Alla inlägg under juli 2010

Av Camilla - 15 juli 2010 13:41

Vincent sover fortfarande, han snarkar så gott, lade han strax före 11.30, han verkar trött idag, han vaknar nog snart, jag har packat barnvagnen i bilen och tänkte gå en liten sväng på stan, efter det handla mat, sedan hem och steka pannkaka, mums!



Av Camilla - 15 juli 2010 10:18

Till familjen inte så långt härifrån som plötsligt förlorade sin 1-åriga son, det gör ont i hjärtat att höra, jag tror inte att någon som inte upplevt det kan förstå vilken smärta, jag gör nog inte det, men tänker på er, helt ofattbart hemskt.

Av Camilla - 14 juli 2010 11:53

Det kom för ett tag sedan, så nu ligger det en massa som skall monteras ihop i garaget, jag ska bara dricka lite kaffe sedan ska jag börja tömma överskåpen i köket, lika bra att börja så inte Krister behöver göra allt när han kommer hem.


Annars är det varmt, väldigt varmt, trodde att det skulle bli åska imorse, det var så mörkt, men det försvann, nu börjar det bli mörkt igen, skulle inte skada med lite åska som rensar luften ;-)

Av Camilla - 13 juli 2010 11:53

Allt såg bra ut, det var verkligen en livlig bebis därinne, inte som Vincent som var nästan helt stilla. Moderkakan låg fram precis som jag trodde, därför jag inte har börjat känna förrän nu för ett tag sedan bara, den var inte föreliggande som förra gången, hon kunde inte se var den satt heller jämfört med ärret efter snittet, men det går säkert bra.


Krister sa när vi var klara att det är en pojke, han tyckte han såg en pung, vi får väl se, jag tror iof att det är en pojke men man vet aldrig :-)


Datumet blev den 3/12, jag hade själv räknat på den 5/12, så 2 dagar tidigare blev det.


Nu ska jag kika om Vincent somnat, sedan ta och trampa en sväng på motionscykeln hade jag tänkt.

Av Camilla - 12 juli 2010 10:35

Kom nyss hem från en prommis, hur varmt som helst ute ju, svettas som en tok, blir att spola av sig i dushen innan jag åker hem till Jenny.


Att bero på promenader eller träning överhuvudtaget, gud vad jag längtar tills jag kan börja att gå ner i vikt, just nu är det ju inte så stor mening, träna kan man ju, hur gör ni andra som är gravida? Jag funderar på att köra igång med motionscykeln igen nu när jag mår bra och är pigg igen, då är det kanske lättare att komma i form sedan igen.




Av Camilla - 11 juli 2010 16:15

Jag kom inte på någon rubrik, idag har jag iaf varit ute och trimmat ogräs runt altanen, runt huset, runt rabatter och runt häcken, det behövdes verkligen.


Vi har tömt ur poolen och flyttat på den också, den stod så snett, så nu är det bara att vänta på att vattnet ska bli lite varmare, men i denna värme som är så borde det gå fort, Krister var ute och vattnade lite förut, det år så torrt, skulle verkligen behövas en ordentlig regnskur.


Jag märker att jag får ont bak i svankotan/ner mot rumpan när jag grejar på mycket, antar att det är fogarna? Hade så med Vincent också, men det gick över helt senare minns jag.


Just nu håller Krister på att såga till lite virke för att kunna sätta upp halvväggen, han var och köpte en massa grejer + virke idag.

Av Camilla - 10 juli 2010 12:42

Kände jag igår kväll när jag hade lagt mig, dvs jag är säker på att det var bebisen nu, jag kände det även kvällen innan, men det var bara en enda liten spark, sedan var det lugnt, men mysigt var det att få ett livstecken.


Idag har jag hängt upp de nya gardinera i vardagsrummet, vita spetsgardiner, det blev så fint, nu blir det till att köpa lite matchande prylar såsom blomkrukor, ljusstakar etc.


Krister har rivit hela väggen mellan kök och hall samt tagit bort luckorna på överskåpen, på onsdag kommer vårt nya kök, vad härligt det ska bli när det är klart.



Av Camilla - 9 juli 2010 21:58

Nu är jag på hemmaplan igen, kom hem vid halv 4 ca, packade upp sedan var det dags att åka mot Kristers mormor och morfars torp för grillning med en massa av Kristers släkt, det var jättegott och jättetrevligt, vi kom hem nu strax före 21, Vincent har varit go och glad hela kvällen, nu så sover han gott i sin säng.


Nu ska jag snabbkika på nätet, sedan fortsätta kika på Walk the line med Krister, så bra film, har ni inte sett den så gör det.


Ha en trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards