Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Camilla - 3 augusti 2011 22:14

Jag lyckades få ihop spolkapseln som jag trodde var trasig, sedan fungerade symaskinen perfekt, har sytt två st längder, så en kvar att sy, jag kände inte att jag orkade sy den nu så det får bli imorgon istället.


Det gick bra, var tvungen att sprätta upp en sida då det blev helsnett, jag är inte så van att sy, men ju mer jag syr ju mer lär jag mig hur man inte ska göra... haha :p


Annars har vi inte gjort så mycket idag, var in til stan och kikade på en bil på förmiddagen, en volvo S70, den var fin men dåliga sommardäck och inga vinterdäck, men det kommer fler bilar, garanterat.


Vincent har varit rätt jobbig idag, han ska han nåt och när man ger honom så ska han inte ha, när man då tar bort så ska han ha, ja det är inte bara idag, men han har varit värre några dagar tycker jag, han verkar trött också, kanske är värmen som gör det.


Alexander han verkar hata barnmat, dvs burkmat verkar det som, idag provade jag en burk pasta bolognese, han åt en tugga, sedan knep han ihop munnen, till slut kom tårarna, lillgubben, då tog jag fram skinka, leverpastej och ost, gjorde småbitar för att se om han tyckte han, han satt och plockade själv och åt, han gapade stort hela tiden.


Alltså är det ingen mening att köpa barnmat till honom i fortsättningen, han får äta vanlig mat istället.


Nu ska jag strax ta och krypa ner, sov så gott!

Av Camilla - 3 augusti 2011 08:00

Igår började jag med gardinerna, till en början gick det bra, sedan jävlades det bara, det går att sy en bit, sedan trasslar det sig, har kollat att trådspänning är bra osv...


Till slut fick jag ge upp då det bara blev öglor i sömmen och massa konstigt, nu på morgonen har jag skruvat isär maskinen och smort den, men det verkar som att kapseln till undertråden är trasig, allt är liksom löst på den, fjädern och så. Jag får åka och kolla på stan om de har en ny, de verkar dock vara dyra, runt 300 :- suck


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards