sov inget på dagis idag så han slocknade vid 18.15, då var lillgubben helt slut. Imorgon är de lediga från dagis så då får de vila, tror visst det var jobbigt att börja på dagis igen efter ett så långt jullov ;-)Idag har jag äntligen fått bort all tapet på Alexanders rum, skönt, riktigt drygt var det. Nu så ska det spacklas och slipas innan jag kan börja måla.

Av Camilla - 11 januari 2012 15:26

Jag kommer att få ut 4780:- denna månad från a-kassan trots att hon sade att det inte skulle dras någon karens första samtalet jag hade, fy vad jag har ont i magen nu, hur ska jag kunna betala räkningarna tro? Känner mig orolig.... fy :-(

Av Camilla - 10 januari 2012 20:06

Först lämnat barnen på dagis, stannade en timme eftersom det var så länge sedan de var där, det gick bra, Alexander grinade ingenting när jag gick, Vincent grinade en massa när jag sade att de skulle gå ut och leka, han ville bara fara hem sa han, lillgubben, det gick snabbt över när han kom ut.Åkte hem, hämtade Eddie och gick en promenad på 3.6 km, skönt, sedan hem och ånga bort tapet, riktigt drygt, men ett måste om det ska bli bra när jag målar, jag hann inte klart, imorgon ska jag hinna klart tänkte jag.Nu sitter jag i soffan och kikar på mästerkocken, ha en trevlig kväll.

Av Camilla - 9 januari 2012 15:10

Jag var tveksam om jag skulle ta med barnen ut och gå eller om jag skulle gå själv sedan, men när termometern visade lite varmare, dvs -14,4 så klädde jag på barnen och ringde Bettan som hängde med på en promenad, det var riktigt skönt, Wille tyckte inte att det var lika skönt, han var väldigt trött tror jag, han skrek som bara den på hemvägen.


När vi kom hem gav jag Alexander en flaska välling och stoppade ner honom i sängen, han lekte och grejade bra länge innan han somnade, nu så sover han gott.


Jag har målat klart en liten stol och en liten hylla som jag inte orkat göra, jag hade egentligen ingen lust idag heller, men jag tänkte att gör jag det inte nu så blir det inte gjort. 


Imorgon tänkte jag fortsätta med Alexanders rum, då är båda två tillbaks på dagis igen, ska bli skönt med lite egentid nu när de har varit lediga så länge.


Av Camilla - 9 januari 2012 09:43

Kom Vincent tassandes imorse, han sa att han ville sova bredvid pappa, han drömde antagligen något, han brukar aldrig sova i sängen, men jag tänkte att han får väl prova, han somnade till en liten stund tror jag, men sedan låg han bara och grejade på, sparkade och donade, då bar jag ner honom till sin säng igen, han protesterade inte, sade bara gonatt och somnade till 7.45 imorse, skönt. Jag hade som oftast väldigt svårt att somna om, när jag väl höll på att somna så höll Alexander på att prata och skratta, gick dit och stoppade om honom, han somnade om på en gång tror jag, jaja det är så med småbarn, men nu för tiden måste jag säga att de sover väldigt bra, eller Vincent har ju alltid gjort det, Alexander har varit mer tveksam, men nu så sover han oftast hela natten, han kan vakna till som idag fram på morgonkvisten och prata en stund, men han verkar aldrig vara hungrig tidigt längre, skönt. Jag vaknade iaf med huvudvärk :-( måste nog ta mig en ipren känner jag.


Jag tänkte att jag ska ta med barnen på en promenad, men då det är -16 grader så väntar jag ett tag, men from nu är det minst en promenad varje dag, helst två och inte en massa gott på veckan, jag måste erkänna att veckan som gick var inte den bästa, men nu så är det skärpning ;-) Jag hade tänkt att jag ska gå ner minst 10 kg tills pappsen kommer hem igen, klarar jag det tror ni? Han kommer hem den 21 mars(var det så pappsen?) 




Av Camilla - 7 januari 2012 12:25

Blev det idag, Krister åkte till Långsele för att hjälpa Lennart med skotern, han hade kört fast. Tänkte att det är skönt att komma ut på morgonen så jag satte Alexander i vagnen och Vincent på snowracern, 2,5 km blev det iaf. Om programmet i mobilen visar rätt.Igår städade jag i princip hela dagen, plockade bort alla julsaker, plockade undan överallt, dammtorkade, tvättade och dammsög. Krister var och hämtade ved, han fick laga mat också ;-) efter middagen tog vi med barnen på en promenad, Alexander frös om sitt ansikte bitvis så han tyckte inte att det var så jätteroligt tror jag.Resten av dagen vet jag inte vad vi ska hitta på, jag blev så fruktansvärt trött känner jag, ändå lade vi oss tidigt och Alexander sover oftast bra och hela nätterna numera, vet inte varför jag är så trött.

Av Camilla - 4 januari 2012 21:43

Idag gick han 5-6 sammanhängande steg, samtidigt skrattar han som bara den, älskade unge, du är så go.Att bero på go så har Vincent varit jättego och mysig idag, imorse vid 7 kom han tassandes upp, jag frågade om han ville komma och lägga sig i sängen, det ville han, vi somnade till strax före kl 8, Alexander slog någon form av sömnrekord och sov till 9.30Nu ska jag torka håret och borsta tänderna, sen sova, skönt!

Av Camilla - 4 januari 2012 15:35

Alla julklappar är inte med på bild, men här kommer bilder på en del av dem iaf =)


                               

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards